gedrag na sterilisatie

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
ohmystelena
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jan 2012 20:21

gedrag na sterilisatie

Bericht door ohmystelena »

Hallo,

Mijn kat Kitty (volgende week 2 jaar) is afgelopen vrijdag gesteriliseerd. Alles was goed gegaan! Bij voorzorg had de dierenarts op mijn vraag al een rompertje bij dr omgedaan (bij mijn andere kat waren we nog geen 5 minuten thuis of ze zat al de hele tijd aan de wond te likken). Bij thuiskomst was ze erg wankel van de narcose. Heb dr in een bench gezet zodat ze kon rusten. Zaterdagochtend had ik haar wat natvoer gegeven met een pijnstiller. Dit kotste ze meteen weer uit. daarna at ze wat brokjes maar ook dit kotste ze weer meteen uit. savonds at ze wel alles op. Nu zondag eet ze gewoon goed, drinkte ze (als ik dit aanbied), plast ze en slikt ze dr medicijnen. Ze ligt op de slaapkamer (andere kat blaast tegen haar). Het ene uur ben ik bij Kitty en het andere uur bij mijn andere kat. wanneer ik bij Kitty zit is ze erg aanhankelijk (is ze nooit geweest) ze geeft kopjes, ze spint, ze wilt persee op mij liggen en ze beweegt verders niet veel (accepteerd het rompertje nog niet zo goed). Morgen wil ik haar weer bij mijn andere kat in de woonkamer zetten. Ook wast ze zich veel. Is dit normaal gedrag? Ik maak me namelijk al snel zorgen.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: gedrag na sterilisatie

Bericht door mittenslief »

heel normaal gedrag ze zoek natuurlijk een beetje geborgenheid en dat wassen ja ook heel normaal en dat wordt zo nog meer als het rompertje uit mag
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
NadineDilara
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 mar 2012 21:42

Re: gedrag na sterilisatie

Bericht door NadineDilara »

Het wassen is heel normaal, dat is gewoon hun instinct, dat doen ze altijd als ze een wond hebben en een hechting van een sterilisatie is natuurlijk een wond. Dawn deed dit ook de eerste paar dagen, maar was er daarna vrij snel klaar mee en het is bij haar dan ook prachtig genezen. Succes!
Groetjes Nadine en een kopje van Dawn en Jiraiya
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: gedrag na sterilisatie

Bericht door pearlsofpassion »

Laat de katten maar gewoon bij elkaar.
De ander blaast omdat ze vreemd ruikt, maar dat gaat wel weer over.
Als je ze hen lang uit elkaar haalt gaan ze van elkaar vervreemden en heb je nog veel meer problemen.
Een beetje blazen kan geen kwaad en het gaat dus vanzelf wel over als je kat weer de oude wordt en haar eigen geur terugkrijgt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
ohmystelena
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jan 2012 20:21

Re: gedrag na sterilisatie

Bericht door ohmystelena »

Bedankt voor jullie reacties! Kitty moet wel 10 dagen een rompertje aan (echt zielig!) ze gedraagt zich als een baby! vanochtend kreeg ze het voor mekaar om het rompertje uit te krijgen en was ze opeens erg actief! Helaas voor dr, heb ik het rompertje weer aangedaan (ben zo bang dat ze de hechtingen eruit trekt) en ze gedraagt zich weer als een baby.... heb dr vanmiddag weer bij mij andere kat gezet maar deze begon weer te blazen en wou zelfs aanvallen! zucht.... hoop dat als ze zondag dr rompertje uit mag dat alles weer goed gaat tussen die 2. Ga vanavond in ieder geval mijn kat inwrijven met mijn geur en dan kitty ook. Dan weer bij elkaar proberen te zetten :) en dit elke dag vol houden! eventueel in een bench zodat ze aan elkaars geur kunnen wennen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9355
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: gedrag na sterilisatie

Bericht door castratenkoor »

Als je erbij bent en haar in de gaten kunt houden kan het rompertje best uit.
Hij hoeft alleen aan als ze zonder toezicht is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie