Mijn kat zakt opeens door haar achterpoten

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Kim1988
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2012 23:23

Mijn kat zakt opeens door haar achterpoten

Bericht door Kim1988 »

Toen ik mijn kat vanavond binnen liet, merkte ik op dat ze door haar linkerachterpoot zakte. Soms loopt ze traag enkele passen vrij normaal, en dan zakt ze er weer door en sleept ze zich verder. We hebben haar opgepakt, en dan trekt ze die poot in, maar ze maakt geen geluid.

Kan iemand mij vertellen wat er mis is met haar. We vermoeden dat ze is aangereden. Hiervoor vertoonde ze geen tekenen van ziekte.

Zouden we best morgen (zondag) naar de dierenarts gaan, of kunnen we wachten tot maandag als ze normaal eet enzo?

Daarnet at ze nog toen ze binnen kwam met haar manke poot.
Verder probeerde ze ook achter een vlieg te lopen. Maar betekent dat dat ze geen pijn heeft? Ik heb namelijk al vaak gelezen dat katten niet tonen dat ze ziek zijn of pijn hebben.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn kat zakt opeens door haar achterpoten

Bericht door castratenkoor »

Ik zou vandaag naar de dienstdoende dierenarts en geen dag wachten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn kat zakt opeens door haar achterpoten

Bericht door Adriana »

je kat heeft een klap gehad tegen het achterlijf..
of heeft zich verschrikkelijk verstuikt met springen of landen..

wij zijn geen dierenarts en zien het dier niet.
om te weten of ze geen zwaar inwendig letsel heeft (bv nieren), zul je echt langs een dierenarts moeten gaan.
die kan controleren of het verrekt/gekneusd is of dat er iets gebroken is en kan haar verder checken en als dit mij zou overkomen dan zou ik zo snel als redelijkerwijze mogelijk is een dierenarts bezoeken.

is ze de nacht goed doorgekomen en hoe is het nu?
en welkom op het forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Kim1988
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2012 23:23

Re: Mijn kat zakt opeens door haar achterpoten

Bericht door Kim1988 »

Ze heeft vanmorgen veel gegeten, meer als normaal.
Ze stapt al veel makkelijker, maar we hebben er haar nog zien doorzakken.
Nu ligt ze te slapen op een stoel (waar ze vaak ligt).
Ze is er ook kunnen opspringen, maar we zien wel dat ze haar linkerachterpoot intrekt wanneer ze zit.

Vannacht hebben we haar in het tuinhuis (met een ren aan voor de katten) gezet. Mijn ouders werden wakker van een luid miauw. Ze waren bang dat het Sprookje (mijn gekwetste kat) was, dus ze waren naar beneden gegaan. Ze was gewoon aan het slapen.

Vanmorgen hebben we wel weer een andere kat gezien in de tuin bij ons. Mijn moeder denkt nu dat die haar te hard gepakt heeft? Ze stinkt ook een beetje (normaal niet).

Ik heb mijn rijbewijs nog niet, maar ik zal er bij mijn ouders nog is op aandringen om naar de dokter te gaan maandag.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn kat zakt opeens door haar achterpoten

Bericht door Adriana »

als het lukt om plas op te vangen kun je kijken of dat helder is zonder bloed.
ik heb de indruk uit je tekst dat ze bijtrekt en gebroken is er waarsch niks.
en als ze goed eet dan functioneert dat iigeval wel weer.
dan denk ik dat het met een sisser afloopt en dat je maandag even heel goed naar haar ontlasting moet kijken en of er vooruitgang zit in haar bewegen..
ze zal er nog wel een dikke week last van houden denk ik..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn kat zakt opeens door haar achterpoten

Bericht door nellebel »

en even goed nakijken op beten ofzo. vooral als er mogelijk een andere kat haar aanvalt. dan kan ze ook nog vanalles oplopen aan ziektes.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie