In Juli ben ik van plan om van Groningen naar Breda te gaan verhuizen.
Dit houd een erg stressvolle periode in natuurlijk voor mijn 2 poezen.
Ik heb dus 2 poezen: Balou en Beertje.
Balou is erg gehecht aan mij en vind reizen (bus, auto of lopen) in principe prima,
zolang ik er maar ben. Beertje heeft dat helaas niet. Ik heb haar bij 9 weken gekregen en
helaas was het vanaf het begin al een vrij angstig poesje en daarmee vindt ze reizen (met de auto, bus heb ik niet uitgeprobeerd ivm met ontzettend hard miauwen) een ramp.
Nou ga ik natuurlijk zoveel mogelijk maatregelen nemen om het voor beiden zo stressvrij mogelijk te maken (oefenen met de auto, eigen kamertje enz). Maar ik vroeg me af of jullie ook tips voor mij hebben wat betreft kalmeringsmiddelen en of een kalmeringsmiddel uberhaupt een goed idee is.
Ik ben zelf niet zo van de medicijnen/middelen normaal gesproken, maar ik wil natuurlijk heel graag dat ze het beiden zo goed mogelijk doorkomen dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Ook las ik dat het aan te raden is 2 aparte reismandjes te nemen ivm met evt warmte en als 1 van hun in paniek raken. Hoe is jullie ervaring daarmee? Ik dacht zelf eigenlijk 'hoe dichter, hoe fijner'.
Alvast bedankt in ieder geval!