Onze kater ( ca 2, 1/2 jaar oud) heeft sinds 2 maanden een vreemde bruine streep achter op zijn rug.
precies op de ruggegraad en vanaf de huid kleurt het de haren van de vacht lijkt wel. het loopt vanaf de staart ca 10-15 cm door.
wij dachten eerst dat hij ergens onderdoor was gelopen dat afgaf ofzo, maar het wordt niet minder.
heeft iemand een idee ? is het nodig voor zoiets naar de dierenarts te gaan ?
bij voorbaat dank voor reakties !
bruine streep achter op ruggegraad
-
- Kitten
Re: bruine streep achter op ruggegraad
welkom op het forum. als je zeker weet dat het alleen een verkleuring van de vacht is en het dier verder gezond lijkt, dan weet ik uit ervaring dat een dierenarts daar niet zo veel mee doet en/of kan.. missch een keer een goed bloedonderzoek om zeker te zijn.
wij hebben een poes met een vachtverkleuring op het rechter schouderblad, soms is het minder bruinig en soms wat meer. de poes is verder grijs.
k heb nog geen dierenarts gehoord die er een verklaring voor had en zelf geen verklaring kunnen vinden. als je goegelt op pigment en vachtverkleuring komt je erg weinig berichten/info tegen.
je zou het een keer terloops aan je da kunnen vragen als je daar toch bent voor vaccinaties of gebitscontrole oid..
wij hebben een poes met een vachtverkleuring op het rechter schouderblad, soms is het minder bruinig en soms wat meer. de poes is verder grijs.
k heb nog geen dierenarts gehoord die er een verklaring voor had en zelf geen verklaring kunnen vinden. als je goegelt op pigment en vachtverkleuring komt je erg weinig berichten/info tegen.
je zou het een keer terloops aan je da kunnen vragen als je daar toch bent voor vaccinaties of gebitscontrole oid..
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Is hij gecastreerd? Zo niet dan zou het een katerstaart kunnen zijn.
Dat geeft flinke vetproductie net voor de staart.
Dat is op te lossen door castratie, dan wordt het na 6 weken vanzelf minder.
Als hij wel gecastreerd is, dan zou ik het ook niet weten, misschein een abcesje voor de staart of zo?
Dat geeft flinke vetproductie net voor de staart.
Dat is op te lossen door castratie, dan wordt het na 6 weken vanzelf minder.
Als hij wel gecastreerd is, dan zou ik het ook niet weten, misschein een abcesje voor de staart of zo?
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
De kater van mijn moeder, Wibo (witte, dove je-weet-wel-kater) heeft het ook, volgens mijn moeder voelt het ook enigszins vettig aan. DA weet daar ook niet wat het is.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14