Ideeën voor huis aanpassingen
Ideeën voor huis aanpassingen
Hallo allemaal,
Ik zie op het forum veel berichten over het katproof maken van je huis, het wegwerken van kabels/planten/etc. en maken van een kattenkamer. Dit helpt mij enorm op weg, bedankt daarvoor. Maar! Ik zou geen bericht posten als ik toch nog een vraag heb over de aanpassingen in ons huis voor onze hopelijk toekomstige ragdoll.
Ons huis heeft vier verdiepingen met open trappen en drie uitgangen naar buiten (voor, tuin, balkon eerste verdieping). Mijn man zou de kat overdag als wij werken graag gebruik willen laten maken van de bovenste drie verdiepingen. Ik denk dat wij hier als extra sowieso een kamer geschikt gaan maken als speelplek en voor de kattenbak. Maar de vraag is, hoe zorgen wij ervoor dat de kat niet van de eerste verdieping niet naar de begane grond komt?
Heeft iemand hier ideeën of tips voor? Ik dacht aan een kinderhekje voor de trap maar volgens mijn man springt de kat daarover heen.
De volgende vraag, zijn er ideeën hoe ik de balkondeur kan aanpassen / iets ervoor kan regelen zodat deze wel open kan staan, maar de kat niet naar buiten kan. Ik las dat horren niet zo'n succes zijn in een van de berichten.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groetjes,
Jessica
Ik zie op het forum veel berichten over het katproof maken van je huis, het wegwerken van kabels/planten/etc. en maken van een kattenkamer. Dit helpt mij enorm op weg, bedankt daarvoor. Maar! Ik zou geen bericht posten als ik toch nog een vraag heb over de aanpassingen in ons huis voor onze hopelijk toekomstige ragdoll.
Ons huis heeft vier verdiepingen met open trappen en drie uitgangen naar buiten (voor, tuin, balkon eerste verdieping). Mijn man zou de kat overdag als wij werken graag gebruik willen laten maken van de bovenste drie verdiepingen. Ik denk dat wij hier als extra sowieso een kamer geschikt gaan maken als speelplek en voor de kattenbak. Maar de vraag is, hoe zorgen wij ervoor dat de kat niet van de eerste verdieping niet naar de begane grond komt?
Heeft iemand hier ideeën of tips voor? Ik dacht aan een kinderhekje voor de trap maar volgens mijn man springt de kat daarover heen.
De volgende vraag, zijn er ideeën hoe ik de balkondeur kan aanpassen / iets ervoor kan regelen zodat deze wel open kan staan, maar de kat niet naar buiten kan. Ik las dat horren niet zo'n succes zijn in een van de berichten.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groetjes,
Jessica
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Ideeën voor huis aanpassingen
Een hordeur kan wel, verstevigd met kippengaas.
Een traphekje werkt niet nee, dan zou je echt een extra deur moeten laten maken.
Heb ik hier thuis na de voordeur laten doen, om een sluissysteem te creëren.
Zo kunnen ze nooit rechtstreeks bij de voordeur.
Dat zou bij jouw trap vermoedelijk ook wel kunnen.
Ik heb overal een klusjesman voor in moeten huren, handig zijn we zelf helaas niet.
De kosten vielen mij best mee.
Een traphekje werkt niet nee, dan zou je echt een extra deur moeten laten maken.
Heb ik hier thuis na de voordeur laten doen, om een sluissysteem te creëren.
Zo kunnen ze nooit rechtstreeks bij de voordeur.
Dat zou bij jouw trap vermoedelijk ook wel kunnen.
Ik heb overal een klusjesman voor in moeten huren, handig zijn we zelf helaas niet.
De kosten vielen mij best mee.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
- achtpuntzes
- Jaguar
en,
deurklinken dienen naar boven te worden geplaatst. veel katten zijn een meester in het openspringen van deuren...
deurklinken dienen naar boven te worden geplaatst. veel katten zijn een meester in het openspringen van deuren...
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Zorgen dat er geen messen en scharen ed. rondslingeren. Sommige katten sjouwen graag met glimmertjes. Errug gevaarlijk scherpe dingen in kattenbekjes.
En geen heftige schoonmaakmiddelen zoals mr. Muscle en Cilid Bang en wc eend en wc blokjes enz.
Let met de vaatwasser erop dat je met de onderkant geen kitten onthoofdt.(is serieus wel eens gebeurd).
Wat ook erg gevaarlijk is is een tuimelraam - kunnen ze zichzelf in wurgen.
En geen heftige schoonmaakmiddelen zoals mr. Muscle en Cilid Bang en wc eend en wc blokjes enz.
Let met de vaatwasser erop dat je met de onderkant geen kitten onthoofdt.(is serieus wel eens gebeurd).
Wat ook erg gevaarlijk is is een tuimelraam - kunnen ze zichzelf in wurgen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
Beste,
Persoonlijk zou ik de deurklinken naar beneden laten wijzen (als dat mogelijk is), Dan kunnen ze zich ook niet ophangen aan tuigjes/vlooienbanden.
Persoonlijk zou ik de deurklinken naar beneden laten wijzen (als dat mogelijk is), Dan kunnen ze zich ook niet ophangen aan tuigjes/vlooienbanden.
- achtpuntzes
- Jaguar
ow... in combinatie met een halsbandje is de deurklinken naar boven hangen toch een niet zo goed idee, nee.... zelf doe ik niet aan bandjes, dus bij mij hangen ze wel naar boven...
- lidewij020
- Panter
Bij ons moeten ze naar beneden wijzen, want zelfs omhoogstaande klinken krijgt Tommie open.achtpuntzes schreef:en,

Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Hallo allemaal, super bedankt voor de berichten. We moeten nog maar eens kritisch door het huis lopen zie ik om het katbestendig te maken!