castratie wordt operatie

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
diane007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 jan 2011 10:11

castratie wordt operatie

Bericht door diane007 »

De laatste en kleinste van adoptiepoesje is gisteren binnen gegaan.Na half uur telefoon met de melding van dierenarts dat 1 van teelballen in buik zat,mag er een operatie gedaan worden.Ja natuurlijk mag dat.Nu heb ik mijn heel leven al poezen en van dit had ik weer niks gehoord.Door mijn asielpoesjes heb ik al dingen voor gehad daar ik nog nooit van gehoord heb.Maar bezonderste is dat hij goed is en al goed rondloop en dat het 150 euro heeft gekost ipv van 50,ja dat woog eerst door,maar als ik hem zo zie en hij komt knuffelen dan weet je waar je voor werkt.
Kusjes van Winnie,Rusty,Lolly,Taco,Nicky en de kleinste Flouch
garfieldentommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 feb 2012 15:13

Re: castratie wordt operatie

Bericht door garfieldentommy »

soms kan dingen erg duur uitvallen helaas

al vind ik het wel een erg groot verschil
toen ik mijn 2 katten liet castreren was er bij garfield ook de navelbreuk had ook bloed in de blaas gevonden dus de urine is onderzocht plus foto's gemaakt het bleek een blaasontsteking te zijn
ik was maar 105 euro kwijt terwijl hij lang met mijn 2 katten is bezig geweest

ik weet wel het is niet het zelfde maar die navelbreuk was toch echt een operatie

en als ik me niet vergis mag de kat pas gecastrert mag worden als de ballen zijn ingedaald
teminste mijn dierenarts doet dat wel
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: castratie wordt operatie

Bericht door castratenkoor »

Er zijn katten en honden waarbij de ballen niet vanzelf indalen. Dan is een operatie nodig om de bal(len) in de buik te zoeken.
Het is onzin dat een kat pas gecastreerd zou mogen als de ballen ingedaald zijn.
Een niet ingedaalde bal is ongezond en geeft kans op kanker.
Bovendien wordt de kat vruchtbaar met alle gevolgen van dien - dominant gedrag, brullen en sproeien ed.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: castratie wordt operatie

Bericht door nellebel »

Prijs valt denk ik ook wel mee, ervan uit gaande dat ze iei de eerste ingreep hebben gedaan, en daaropvolgende de andere moesten doen. bij ons ook groot verschil in prijs voor poes of kater, maar ook logisch gezien de ingreep.
maar inderdaad, als je je katje weer ziet weet je waar jet het voor doet. daarom hier altijd reservepotje voor noodgevallen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
diane007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 jan 2011 10:11

Re: castratie wordt operatie

Bericht door diane007 »

Mijn andere poesjes zijn veel vroeger gecasteerd dan deze kleine deugeniet.Ja had gelezen dat het kanker kan voortbrengen en daar ik al eentje heb gehad met huidkanker,was het zeker geen optie om die bal te laten zitten.
Nu ben ik aan wachten op dierenarts,Winnie heeft een beet gehad van soortgenoot en moet verzorgt worden en zo gaan we altijd maar door he.
Kusjes
Plaats reactie