blaasgruis

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Ans1966
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2012 16:39

blaasgruis

Bericht door Ans1966 »

Hallo


Ik heb een kater die afgelopen donderdag geopereerd is aan zijn blaas omdat hij blaasgruis had maar het probleem is dat hij nu niet meer wil eten en drinken en ook op de kattenbak doet hij niets.We zijn al enkele keren naar de DA geweest en heeft ook al een keer onderhuids vocht toegediend.De stenen zijn allemaal verwijderd en ook de blaas is goed maar waarom eet en drinkt hij niet?is dat normaal na een blaasoperatie?Wie heeft er hiermee ervaring mee.Ik hoop dat iemand een antwoord heeft want ik maak me echt zorgen.Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: blaasgruis

Bericht door mittenslief »

aai aai aai niet goed probeer het allerlekkerste te geven wat hij lust anders toch met spoed naar DA bloedprikken ivm nieren
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: blaasgruis

Bericht door Livewithlouis »

ja niet wachten en naar je da!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: blaasgruis

Bericht door castratenkoor »

Wat voor operatie heeft hij gehad dan?

Ik zou ook vandaag nog naar de dierenarts. En morgen zoveel mogelijk soorten lekker voer
halen om te stimuleren.
Het is echt belangrijk dat hij eet. De dierenarts heeft wel speciale blikjes voor herstellende katten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: blaasgruis

Bericht door Adriana »

waar ik een beetje bang voor ben is dat deze operatie niet is uitgevoerd met gasnarcose, terwijl het een zware operatie geweest moet zijn. dus langdurig onder narcose geweest met vloeistofnarcosemiddelen en daar kunnen katzels erg beroerd van blijven en ook nog wel de nodige schade bij oplopen..

en welkom op het forum!
en verder mag je na je eerste bericht wel even naar ons reageren..
hoe gaat het nu? al een dierenarts gezien/gesproken? begonnen met spuitjevoeren en spuitjedrinken?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Ans1966
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2012 16:39

Re: blaasgruis

Bericht door Ans1966 »

bedankt voor jullie reacties en nee is niet steeds niet goed ik heb wel van de dokter voeding gekregen maar dat eet hij ook niet op en we zijn ook met spuitvoeding begonnen gaat niet echt van harte maar ja hij moet toch eten, we zijn al enkele keren naar de DA geweest en die zei dat we gewoon met spuitvoeding moeten doorgaan en morgen moet ik weer terug komen voor een onderhuidse infuus en Adriana wat je zei over de narcose hoe kom ik daar achter dat misschien de operatie niet goed is uitgevoerd en wat voor schade kan hij daarmee oplopen?
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: blaasgruis

Bericht door Chiquita98 »

Over die narcose navragen bij je dierenarts hoe hij het gedaan heeft! Stel kritische vragen en laat je niet steeds naar huis sturen om zelf maar aan te modderen. Gewoon doorgaan met de spuitvoeding. Nee hij zal het niet leuk vinden maar tis nu even van levensbelang
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Ans1966
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2012 16:39

Re: blaasgruis

Bericht door Ans1966 »

Bedankt Chiquita98

IK was het toch van plan om wat kritischer te zijn want ja het is toch je kat en begin het toch wel een beetje beu te worden om steeds maar weer met het kluit in rietje naar huis gestuurd te worden het gaat hier wel om een kattenleven en kan daar echt boos om worden als je niet serieus genomen word want je kent je kat tenslotte altijd nog beter en iets zegt me dat het gewoon niet goed is.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: blaasgruis

Bericht door Chiquita98 »

Precies! Volg je gevoel hier in en desnoods naar een andere dierenarts. Ik hoop van harte dat je kat weer uit zichzelf gaat eten.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: blaasgruis

Bericht door Adriana »

Ans1966 schreef:over de narcose hoe kom ik daar achter dat misschien de operatie niet goed is uitgevoerd en wat voor schade kan hij daarmee oplopen?
vraag om te beginnen een gespecificeerde rekening en vraag welke injecties (met naam en toenaam!!) hij heeft gehad. vraag of hij metacam of meloxicam heeft gespoten na de operatie. en als deze da een website heeft, dan kun je het daar vaak ook al zien en anders willen wij wel even meekijken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Ans1966
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2012 16:39

Re: blaasgruis

Bericht door Ans1966 »

Ik heb wel een gespecificeerde rekening gekregen en heb gekeken maar daar staat niet op dat hij metacam of meloxicam heeft gekregen en heb ook al op de site gekeken maar daar verder alleen informatie over de behandelingen die ze uitvoeren maar geen informatie over mijn kat.In ieder geval bedankt dat jullie meedenken en tips geven wat ik kan doen bedankt daarvoor ;-)
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: blaasgruis

Bericht door Lovecat »

k heb wel een gespecificeerde rekening gekregen en heb gekeken maar daar staat niet op dat hij metacam of meloxicam heeft gekregen en heb ook al op de site gekeken maar daar verder alleen informatie over de behandelingen die ze uitvoeren maar geen informatie over mijn kat.In ieder geval bedankt dat jullie meedenken en tips geven wat ik kan doen bedankt daarvoor

Dat is dus geen gespecificeerde rekening.... Ik ga even kort door de bocht reageren; bel je da, eis specifieke info; dus welke meds je kat krijgt! Je hebt recht op die info!
Ans1966
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2012 16:39

Re: blaasgruis

Bericht door Ans1966 »

dat zal ik doen ook moet vanavond toch weer naar de da en zal wel even een paar vraagjes stellen want dit kan gewoon niet is wel een levend wezen bedankt Lovecat.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: blaasgruis

Bericht door mittenslief »

laat voor de zekerheid toch maar bloedprikken als hij een nierprobleem heeft is het toch het best zo snel mogelijk erbij te zijn en laat je niet zomaar naar huis sturen vanavond een kat die niet eet= echt ziek
maak je sterk voor je lieve kater en ga ervoor en neem de juiste beslissingen veel veel veel sterkte
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: blaasgruis

Bericht door mittenslief »

heb je nog nieuws voor ons we leven allemaal met je mee
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie