Ik kijk al langer (ongeregistreerd) rond op deze website, alleen nu zit ik zelf met een vraag, dus ik dacht ik meld me maar eens aan. Ik hoop dat mijn vraag hier thuis hoort.
Ik heb een kitten (poes) van nu net 7 maanden. Ik heb haar gekregen met 10 weken. Ze is enig kind, heeft geen broertjes of zusjes. Helaas zijn deze dood geboren. Nuna is in haar eentje opgegroeid samen met haar mams en oma (mams is een britse korthaar en heeft buiten per ongeluk een slippertje gemaakt). Zij is dus nooit met kittens opgegroeid.
Ik ben ermee bekend dat kittens het prettiger zouden vinden om een soortgenootje te hebben om mee te spelen zodat ze zich minder snel vervelen etc. Dit was voor mij en mijn vriend nooit nodig, aangezien mijn vriend thuis werkte en ik 4 dagen in de week werkte. Wij wonen in een 3-kamer appartement met een redelijk grote huiskamer en open keuken. Ze heeft genoeg ruimte om te spelen en mag overal komen in het huis. Nu is het helaas zo dat mijn vriend ivm bezuinigingen weer op kantoor aan het werk moet. Dit betekent dus dat Nuna sowieso 4 dagen per week zeker 8 of 9 uur alleen is. Is dit voor een kitten te lang, zal zij hierdoor verpieteren? Ik moet wel zeggen dat mijn kitten erg aanhankelijk is, ze volgt ons door het hele huis, als ze bijvoorbeeld ligt te slapen in haar mandje en ik ga naar de wc zit ze achter de wc deur als ik er vanaf kom.
Nu de hamvraag; is het voor mijn kitten leuker als zij er een maatje bij krijgt? Wat zou dit moeten zijn, een poes of kater, leeftijd, etc? Of denken jullie dat 8 of 9 uur 4 dagen in de week alleen wel te doen moet zijn voor haar? Wij hebben er hiervoor nooit zo mee bezig hoeven zijn, mijn vriend was altijd thuis en gaf haar voldoende aandacht.
Ik hoop op goede tips, excuses voor het lange bericht maar zo is er in ieder geval veel duidelijk !!