ruzie tussen Saartje (4 jaar) en Gijsje nieuwe kitten (10 wk

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Monique Welsch
Kitten

ruzie tussen Saartje (4 jaar) en Gijsje nieuwe kitten (10 wk

Bericht door Monique Welsch »

30 maart is Gijsje (nu:10 wkn) bij ons gekomen. Saartje - onze poes van 4 jaar - doet heel agressief tegen haar. 1e dag ging perfekt, met name door de houding van de kleine. Gewoon op d'r kont gaan zitten. Na 1 dag vlam in de pan en dat wordt steeds erger. Saar valt echt aan.
Tussen Sammie en Saartje was het in het begin ook hommeles maar dat had een normaal verloop. Ging gewoon steeds beter. Sammie (28 maart in moeten laten slapen wegens defect hart; ruim 3 jaar) en Saar is altijd een feestje geweest. Nu, met Gijsje wordt het echter van kwaad tot erger.
En wij - met het verstand wat we ervan denken te hebben - trachten het zoveel mogelijk op z'n beloop te laten. En Saar veel knuffelen. Maar niets helpt. Ze zoekt Gijsje op en valt aan. Dus nu houden we ze steeds vaker apart. Wel laten we ze samen eten (paar meter uit elkaar) en - met wat sturing - gaat dat wel. We zijn een beetje ten einde raad aan het worden.
Hoop dat jullie hier iets mee kunnen qua advies. Boel thx. Saartje en Gjisje
Chiquita98
Tijger
Tijger

Re: ruzie tussen Saartje (4 jaar) en Gijsje nieuwe kitten (1

Bericht door Chiquita98 »

Ze is duidelijk niet blij met de nieuwkomer. Ik denk dat je ze inderdaad eerst even uit elkaar moet halen en in aparte ruimtes laten vertoeven. Dan de re-kennismaking weer langzaam opnieuw opbouwen. Genoeg topics hierover wat je moet doen.
En geef het ook de tijd. Saartje heeft waarschijnlijk gewoon ook wat meer tijd nodig. Pas haar vriendje verloren en meteen weer een nieuweling erbij. Daar raakt ze van in de war
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Bericht door patiani-guusje »

Zelf kreeg ik hier ooit het advies om een feliwayverdamper te gebruiken en valeriaandruppels. Heeft bij mijn katten goed geholpen, en gaan nu heel goed zonder.
Is Gijsje niet bang voor Saar? Het op de kont blijven zitten lijkt mij niet echt onderdanig gedrag voor zo'n jonge kat, volgens mij moet een kitten zich onderwerpen aan een oudere kat door te gaan liggen, tenminste dat ik mijn ervaring. Dan zijn de verhoudingen duidelijk en gaat het meestal wel goed.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
Monique Welsch
Kitten

Bericht door Monique Welsch »

Superlief jullie reacties en heb Saartje meteen wat valeriaandruppels gegeven.
Wat een top idee. Het is nog niet de hele wereld maar ze is wel nonchalanter in d'r gedrag.
Wat minder gefocust op Gijsje.
We zijn hier al mega blij mee.
Ga jullie zeker op de hoogte houden.
Tot snel.
x. Saartje en Gijsje
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Bericht door patiani-guusje »

Ik geef het zelf niet oraal maar deed het op kussentjes mandjes en speeltjes. Speeltjes met kattenkruid willen ook wel eens helpen.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Monique Welsch schreef:Superlief jullie reacties en heb Saartje meteen wat valeriaandruppels gegeven.
Wat een top idee. Het is nog niet de hele wereld maar ze is wel nonchalanter in d'r gedrag.
Wat minder gefocust op Gijsje.
We zijn hier al mega blij mee.
Ga jullie zeker op de hoogte houden.
Tot snel.
x. Saartje en Gijsje
Valeriaandruppels zijn om over kussentjes te sprenkelen, niet om de kat toe te dienen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Plaats reactie