Kittens naar buiten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
blaat123
Kitten

Kittens naar buiten

Bericht door blaat123 »

Hey allemaal,

Wij hebben thuis 2 kittens, nu 6maanden oud. Ze krijgen nu erg veel energie, dus we willen ze naar buiten doen. We hebben ze de afgelopen paar weken elke dag eventjes naar buiten gedaan, maar ze gaan eenmaal buiten alweer snel naar de deur toe waar ze uit gekomen zijn.

Nu was het een tijdje wat kouder dus dachten we dat dat de reden was dat ze bij de deur bleven, maar bij warmere dagen is dit hetzelfde.

Als we ook buiten bezig zijn lijken ze wel iets vrijer te worden (ook als de schuur open is, dan gaan ze erin etc)), maar ze durven niet verder dan de achtertuin te gaan (wel eens aan de zijkant van het huis maar verder ook niet).

Heeft iemand tips?
We hebben het ook al geprobeerd met lekker voer buiten...

Groeten Rick
Adriana

Re: Kittens naar buiten

Bericht door Adriana »

welkom op het Forum en wees asjeblieft blij dat ze niet ver van huis gaan.
zijn je kittens al gecastreerd?
6 maanden is heel erg jong voor de boze buitenwereld.. en het klopt, ze zijn redelijk wild en bewegelijk. de enige tip die ik je kan geven is ze vooral niet ver van huis lokken, eerst laten castreren als dat nog niet gebeurd is en de risico's goed op een rijtje zetten. lees de in memoriams er maar op na, er sneuvelen veel katzels buiten..
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ze in ieder geval eerst castreren voor ze los buiten gaan.

Waarom moeten ze overigens per sé naar buiten, je kunt ze in huis ook genoeg te doen geven.
Denk ook eens aan een eventuele catproof tuin of een kattenren, eventueel met een luikje aan het huis vast.

Heb je wel eens stilgestaan bij alle overlast die losse katten veroorzaken aan andermans tuin, vollière, vijver enz enz.
En wel eens nagedacht over alle levensgevaren die voor je katjes op de loer liggen:
verkeer, verdrinken, opgesloten raken, kattenmeppers, kattenziektes en wonde door vechten enz. enz.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Mijn eerste reactie was ook: waarom wil je ze persé verder naar buiten hebben? Laat ze het op hun eigen tempo doen. Katten zijn nou eenmaal eerst altijd wat voorzichtig. Ik persoonlijk heb ook gekozen voor een afgesloten tuin om alle redenen die Dinie ook al opgenoemd heeft.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

Ik sluit me aan bij de andere reacties? Waarom dwingen om naar buiten te gaan. Wees blij dat ze zich binnen kunnen vermaken.

Kittens van 6mnd horen lekker druk te zijn. Ik heb de indruk na het lezen van je verhaal dat je ze te druk vind en daarom naar buiten wil doen?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
blaat123
Kitten

Bericht door blaat123 »

Wachten op de castratie is misschien wel handig inderdaad..

Maar wij zijn altijd gewend om de katten naar buiten te doen. Ik heb mn hele leven in een klein dorpje gewoond (nu nog steeds), en tot nog toe geen problemen mee gehad om de kat naar buiten doen.
Ik vind het ook belangrijk dat ze de buitenwereld ontdekken en niet alleen binnen zitten.
Dit dan ook vanwege energie en spelen, (uiteindelijk) op muisjes ofzo jagen en gewoon hun ding doen.

Maargoed, castratie en de tijd nemen is op het moment dus even slim.

In ieder geval bedankt!
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

De buitenwereld kunnen ze ook ontdekken in een afgezette tuin zonder alle gevaren van dien. Maar goed dat is een verschil van mening. Ik woon ook in een dorp, maar als ik al kijk hoeveel katten er hier buiten lopen. Gister zag ik ook weer een dode kat op de provinciale weg liggen. Brrrrr ik wil mijn katten dat niet aandoen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie