Pebbels en Bambam
Pebbels en Bambam
Goedenavond, Ik heb een poes van bijna 2 en sinds 2 weken een katertje van een half jaar erbij. De poes daagt steeds de kater uit en deze reageert. Er zit geen geluid bij, maar ik weet niet of het nu spelen of vechten is. Er zijn niet echt platte oren of dikke staarten, dus ik denk dat het wel mee valt, maar ik wil het even checken voor de zekerheid.
Groeten Clout
Groeten Clout
Re: Pebbels en Bambam
Dat is natuurlijk voor ons lastig beoordelen omdat wij het gedrag niet echt kunnen zien en je omschrijft het ook vrij kort 
hoe heb je de katten aan elkaar voorgesteld? gewoon bij elkaar gezet? (met katten op zo'n jonge leeftijd gaat dat meestal wel goed)
En zijn ze geholpen?
Als katten echt aan het vechten zijn, dan merk je dat wel
er zit een groot verschil tussen stoeien en echt vechten. Als ze er echt stil bij zijn, denk ik dat het gewoon stoeien is. Misschien ook een vorm van dominantie.

hoe heb je de katten aan elkaar voorgesteld? gewoon bij elkaar gezet? (met katten op zo'n jonge leeftijd gaat dat meestal wel goed)
En zijn ze geholpen?
Als katten echt aan het vechten zijn, dan merk je dat wel

Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014
*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014
*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Ik denk ook dat het meer spelen is. Zoals sunnetje al zegt.
Als het echt vechten is komt daar vaak geluid bij. Als ze dat doen wat gaat er aan vooraf? En wat gebeurd er daarna?
Als het echt vechten is komt daar vaak geluid bij. Als ze dat doen wat gaat er aan vooraf? En wat gebeurd er daarna?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
- Chiquita98
- Tijger
Eerlijk gezegd denk ik ook dat het stoeien is. En soms kan dat ook best hard gaan. Hier vliegen de plukken haar ook wel eens in het rond.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
Dank jullie wel voor het meedenken. Meestal eerst de neuzen tegen elkaar. Daarna lijkt het op stoeien, daarna achter elkaar aan rennen en elkaar helemaal vastpakken. Meestal bijt er dan 1 maar dit gaat niet hard. Als het te ruig gaat klap ik in mijn handen en gaan ze uit elkaar. Verder mogen ze het zelf uitzoeken. Wel grappig om te zien: we zijn een week op vakantie geweest (natuurlijk was er oppas in huis) en van tevoren leek Pebbels de baas, maar nu lijkt het al andersom. Bambam is met zijn half jaar ook al net zo groot als Pebbels en aan zijn poten te zien (die zijn veel groter in verhouding met zijn lijf en bij honden betekent dat, dat er nog flink gegroeid moet worden: is dit bij katten ook???)
nogmaals bedankt voor jullie ideeen.
nogmaals bedankt voor jullie ideeen.
- Chiquita98
- Tijger
Neuzen tegen elkaar? Das een heel goed teken en dan zachtjes bijten. Ja hoor dat is zeker weten gewoon stoeien. Dus niet meer met je handen klappen als ze aan het stoeien zijn. Zo schrik je ze alleen maar af terwijl ze niks fouts doen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
Ik zou ze ook niet meer uit elkaar halen. Als ze eerst neuzen tegen elkaar doen kan ik maar 1 ding beteken en das spelen. Hier gaat het spelen ook wel eens gepaard met een een flinke bijt/mep sessie na elkaar toe. Ik kijk er na en vind het allemaal prima.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Die zijn inderdaad gewoon lekker aan het spelen. Gewoon van genieten!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra