Ruziënde poezen

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
mooiepers
Kitten

Ruziënde poezen

Bericht door mooiepers »

Goedemiddag,

Heb me net aangemeld op de site en heb verder nog niks gelezen dus kan het best zijn dat dit onderwerp al eens aan de orde is geweest.

Maar ik zit met mijn handen in het haar.
10 maanden geleden heb ik een tweede poes in huis gehaald. Ik had al een Europese korthaar en haalde er een Perzische langhaar bij. Vanaf het begin boterde het niet tussen deze 2.
Heb van alles geprobeerd, uiteindelijk nog gesteriliseerd, maar het houd maar niet op.

Toen de Pers bij mij kwam had ik hier een hondje en een poes lopen, met allebei maakt ze ruzie, maar de hond negeert haar en heeft verder nergens last van.
Na mijn eerste pers heb ik ook nog een tweede pers gekocht, met haar gaat het wel goed.
Heeft dit ook met rangorde te maken, dat de twee oude huisgenoten het ervan langs krijgen en de nieuweling zomaar word geaccepteerd?

Ze heeft EK nu zo te pakken gehad dat er een flink abces op haar koppie zit, ik kan er niet meer tegen.

Heeft er iemand nog tips voor mij, anders ben ik toch genoodzaakt om een ander huisje voor haar te zoeken.
Robijn
Jaguar
Jaguar

Re: Ruziënde poezen

Bericht door Robijn »

Dat het tussen de oude pers en de nieuwe pers wel klikt, en met de oude pers en de oude HTK-kat niet; tja, zo is het ook in de mensenwereld; met de een klikt het wel, met de ander niet.
Waarschijnlijk speelt ook het karakter mee. Er wordt altijd geadviseerd om bij een bepaald ras hetzelfde ras te zetten, omdat ie hetzelfde karakter hebben. Bv. een Pers met een Siamees zal geen goede combinatie zijn, maar een Pers met een Pers zal over het algemeen wel gaan klikken.
Soms gaat het gewoon echt niet tussen 2 katten, en zit er inderdaad soms niets anders op dan voor een van de katten een ander goed tehuis te gaan zoeken.
Maar ik hoop dat er nog mensen zijn met advies voor je; want zomaar overplaatsen doe je natuurlijk ook niet; je wilt natuurlijk eerst alles uitgeprobeerd hebben.

Ik heb nog het e-mail adres van een kattengedragstherapeute, als je die wilt hebben. Zij heeft mij in het verleden ook via de mail (kosteloos) van bruikbaar advies voorzien. Als je daar geïnteresseerd in bent, kun je me een pb-tje sturen, dan mail ik haar e-mail adres naar je toe.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

Is een her indroductie geen optie? Dat je voor een langeren tijd die 2 uit elkaar houd (dan moet je misschien eerder in maanden dan in weken denken) en dan langzaam weer kennis laten maken met elkaar?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
paasnini

Bericht door paasnini »

Dit is wel weinig informatie. Wat heb je er tot nu toe aan gedaan en hoe heb je zelf op de ruzie gereageerd?
Plaats reactie