Kat bijt op alles

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Thisgirl
Kitten

Kat bijt op alles

Bericht door Thisgirl »

Mijn ene kat bijt op alles wat ze tegen komt. Ze heeft echter nooit een mens gebeten

Kabels en dergelijke gaan niet lang mee. Ik heb al van alles geprobeerd, water spuiten, kabels beschermen. Speelgoed waar ze op kan bijten.
Niets helpt. Speelgoed is binnen 1 minuut kapot.

Ben er nu klaar mee, ze heeft net een kabeltje van de cv ketel door gebeten. Resultaat, geen warm water en verwarming.

Iemand tips?
Adriana

Re: Kat bijt op alles

Bericht door Adriana »

welkom op het Forum!
wat een wild verhaal... alsof er geen kabelbeschermers zijn (HEMA) en hoe kan een kat bij een kabeltje van de cv-ketel?? en heeft dat dan geen kortsluiting veroorzaakt?

als je een jonge kat hebt en dan bedoel ik eén stuks, die ongeveer 6 maanden oud is, dan kan het zijn dat er gewisseld wordt. katten hebben de neiging om op alles te bijten omdat het blijvende gebit doorkomt en ze het melkgebit kwijt moeten.
kauwstaafjes voor kleine hondjes (even zelf voelen of ze niet te hard zijn) zouden kunnen helpen.
en het kan ook nog zijn dat als je één jonge kat hebt, dat ie zich te pletter verveelt.
de oplossing is eentje erbij en dan slopen ze elkaar in plaats van je huisraad.
water spuiten is geen oplossing zoals je inmiddels hebt begrepen, je katje wil waarschijnlijk aandacht en er zijn vrij veel katten die water leuk vinden.
straffen zou je sowieso niet moeten doen.. je kunt veel beter je huis katvriendelijk en catproof maken en dat is altijd raadzaam als je een jong dier in huis hebt. die kun je niet leren om geen vazen om te gooien, niet in plantenbakken te graven, niet op tafel/aanrecht te springen (als je weg bent doen ze het toch wel..) en niet in de gordijnen te hangen/klimmen. zo'n jong beest moet zich ontwikkelen en leeft zich uit, daarvoor zijn bv krabpalen bedacht ..

en wat bedoel je met 'ik ben er nu klaar mee...'...?

neem aan dat je wel een handig vriendje hebt om die kabels van de cv-ketel weer aan elkaar te krijgen, wel eerst stroom eraf...
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Kat bijt op alles

Bericht door castratenkoor »

Ik zou alle kabels beschermen met kabelbeschermers en de kat onbreekbaar speelgoed aanbieden.
Rails met balletjes bv zou ze misschien leuk vinden.
Veel met haar spelen en zo. Straffen is slecht voor jullie band, zou ik niet doen.
Breekbare spullen veilig wegzetten.
Je kunt een huis wel catproof maken een kat niet toonzaal-proof.......
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Plaats reactie