Hallo allemaal,
Ik ben al sinds ik mijn katje Cilia (7 maanden oud) heb, aan het experimenteren met voeding. Ik wil gewoon het beste voor haar..
- Gezonde voeding, dus goed voor het gestel, goed voor het gebit en goed voor de vacht.
Ik heb tot nu 4 verschillende producten uitgeprobeerd.
Zoals Royal Canin (speciaal voor kittens), VitalCare en Almo Nature. Van deze kreeg ze allemaal last van haar darmpjes, (ik geef haar voor de rest geen ander voer of snacks en ook drinkt ze goed en heeft ze altijd vers water staan).
Nu heeft ze laatst bij de DA veteranian voer gekregen, waar ze helemaal weg van was! En ze had die week geen last van haar ontlasting..
Nu kan je dit volgens mij alleen bij de DA verkrijgen..?
Dus nu geef ik haar sinds een tijdje Whiskas speciaal voor kittens. Maar het stinkt heel erg en ze plast nu ook heel erg veel..
Weten jullie misschien goede voeding voor mijn katje?
Goede voeding voor mijn kitten
Goede voeding voor mijn kitten
GroetjeX van Tamara & Pootjes van Cilia
Re: Goede voeding voor mijn kitten
we hebben veel voedingstopics en het is altijd handig om je daar in te lezen.
ik kan niet opmaken uit de merken die je noemt wat je hebt gegeven, het da-voer ken ik niet (merk?) en van Almo en RC en Hills enz zijn heel heel erg veel verschillende types.
stinkende ontlasting krijg je vaak bij hoge eiwitgehaltes, dus boven 30%. en whiskas is hier berucht om stinkende ontlasting...
je zou sensitive/sensible voer van een paar merken kunnen proberen.
ik weet niet wat 'plast veel' is, katten moeten een paar plassen per etmaal doen!
ik kan niet opmaken uit de merken die je noemt wat je hebt gegeven, het da-voer ken ik niet (merk?) en van Almo en RC en Hills enz zijn heel heel erg veel verschillende types.
stinkende ontlasting krijg je vaak bij hoge eiwitgehaltes, dus boven 30%. en whiskas is hier berucht om stinkende ontlasting...
je zou sensitive/sensible voer van een paar merken kunnen proberen.
ik weet niet wat 'plast veel' is, katten moeten een paar plassen per etmaal doen!
Oke bedankt ik zal dan wel weer verder moeten lezen..
Ja dat begrijp ik, maar ze heeft nog nooit zoveel geplast, hahaha maar goed.
Ja dat begrijp ik, maar ze heeft nog nooit zoveel geplast, hahaha maar goed.
waarom zou je niet doorgaan met het voer van de DA. schijnbaar heeft je kitten toch een gevoelig maagje en darmpjes. soms lijkt kwaliteitsvoer duurder, maar als je de andere kosten erbij telt valt dat mee. ze hebben er meestal minder van nodig en het is veel beter voor hun gezondheid en dat scheelt erg veel in DA kosten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- Kattenbella
- Tijger
Zou ook dat voer blijven geven. Op 1 katje kan je dat de kop hopelijk niet kosten
Zelf ben ik een voorstander van versvoeren, maar dat kan altijd nog 

"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
- pearlsofpassion
- Tijger
Ik vind ook dat versvoeren het beste voor de kat is.
Voor brok en blik zou ik in de voedingstopics kijken. Er is al zoveel over verschillende merken geschreven. Van RC naar Whiskas, dat is wel achteruit ipv vooruit.
Voor brok en blik zou ik in de voedingstopics kijken. Er is al zoveel over verschillende merken geschreven. Van RC naar Whiskas, dat is wel achteruit ipv vooruit.

Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Ja dat is een goed idee. Volgende week ga ik toch weer naar de DA kan ik gelijk het voer vragen