Poes van 16 jaar ziek

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
mausie
Huiskat
Huiskat

Poes van 16 jaar ziek

Bericht door mausie »

De poes van onze dochter is 16 jaar en de laatste weken niet OK

Het begon met diarree, en vermageren; naar de DA, pilletjes gekregen, snel weer OK.

Daarna poep grijsachtig en bleke slijmvliezen, naar DA, bloedonderzoek gedaan, alles OK, nieren schildklier etc; alleen de leverwaarde iets te hoog maar niet verontrustend.

Daarna groene huid, slijmvliezen etc. dikke buik, echo laten maken, vocht in de buik, vochtafrijvende tabletten voor een week.
Na een week terug naar DA, vocht uit buik gehaald, heel veel een metalen bakje vol.

Weer terug naar huis na enkele dagen weer dikke buik, terug naar DA, DA zegt dat ie niet vocht uit buik kan blijven halen want dat neemt ook voedingsstoffen en proteinen weg, hij vertelde dat zolang de poes eet en drinkt alles nog OK is, en als dat niet meer is we dan terug moeten komen.

Nu is de situatie zo dat Minky inderdaad eet en drinkt maar altijd op een plekje blijft zitten, niet beweegt, niet meer op schoot komt hetgeen ze vroeger elke avond deed.

Ze is in de 16 jaar dat ze oud is nog nooit ziek geweest, nu is het echt zielig, ze poept naast de bak, plast ook niet op de bak en haar Urine ruikt helemaal niet meer, het is net water.

haar oogwit is groen en haar huid ook.

Kan iemand ons raad geven of moed inspreken, kan dit nog goed komen??

Alvast hartelijk dank daarvoor

Een bezorgde Thekla
catsini
Poema
Poema

Re: Poes van 16 jaar ziek

Bericht door catsini »

wat erg, dat is verschrikkelijk, en nu?
als ik het was, zou morgenvroeg direct naar een andere dierenarts gaan,
wat moet en kan ik daar op zeggen, jij alleen weet, wat je het beste voor haar kan doen.
niemand kan je raad geven, het is jouw poes, maar blijf niet wachten, ga zo snel mogelijk naar een andere dierenarts.
de klachten komen me helaas bekent voor, jaren geleden met onze kat.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
mausie
Huiskat
Huiskat

Bericht door mausie »

Hoe is t verder gegaan met je poes toen.
We willen niet te snel zijn met radicale maatregelen maar ik moet eerlijk zijn, ik denk niet dat t goed komt, is t de lever? Ik denk t wel maar ja wat is wijsheid.

Hartelijk dan
k voor je reactie
Cerna

Bericht door Cerna »

Ik weet niet wat het is, maar wens je veel sterkte! Kijk eens op: http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... P/fip.html of deze symptomen je bekend voorkomen.

Wanneer het oogwit gelig is, dan denk ik ook aan de lever. De dierenarts zou een foto kunnen maken van de lever.
Wanneer het inderdaad de lever is of FIP, dan vrees ik dat het niet meer goed komt. Maar ik ben geen dierenarts.
catsini
Poema
Poema

Bericht door catsini »

Onze poes had FIP, we hebben hem laten inslapen,

bij de dierenarts geweest?

Wanneer het inderdaad de lever is of FIP, dan vrees ik het ergste,
heel veel sterkte

groetjes, Catsini.
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Bericht door patiani-guusje »

Veel sterkte, klinkt helaas niet goed.. Hoop dat ze nog opknapt..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
mausie
Huiskat
Huiskat

Bericht door mausie »

Ben bij andere dierenarts geweest heeft injectie gegeven en zei dat we nog het nog even aankijken hoe ze daarop reageert, ze eet nog steeds, geen diarree maar haar buik is zo ontzettend dik dat haar pootjes achter krom staan, haar ruggegraat steeks helemaal uit.
Ik wil ook niet dwingerig zijn tegen de dierenarts, ikzelf ben bang dat als we haar nu laten inslapen ik gewetensbezwaren krijg.

Bedankt Catsini en de anderen voor de balangstelling,

Thekla
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

wat denken ze dat ze mankeert dan? en wat voor spuit heeft ze gehad?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Is het afgenomen buikvocht onderzocht op FIP? Het klinkt inderdaad weinig hoopgevend.

Sterkte met wat je ook besluit.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
mausie
Huiskat
Huiskat

Bericht door mausie »

Ze heeft een antibiotica spuit gehad, nee t buikvocht is niet onderzocht, t was helder vocht en niet draderig, ik was er zelf bij dus goed kunnen zien.
Ze zeggen dat t de lever is, de waardes waren ietsjes te hoog, ze heeft groene urine, poep, slijmvliezen en huid, ze eet en drinkt goed.

Bedankt voor t meeleven
Thekla
catsini
Poema
Poema

Bericht door catsini »

een schuldgevoel zal je helaas altijd hebben, onze poes met FIP laten inslapen, een katertje met kattenaids laten inslapen, Miets een hartstilstand, Had ik nog beter moeten opletten, of er wat was met hem? als je te lang wacht.....
het schuldgevoel zal je altijd hebben achteraf, had ik maar......
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Heel veel sterkte met alles. Het klinkt niet al te best.
Hopelijk knapt de poes gauw op
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Kelly_87
Kitten

Bericht door Kelly_87 »

Wat vreselijk voor lieve Minky. Ik hoop dat je er snel achterkomt wat het is! Je wilt je beestje niet onnodig laten lijden, maar ook niet zo laten inslapen zonder dat je weet wat er aan de hand is. Zoiets is verschrikkelijk lastig. Veel sterkte!
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Ach wat naar en sneu zeg. Een keuze maken is altijd moeilijk. Zolang ze nog eet en drinkt is dat vaak wel positief mits ze verder ook nog fijne momenten daarnaast heeft. Een lijdensweg is vreselijk. Ik hoop dat ze snel opknapt en heel veel sterkte met de keuzes die je gaat maken
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
mausie
Huiskat
Huiskat

Bericht door mausie »

Lieve allemaal,

Helaas moet ik jullie mededelen dat we vanmorgen het moeilijke besluit hebben moeten nemen om Minky te laten gaan.

Het was heel moeilijk maar de diagnose was uiteindelijk Fip, het arme poesje had zo'n 2 liter vocht in de buik, ongelooflijk dat ze nog at en dronk en een goede ontlasting had,
haar buik was zo dik dat ze zelfs op de kattenbak geen plaats had om te plassen we hebben toen een lage speciebak genomen waarop ze veel plaats had.

We hebben er nu vrede mee vooral omdat we denken dat we haar nog veel ellende bespaart hebben.

Aan allen heel veel dank voor de steun en goede raad

Liefs
Thekla en Minky
Plaats reactie