Mijn eerste nestje

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
sandra1712
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mar 2012 12:59

Mijn eerste nestje

Bericht door sandra1712 »

Hierbij wil ik iedereen even laten weten dat mijn poes vorige week bevallen is van een 6-ling .
;-) Alles gaat goed en gelukkig 2 weken vrij genomen . het was voor mij en maaike de poes het allereerste nestje .
Zoals iedereen wel zal weten ligt ze heerlijk bij haar kinderen in een grote mand.Die eerst op de grond stond totdat mevrouw kitten voor kitten bij me op bed kwam brengen en er heerlijk bij ging liggen ( schattig maar veel te gevaarlijk natuurlijk) Op aanraden van de dierenarts de mand op mijn bed gezet volgens haar miste de moederpoes me . En het probleem was gelijk opgelost.
Mijn vraag is als ik weer aan het werk ga zijn ze ruim 2 weken . Is het verstandig om een eigen kamer voor ze in te richten ? . want om die mand op mijn bed te laten staan lijkt me niet zo verstandig en veel te gevaarlijk . Omdat ik weet dat ze dan gaan kruipen ...
Wie geeft mij raad wat ik hier aan kan doen ?


Alvast bedankt Sandra
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door achtpuntzes »

hoi, en welkom....

ik heb de volgende raad voor je:

naar alle waarschijnlijkheid is het niet een zo goed idee om op dit forum te komen pronken met je "nestje"

begrijp me niet verkeerd, maar we hebben te maken met een kattenoverschot, en de asiels puilen uit.

dus wees verstandig, en laat je poes helpen als dit achter de rug is.

verder hoop ik voor je dat je al goede adressen hebt vor het zestal, zodat je niet hoeft gaan lopen leuren met je kittens, ze naar het asiel brengt, of ze iets ergs aandoet.

en, ja.... geef ze maar een eigen kamer....

en ook weer een voorbeeld van een potentieel trolbericht?
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
sandra1712
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mar 2012 12:59

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door sandra1712 »

Beste meneer / mevrouw

Ten eerste is deze poes gedumpt door iemand die er wel genoeg van had . En stond ze bij mij voor de deur.
Ten tweede heb ik haar opgevangen.

Ten derde weet ik dondersgoed dat er een katten overschot is .

Verder wil ik u even vertellen dat ik op dit soort negatieve antwoorden niet zit te wachten .
En ja ik heb hele goeie adressen voor ze ,en ja deze poes blijft bij mij en word geholpen.
Laat u dit alles goed duidelijk zijn

Van dit taalgebruik ben ik niet gediend en pfffffffffffff pronken met je nestje . Waar slaat dit op .

Sandra
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door achtpuntzes »

oke, sorry hoor...

fijn dat je je poes laat helpen :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
sandra1712
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mar 2012 12:59

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door sandra1712 »

Dank je wel

Sandra
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door Admin »

Beste mensen,

Ik stel voor om niet te snel te oordelen als iemand een bericht post over een nestje. Ten eerste is dit forum nog altijd bedoeld om mensen te helpen en ten tweede is iedereen hier uiteindelijk te gast. Wat iemand hier wel en niet mag posten is niet aan de leden, maar aan De Kattensite.

Het is altijd mogelijk dat je het niet eens bent met een ander, maar als je eigenlijk alleen negatief commentaar hebt of merkt dat je verbitterd bent geworden door rotte appels in de (katten)samenleving, dan kun je je beter onthouden van het posten van een bericht of tijdelijk wat afstand nemen van het forum. Daarnaast komt het te vaak voor dat er direct een front wordt gevormd tegen 1 (meestal nieuw) forumlid, die dan ook meestal snel daarna vertrokken is. Dat is natuurlijk nooit de bedoeling van een forum over katten.

Kortom, geef een ander een kans.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door Kattenbella »

Sandra, hoe gaat het met je kleintjes daar?

Ik herken je verhaal, had hier drie hoogzwangere moeders voor mijn huis waar vijftien kittens van kwamen. De meesten zijn geplaatst.

Super dat je dit moedertje een fijne plek geeft om haar kindjes te krijgen en mooi dat ze een plekje hebben.

Als je een kamer over hebt,lekker inrichten voor de kleintjes, voor je het weet zijn ze overal :grin:

Maak van de nood een deugd en geniet van ze. kom ook met andere vragen!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandra1712
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mar 2012 12:59

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door sandra1712 »

hai Kattenbella ja het gaat heel goed met ze ze zijn vandaag 1 week maar groeien als kool.

Ja ik ga zeker een aparte kamer voor ze inrichten , heb er 1 over dus dat komt helemaal goed.
Ik heb er alleen wel moeite mee dat ik over een week weer moet werken dan zijn ze ruim 2 weken .
Maar wil moeders ook een beetje de ruimte geven , maar zal toch de deur van de kamer maar dicht doen als ik er niet ben . Wat vind jij ?

Sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door Kattenbella »

Gewoon lekker een eigen ruimte geven en het komt helemaal goed!
Vind het al heel mooi dat je twee weken hebt opgenomen om bij ze te zijn. na twee weken kan je ook wel zien hoe het gaat met de moeder en de kleintjes.
Verder als je weer thuis bent lekker van ze genieten en kijken hoe het gaat.

Heb het zelf hier gehad dat ik vlak voor ik naar mijn werk moest een moedertje bevallen was en de placenta's nog aan de kittens zaten. Werk afgebeld en alles geregeld. Gelukkig is alles bij jou denk ik wel in het gareel ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door Robijn »

Admin schreef:Het is altijd mogelijk dat je het niet eens bent met een ander, maar als je eigenlijk alleen negatief commentaar hebt of merkt dat je verbitterd bent geworden door rotte appels in de (katten)samenleving, dan kun je je beter onthouden van het posten van een bericht of tijdelijk wat afstand nemen van het forum. Daarnaast komt het te vaak voor dat er direct een front wordt gevormd tegen 1 (meestal nieuw) forumlid, die dan ook meestal snel daarna vertrokken is. Dat is natuurlijk nooit de bedoeling van een forum over katten.
Inderdaad!!! Ik sta soms versteld van de felheid van sommige reacties. Vooral als die reacties een bitchy ondertoon hebben.... Het gaat dan niet zozeer om de inhoud van de boodschap, maar om de manier waarop die boodschap wordt verwoord.
Soms denk ik ook wel eens, zit ik nu op een KATTENforum of op een AFKATforum? ;-)
Gelukkig zijn er ook nog genoeg forumleden, zoals Kattenbella, die wél gewoon respectvol en netjes kunnen reageren, zoals het hoort! :eclap:
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
sandra1712
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mar 2012 12:59

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door sandra1712 »

hai Lynx ,

Bedankt voor je lieve bericht ik heb ondertussen je foto's bekeken en je indrukwekkende verhaal gelezen .
Je schreef ook dat het moeilijk was om een rood poesje te vinden , het is niet te geloven maar mijn nestje bestaat uit 4 echt rode en 2 zwarte . Ben heel benieuwd naar de vader i.v.m de zwarte kittens.

Ik zal een kijken hoe zo'n foto album werkt dan zal ik ook foto's plaatsen

Groetjes

Sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door Kattenbella »

Bij mijn moedertjes bleven alle zwarte kittens over, het geplaatste mannetje werd teruggebracht, gelukkig wel lekker hier.
Rode katjes worden inderdaad snel geplaatst.

En ik ben niets beter dan de anderen hoor ;-) Er komen soms rare mensen hier langs. Ook mensen die echt bewust nestjes laten komen. De mensen die fel reageren bedoelen dit niet kwaad, maar zijn inderdaad teleurgesteld in heel veel mensen die ze hier zijn tegengekomen. Ze komen in de eerste plaats op voor de dieren. ;-)

Sandra, hou je ons op de hoogte van het wel en wee van je katjes ennuuuhhh....foto's???? :grin:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door achtpuntzes »

Admin schreef:Beste mensen,

Ik stel voor om niet te snel te oordelen als iemand een bericht post over een nestje. Ten eerste is dit forum nog altijd bedoeld om mensen te helpen en ten tweede is iedereen hier uiteindelijk te gast. Wat iemand hier wel en niet mag posten is niet aan de leden, maar aan De Kattensite.

Het is altijd mogelijk dat je het niet eens bent met een ander, maar als je eigenlijk alleen negatief commentaar hebt of merkt dat je verbitterd bent geworden door rotte appels in de (katten)samenleving, dan kun je je beter onthouden van het posten van een bericht of tijdelijk wat afstand nemen van het forum. Daarnaast komt het te vaak voor dat er direct een front wordt gevormd tegen 1 (meestal nieuw) forumlid, die dan ook meestal snel daarna vertrokken is. Dat is natuurlijk nooit de bedoeling van een forum over katten.

Kortom, geef een ander een kans.
nogmaals mijn excuses. ik weet niet of dit puur voor mij bedoeld is (het topic was even verwijderd, zijn er andere berichten gewist?) maar ik had het wat positiever moeten formuleren. verbitterd ben ik absoluut niet, hoor.... en ik hoor ook niet tot de "zogenaamde harde kern"

natuurlijk mag je best genieten van je nestje, net zoals ik dalijk ook weer ga genieten van de kittens die in ons asiel terecht gaan komen. en natuurlijk ben je vrij om met vragen te komen de je ongetwijfeld zal hebben, daar dit de eerste keer is dat je een nestje hebt.

dus, nogmaals mijn excuses, ik heb zelf een hekel aan negatieve berichtgeving, en nu heb ik me er zelf enigszins aan bezondigd :(
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door Adriana »

sandra1712 schreef:Hierbij wil ik iedereen even laten weten dat mijn poes vorige week bevallen is van een 6-ling .
;-) Alles gaat goed en gelukkig 2 weken vrij genomen . het was voor mij en maaike de poes het allereerste nestje .

http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... enuit.html
dit is een erg overzichtelijk verhaal vanuit een zeer goed bekend staande dierenartsenpraktijk over de ontwikkeling van de eerste 6 maanden van een nest en wat er allemaal bij komt kijken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door lidewij020 »

Inmiddels zijn er nieuwe inzichten over wanneer de kittens de moeder mogen verlaten. Lees deze links eens door. Sommigen zijn ook interessant voor de nieuwe eigenaren van de kittens. Een goede voorlichting als je de kittens mee geeft behoort ook tot jouw verantwoordelijkheid.

http://www.felinewelfarefoundation.org/ ... scheiding/
http://www.kattengedragcentrum.nl/115-S ... ttens.html
http://www.kattengedragcentrum.nl/110-H ... ttens.html
http://www.kattengedragcentrum.nl/114-K ... angen.html
http://www.kattengedragcentrum.nl/171-K ... ftijd.html
http://www.kattengedragcentrum.nl/143-Moederliefde.html
http://www.praktijkvoorkattengedrag.nl/ ... kitten.htm

Veel succes met de kleine monsters!
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Plaats reactie