Even voorstellen: ik ben Saartje!

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Even voorstellen: ik ben Saartje!

Bericht door patiani-guusje »

Omdat Patiaan onlangs is overleden en Guusje daardoor alleen overbleef hebben wij besloten er een kat bij te nemen. Saartje! Ze is een gesterilliseerde poes van 2 jaar. We hebben haar via de stichting waar onze hond ook vandaan komt. Ze komt dus uit het buitenland, Egypte, en is als kitten met broertjes en zusjes in een plastic zak gevonden, weggegooid als oud vuil dus, zoals dat helaas vaak gaat in die landen. Ze is gelukkig gered en is met de fles groot gebracht. Ze heeft 2 jaar in dat gastgezin geleefd, tot er een geinteresseerde kwam, ik dus ;-)

Vanmorgen om 10 uur met het vliegtuig vertrokken en om half 4 was ze hier. En wat een superkarakter! Na 10 minuten zat ze al bij me op schoot, te kroelen en te spinnen. Totaal niet bang voor de honden, en ook niet voor Guusje. Precies zoals al voorspeld was door de stichting. Ze heeft een heel schattig kittenmauwtje, en maakt een heel schattig geluidje als je haar aait.

Ze is hier pas een paar uur maar het voelt alsof ze hier altijd al was. Ze heeft eindelijk haar definitieve thuis, en ik hoop dat ze hier heel lang en gelukkig mag leven!

http://www.mirtos.nu/baas_gezocht_detai ... 1314452837
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Even voorstellen: ik ben Saartje!

Bericht door pearlsofpassion »

Wat leuk!!
Ik ben helemaal blij voor je! :grin:
Wat zegt Guusje?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Even voorstellen: ik ben Saartje!

Bericht door jennli »

Wat lief! Ze lijkt op Jagger qua blik en heet Saartje :)
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Cerna

Re: Even voorstellen: ik ben Saartje!

Bericht door Cerna »

Gefeliciteerd met Saartje! Wat fijn dat je deze Arabische schone een huisje hebt gegeven.
Ik hoop dat ze snel vriendinnetje wordt van Guusje en dat ze nog heel lang vriendjes mogen blijven want dan gaat het met Guusje ook goed!
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Even voorstellen: ik ben Saartje!

Bericht door Gootje87 »

Saartje, wat heb jij een mooi koppie zeg!
Veel geluk met de nieuwe aanwinst :)
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Even voorstellen: ik ben Saartje!

Bericht door Adriana »

't voelt alsof ze hier altijd al was', ... wat een schitterende start voor je lieve Saartje!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Even voorstellen: ik ben Saartje!

Bericht door patiani-guusje »

Bedankt voor jullie lieve reacties! Guusje werd nogal overrompeld door de spontaniteit van Saar ;-) Saartje is totaal niet bang en duikt overal op af, ook op de honden! Guusje is haar eerst eens gaan observeren, van een afstandje. Hup, Saar erop af, Guusje achteruit. Saar probeerde ook al snel aan guus te snuffelen aan de achterkant.Eerst lange tijd geen geblaas of dikke staarten, tot Guusje schrok terwijl ze met mij speelde, en Saartje opeens langsliep. Een harde blaas, en een beetje brommen. Sindsdien houden ze elkaar goed in de gaten, maar ik vind het erg rustig verlopen allemaal.

Verder is het een ontzettende knuffelkont, en moet ik opletten dat ze Guusje haar aandacht wel blijft krijgen, want zij is een stuk bescheidener. Saar zat na 10 min. al bij mij op schoot nl, wat ik erg bijzonder vind na een vliegreis met de nodige stress..

Wel vreemd om een andere kat te hebben rondlopen hier dan Patiaan, maar maar gelukkig is ze zo anders dan hij, alleen het knuffelen komt overeen, verder een heel eigen karaktertje.
En jullie hadden gelijk, het maakt wel dat de zorgen en verdriet wat naar de achtergrond verdwijnen :-D
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Even voorstellen: ik ben Saartje!

Bericht door Adriana »

Patiaan zul je nooit vergeten en houdt altijd een warme plek in je hart.
en nu is er Saartje en heeft Guusje weer gezelschap. hoop dat ze snel goeie vriendjes worden..
en ja, de introductie gaat boven verwachting en wat een dappere dame, zo uit het vliegtuig bij wijze van spreken op je schoot!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Even voorstellen: ik ben Saartje!

Bericht door helskinky »

Wat een mooi beestje, zo statig, veel plezier met je nieuwe bewoner
manon3

Re: Even voorstellen: ik ben Saartje!

Bericht door manon3 »

Wat fijn om te horen dat Saartje zo'n geweldig karakter heeft en zo'n heerlijke knuffelkont is.
Ik hoop dat Guusje en Saartje heel snel dikke vriendjes worden.Dat gaat vast en zeker helemaal goed komen. :grin:
En je zorgen om Guusje zullen natuurlijk altijd blijven,maar nu heb je tenminste wat afleiding en kun je hopelijk ook weer heerlijk genieten van je lieve schatjes.
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Even voorstellen: ik ben Saartje!

Bericht door puksji »

Even foto hier neerzetten, ik vind haar prachtig
Afbeelding
bron foto
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen: ik ben Saartje!

Bericht door castratenkoor »

Gefeliciteerd met de nieuwe huisgenoot. Fijn dat ze zo spontaan is, dan heb je al de helft gewonnen met introduceren. Veel geluk en gezondheid toegewenst. Mooi koetje is ze met heeeeeeeel veel wit, leukertje om te zien. Ze heeft eindelijk haar gouden mandje gevonden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Even voorstellen: ik ben Saartje!

Bericht door patiani-guusje »

Vannacht veel piepmauwtjes op het hoofdkussen naast me. Als ik haar aaide was het weer even goed, voor een half uur, daarna begon ze weer. Gebroken nacht dus, maar ja is voor een goed doel.
Vandaag een paar keer neusjes gegeven aan Guusje zonder gebrom, en een keer uitgehaald toen ze van Guusje schrok. Guusje bromt alleen af en toe wat, maar haalt nooit uit, loopt eerder weg. De honden zijn nu bang voor haar, want als die te dichtbij komen kunnen ze ook een mep verwachten. Sarah bepaalt wanneer en tot hoever, maar gaan ze over die grens.. Eigenlijk valt het allemaal erg mee, is een kwestie van tijd voordat de rangorde bepaald is. Het is gewoon een dametje die goed weet hoe ze het hebben wil, maar dat herkennen wij wel toch ;-)
Ze is naar mij toe erg lief en knuffelig, totdat ik bijv. in haar oor wil kijken, dan geeft ze duidelijk aan door weg te willen of een nageltje uit te slaan dat ze dit niet wil.
Mijn zoon heeft ze ook al helemaal ingepakt met haar gekroel en gespin, terwijl hij eerst zijn twijfels had over een kat erbij, zo zie je maar hoe snel je een man inpakt als je je charmes in de strijd gooit ;-)

Hier even wat foto's van Sarah (roepnaam Saartje ;-))

Eerste kennismaking met Guusje:

Afbeelding

Op schoot ze was er net anderhalf uur:

Afbeelding

Uitgevloerd op de vensterbank:

Afbeelding

Vanmorgen spelend met een muisje:

Afbeelding
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
manon3

Re: Even voorstellen: ik ben Saartje!

Bericht door manon3 »

Wat een leuke foto's ! Vooral die laatste met dat muisje. :grin:
Gebruikersavatar
Welpie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 apr 2011 18:42
Locatie: Almere

Re: Even voorstellen: ik ben Saartje!

Bericht door Welpie »

Wat een leuke foto's! Fijn dat het zo goed gaat!!!!
Plaats reactie