Er komt nog een huisgenootje bij!

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Er komt nog een huisgenootje bij!

Bericht door patiani-guusje »

Na lang wikken en wegen toch de knoop doorgehakt: Er komt nog een poes bij! Ze heet Tica en komt uit Spanje. Ze wordt morgen een jaar oud. Eerst wilde ik perse een kat uit een Nederlands asiel, maar helaas hebben de katten die mij aanspreken vaak toch iets waardoor ze niet in ons gezin passen: niet met honden, moet naar buiten kunnen, of kan niet met andere katten..
Dus na verder zoeken vond ik dit lieve meisje (ja toch weer een dame ;-) ) Om dat het zo goed gaat tussen Saar en Guusje durf ik het toch wel weer aan, al blijf ik het wel weer spannend vinden, en denk ik af en toe ook, was een kater niet makkelijker geweest.. Maar goed ik viel voor Tica, en zij is dus geen kater :-D Volgende week donderdag gaan we haar halen maar dacht ik stel haar alvast aan jullie voor:

Afbeelding
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
nellebel
Tijger
Tijger

Re: Er komt nog een huisgenootje bij!

Bericht door nellebel »

wat een mooie poes. ze heeft echt grote oortjes, lijkt wel of er wat oosters inzit.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Hopelijk helpen die oren ook mee bij de opvoeding ;-) Hier nog een foto van haar als kitten waar de oren in verhouding echt heel groot zijn, lijkt wel een cremlin haha

Afbeelding
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
Adriana

Bericht door Adriana »

speelmaatje voor Sarah?
wat een leuk dametje en hoop dat ze snel bij jullie inburgert!
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Ja inderdaad, Saar is af en toe best een stuiterbal, dus ik denk dat een jonge kat erbij wel een goed idee is!
Kunnen ze samen lekker stuiteren :-D
Cerna

Bericht door Cerna »

Spannend! Dat is bij jullie zo langzamerhand een multi-culturele samenleving aan het worden. Hoop dat ze elkaar allemaal zullen begrijpen :lol: en dat het snel klikt tussen de drie dames en de honden.
Mooi lapje; zijn over het algemeen felle tantes. Apart die zwarte streep op haar neus.

Soms kriebelt het bij mij ook. Zou zo graag weer eens een kitten willen, maar 5 is het maximum (al zou ik best wel ruimte hebben voor 6) en eigenlijk zouden we afbouwen naar 2 katten (wil mijn man al 20 jaar!) en dat betekent de eerstkomende 10 jaar geen katten meer erbij. Dan ben ik inmiddels 66 (errug!!) en moet je dan nog aan (een) kitten(s) beginnen?
Adriana

Bericht door Adriana »

en dat betekent de eerstkomende 10 jaar geen katten meer erbij. Dan ben ik inmiddels 66 (errug!!) en moet je dan nog aan (een) kitten(s) beginnen?
zijn kittens van britjes net zo wild als rusjes kunnen zijn en die apen van mij..?
Cerna

Bericht door Cerna »

Kweet niet. Ik weet niet hoe "wild" (speels) Russen kunnen zijn, maar Britjes zijn best wel speels, al hebben de effen Britjes wanneer ze de kittenleeftijd voorbij zijn wat extra stimulans nodig.
Galopperen door het huis als een jong veulen, zoals Noa een paar keer per dag doet, heb ik Amber of Milka nog nooit zien doen.

Maar ik denk dat je ook op 66-jarige leeftijd nog best druktemakers om je heen kunt hebben (zo oud is het toch ook nog niet). Het gaat mij meer om de verdere toekomst: wanneer een kat gemiddeld 15 jaar wordt, dan ben ik 81 en dan zit er een risico in dat de katten mij overleven en dat wil ik niet.
Natuurlijk heb je nooit die garantie want ik kan vanmiddag ook dood neervallen, maar wanneer je 81 bent is dat risico toch groter. Of je wordt zelf hulpbehoevend en dan heb je ook nog de zorg voor je katten.

Ik denk dat ik vanaf mijn 65ste alleen nog zal gaan voor oudere asielkatten en dat ik, wanneer ik toch nog een keer twee kittens wil, daar geen tien jaar mee zal moeten wachten. En dus niet afbouwen naar twee. Twee is ook zo weinig!
Manlief vindt toch al dat hij niets te vertellen heeft over de dierenpopulatie, dus die legt zich er wel morrend bij neer (toen wij elkaar leerden kennen had ik zes katten, twee konijnen en twee cavia's, dus hij wist waar hij aan begon :lol: )

Sorry Nathan, we zijn weer :offtopic:
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

:lol:
Toen Stijn en ik elkaar leerden kennen had ik 1 kat en 1 konijn. Dus Stijn wist niet waar hij aan begon :lol:
Nu weet hij het wel. ;-)

En nu on-topic: wat leuk dat er nog een meisje bij komt!
Ik hoop dat het zal klikken met de meiden. Het is vast wel een goed tegengewicht voor Saar. :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
manon3

Bericht door manon3 »

patiani-guusje schreef:Hopelijk helpen die oren ook mee bij de opvoeding ;-) Hier nog een foto van haar als kitten waar de oren in verhouding echt heel groot zijn, lijkt wel een cremlin haha

Afbeelding
Volgens mij hebben katten die oren maar alleen voor de sier,want de meeste katten zijn oostindisch doof. ;-)
Leuk dat jullie weer een huisgenootje erbij krijgen en spannend ook.Tica is echt een hele mooie dame.
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

[quote="pearlsofpassion"]:lol:
Toen Stijn en ik elkaar leerden kennen had ik 1 kat en 1 konijn. Dus Stijn wist niet waar hij aan begon :lol:
Nu weet hij het wel. ;-)

Nou hier moet er nu echt een stop op, en eigenlijk was die stop er al. Maar ik ben erg goed in beargumenteren waarom wél leuk en wél doen (lees mijn zin doordrijven ;-) )
Dus komt er toch nog eentje bij. Wel heel dubbel hoor, Patiaan zou vandaag 13 geworden zijn, heb zojuist een stukje in Patiaan we missen je geschreven, dus de kriebels om Tica en het verdriet wat er nog zit om Patiaan wisselen elkaar erg af vandaag.
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Wow wat een mooi meisje zeg. En wat ziet ze er als kitten toch weer anders uit he. Veel lichter. Word weer een spannende tijd met de introductie.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Wat een prachtige dame die Tica. Ben dol op lapjes met veel wit.
Ze heeft inderdaad wat oosters met die enorme oren en spitse snuit.
Ik hoop dat de introductie soepel gaat verlopen.
Echt een plaaaaaatje om te zien.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Bedankt voor alle lieve reacties, Tica kan bijna niet wachten tot ik meer over haar kan vertellen op het forum ;-) Houden jullie op de hoogte!
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

spannend....morgen komt tica. dan is mijn moeder ook jarig , wordt dus een top dag. ben benieuwd hoe het gaat met je andere moppies.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie