Even kort: onze Azraël is dus bijna 18 jaar, heeft hypertheroïdie, waarvoor hij tot nog toe succesvol behandeld wordt met Felimazole en zijn nierwaarden zijn ietsjes verhoogd, waarvoor hij nu op een dieet van Royal Canin KD en tonijn staat. Lichamelijk lijkt alles vrij goed te gaan en onder controle te zijn. O ja, hij lijkt me ook behoorlijk doof.
MAAR: sinds de vorige zomervakantie is hij begonnen met in huis te plassen. Na lang zoeken naar een oorzaak, dachten we dat het was omdat hij niet meer naar buiten kon (hij moet springen om in de kattenren te geraken). We hebben dan een trip-trap geplaatst en hij ging weer buiten. Het plassen hield even op, maar is nu herbegonnen. Eergisteren zelfs op de schakelaar van onze staande lamp, die daardoor niet meer uit te schakelen was.

Hij miauwt ook veel en luid, en dan vooral 's nachts. Dat gemiauw komt precies vanuit zijn onderbuik, de eerste keren was ik bang dat er iets mis was, zo luid en laag was het. Hij lijkt dan ook niet te weten waar hij precies naartoe wil. Wanneer ik hem knuffel, wordt hij rustig.
Ik heb al vanalles geprobeerd om vooral het plasprobleem op te lossen. Zilverpapier, de plaatsen waar er geplast was schrobben met biotex en nog veel meer, een spray spuiten om ze af te schrikken, ... nu heb ik er een feliway-verstuiver geplaatst... en nog geen succes.

Heeft iemand hier nog enig idee, nog enkele tips? Ik vrees dat hij dement wordt en dat dit gewoon bij zijn ouderdom hoort, maar ik heb de laatste tijd gebroken nachten door het miauwen en moet elke dag aan de slag met emmer en dweil - op zich is dit laatste niet zo erg, maar de urine dringt in onze parket en laat zwarte vlekken achter. Bovendien ruikt het niet zo fris, he.
Ik word een beetje wanhopig!

Groetjes,
Katelijne