Hoe water aantrekkelijk maken?
Hoe water aantrekkelijk maken?
Zoals jullie weten heb ik een kat op dieet staan sproet. Maar sproet is ook een slechte drinker vind ik. Nu ben ik al een tijdje bezig om sproet meer te laten drinken. En ook aan het kijken wat die nu lekker zal vinden om op te drinken. Maar ik kom er niet uit.
Heb al geprobeert het water lekkerder te maken door water van gekookte kip te gebruiken, maar ook daar haalt die zijn neus voor op. Water met kattenmelk vind die wel lekker maar is volgens mij niet gezond?
Nu heb ik ergens gelezen dat er forummers zijn die ook smaakjes aan het water toe voegen maar moet tot mijn groter schaamte bekennen dat ik niet meer weet wie en wat er door heen zit.
Ik zoek dus eigenlijk dingen die ik door het water kan doen om het voor sproet aantrekkenlijk te maken wat meer te gaan drinken.
Liefst ook iets wat ik evt een tijd kan laten staan.
Heb al geprobeert het water lekkerder te maken door water van gekookte kip te gebruiken, maar ook daar haalt die zijn neus voor op. Water met kattenmelk vind die wel lekker maar is volgens mij niet gezond?
Nu heb ik ergens gelezen dat er forummers zijn die ook smaakjes aan het water toe voegen maar moet tot mijn groter schaamte bekennen dat ik niet meer weet wie en wat er door heen zit.
Ik zoek dus eigenlijk dingen die ik door het water kan doen om het voor sproet aantrekkenlijk te maken wat meer te gaan drinken.
Liefst ook iets wat ik evt een tijd kan laten staan.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Re: hoe water aantrekkenlijk maken?
Mijn katten zijn vooral meer gaan drinken door het plaatsen van een waterfontein. Is ook een ideetje. Verder kun je uitzoeken wat ze lekkerder vinden, vers water of wat ouder water. Van smaakjes toevoegen heb ik weinig verstand.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
- BillyJean
- Jaguar
- Contacteer:
de dames zijn gek op regenwater, ik heb een grote schaal staan waar ze graag uit drinken. De kat van mijn moeder drinkt ook het liefst regenwater. Op het moment is de schaal steeds goed gevuld en ze drinken er graag van
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *
Hier vind je ons fotoalbum
* BillyJean * * Bowie *
Hier vind je ons fotoalbum
zoals je missch weet heb ik hier afgelopen maanden met allerlei soorten bakken/fonteinen/water geexperimenteerd.
het resultaat was al snel dat ik met meer bakken meer plassen in de katzenbakken vond. dit kan ik je van onze situatie meegeven:
ik heb stille bakken en bakken met een 2Watt pompje met tijdschakelaar en het valt me op dat wanneer er in een bak een pompje gaat werken en er een straaltje loopt, mijn katten dat onmiddellijk horen en bij die bak langsgaan en gaan slurpen.
het voordeel van een pompje is dat je zuurstof in het water krijgt en katten vinden zuurstofrijk water lekkerder.
hier staan op drie plaatsen 4 drinkbakken (voor drie katers) en iedere kater heeft zijn favo bak.
Maks drinkt het liefst van een ondiepe schotel die wel 10 cm hoog moet staan, anders lopen zijn neusgaten vol.
Bolle drinkt uit de bak (melkkoker van spullenbullen) met het straaltje, die staat ook hoog zodat hij rechtopzittend of staand kan drinken.
ik had een bak met koolstoffilter erin maar die was niet favo.
ik heb nu in twee van de vier bakken een paar kristallen grof zeezout gedaan en dat is een succes, op dag twee is dat water een aantal dagen veel lekkerder dan kraanwater. ze krijgen heel erg weinig zout binnen, bovendien zitten er goeie mineralen in zeezout.
ik weet van katten die alleen maar bar-le-ducwater drinken maar hier zeggen ze: drink het zelf maar op wat ik intussen ook maar aan het doen ben..
Enzo is een zeer bijzonder geval. die drinkt uit een emmer met regenwater buiten op het balkon en uit een bakje waar onderin nog aarde zit van het tarwegras. dat was volgeregend op het balkon en bleek ineens super lekker. dus vul ik dat met regenwater en zet het af en toe binnen. Enzo krijgt af en toe ook water met een spuitje als ik te weinig grote plassen van hem zie. hij heeft daar zo'n hekel aan dat hij erna toch weer zelf drinkt maar doet dat in het geheim want ik zie hem binnen nooit drinken. aan de pootjes te zien drinkt hij ook uit het toilet (wat brandschoon is) en dat heb ik dan maar geaccepteerd.
maar wat hindert je om Sproet wat druppels kattenmelk in een ondiep wijd bakje met water te geven als je weet dat hij dat wèl lekker vindt?
zolang hij niet aan de diarree gaat en het geen gewone koeien- maar kattenmelk is, kan het toch geen kwaad?
het resultaat was al snel dat ik met meer bakken meer plassen in de katzenbakken vond. dit kan ik je van onze situatie meegeven:
ik heb stille bakken en bakken met een 2Watt pompje met tijdschakelaar en het valt me op dat wanneer er in een bak een pompje gaat werken en er een straaltje loopt, mijn katten dat onmiddellijk horen en bij die bak langsgaan en gaan slurpen.
het voordeel van een pompje is dat je zuurstof in het water krijgt en katten vinden zuurstofrijk water lekkerder.
hier staan op drie plaatsen 4 drinkbakken (voor drie katers) en iedere kater heeft zijn favo bak.
Maks drinkt het liefst van een ondiepe schotel die wel 10 cm hoog moet staan, anders lopen zijn neusgaten vol.
Bolle drinkt uit de bak (melkkoker van spullenbullen) met het straaltje, die staat ook hoog zodat hij rechtopzittend of staand kan drinken.
ik had een bak met koolstoffilter erin maar die was niet favo.
ik heb nu in twee van de vier bakken een paar kristallen grof zeezout gedaan en dat is een succes, op dag twee is dat water een aantal dagen veel lekkerder dan kraanwater. ze krijgen heel erg weinig zout binnen, bovendien zitten er goeie mineralen in zeezout.
ik weet van katten die alleen maar bar-le-ducwater drinken maar hier zeggen ze: drink het zelf maar op wat ik intussen ook maar aan het doen ben..
Enzo is een zeer bijzonder geval. die drinkt uit een emmer met regenwater buiten op het balkon en uit een bakje waar onderin nog aarde zit van het tarwegras. dat was volgeregend op het balkon en bleek ineens super lekker. dus vul ik dat met regenwater en zet het af en toe binnen. Enzo krijgt af en toe ook water met een spuitje als ik te weinig grote plassen van hem zie. hij heeft daar zo'n hekel aan dat hij erna toch weer zelf drinkt maar doet dat in het geheim want ik zie hem binnen nooit drinken. aan de pootjes te zien drinkt hij ook uit het toilet (wat brandschoon is) en dat heb ik dan maar geaccepteerd.
maar wat hindert je om Sproet wat druppels kattenmelk in een ondiep wijd bakje met water te geven als je weet dat hij dat wèl lekker vindt?
zolang hij niet aan de diarree gaat en het geen gewone koeien- maar kattenmelk is, kan het toch geen kwaad?
Pinguin,
Volgens mij kan het echt geen kwaad om Sproet water te geven met wat kattenmelk erdoorheen.Dat geef ik onze poes ook regelmatig en ze heeft nooit ergens last van.
Tenslotte zit in kattenmelk weinig tot geen lactose dus ze zullen waarschijnlijk ook geen diarree ervan krijgen.
Goed dat je probeert om Sproet meer te laten drinken,katers hebben tenslotte eerder last van blaasproblemen en als ze voldoende vocht binnenkrijgen kun je hopelijk veel ellende voorkomen.
Een ander idee wat je zou kunnen proberen is het zelf maken van tonijnwater.
Je neemt een blikje tonijn,bij voorkeur kattenvoer vanwege het zoutgehalte.
Doet dit in een kom,liefst van glas( bij plastic gaat de geur er niet meer uit
)
Daar doe je wat kopjes water bij ,tonijn eerst wat kleinmaken,en dan enkele uurtjes laten trekken.
Daarna door een zeef heen doen en dan maar hopen dat Sproet het water lekker vindt.
Onze poes is er dol op.
Het is de moeite van het proberen waard,het is goedkoop en weinig werk.
De tonijn hoef je overigens niet weg te gooien,er is tenslotte niks mis mee.
Dat kun je gewoon aan Sproet en Snabbel voorzetten als ze dat lusten.
Volgens mij kan het echt geen kwaad om Sproet water te geven met wat kattenmelk erdoorheen.Dat geef ik onze poes ook regelmatig en ze heeft nooit ergens last van.
Tenslotte zit in kattenmelk weinig tot geen lactose dus ze zullen waarschijnlijk ook geen diarree ervan krijgen.
Goed dat je probeert om Sproet meer te laten drinken,katers hebben tenslotte eerder last van blaasproblemen en als ze voldoende vocht binnenkrijgen kun je hopelijk veel ellende voorkomen.
Een ander idee wat je zou kunnen proberen is het zelf maken van tonijnwater.
Je neemt een blikje tonijn,bij voorkeur kattenvoer vanwege het zoutgehalte.
Doet dit in een kom,liefst van glas( bij plastic gaat de geur er niet meer uit

Daar doe je wat kopjes water bij ,tonijn eerst wat kleinmaken,en dan enkele uurtjes laten trekken.
Daarna door een zeef heen doen en dan maar hopen dat Sproet het water lekker vindt.
Onze poes is er dol op.
Het is de moeite van het proberen waard,het is goedkoop en weinig werk.
De tonijn hoef je overigens niet weg te gooien,er is tenslotte niks mis mee.
Dat kun je gewoon aan Sproet en Snabbel voorzetten als ze dat lusten.
misschien water bij de brokjes gieten. vinden ze hier heerlijk, plus dat vult denk ik ook beter dan droge brokjes.
ik pak dan meestal lauw warm water en ze laten de brokjes helemaal soppig worden hier.
Heb nu ook gedroogde visjes gekocht, vinden ze niks aan, als ik ze in het water laat soppen eten ze ze wel.
ik pak dan meestal lauw warm water en ze laten de brokjes helemaal soppig worden hier.
Heb nu ook gedroogde visjes gekocht, vinden ze niks aan, als ik ze in het water laat soppen eten ze ze wel.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
yess!, bij een heleboel katzels werken voorgeweekte brokjes beter, die geven daarvan veel minder en minder vaak over..
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik heb Sjaak goed aan het drinken gekregen met soepies, beetje blikvoer/carnibest/gemalen kip en veel water.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Thanks voor de tips allemaal.
Ik heb geen iedee waarom ik het dacht maar wist eigenlijk niet beter dan dat kattenmelk slecht is voor een kat. Weet echt niet hoe ik daar aan ben gekomen.
Ik geef het hem wel regelmatig hij heeft er nog nooit diaree van gekregen.
Een fontijn zo kopen vind ik echt te duur omdat ik niet weet hoe ze er op gaan reageren. En adriana ik ga nog maar eens kijken in je foto album hoe je het in elkaar heb gezet. Wie weet als de ander tips niet blijken te werken ga ik ook eens een poging wagen. Want zo handig en creatief als jij ben ik niet.
Maar er staan een hoop tips in die ik zeker ga gebruiken/uitproberen.
Ik heb geen iedee waarom ik het dacht maar wist eigenlijk niet beter dan dat kattenmelk slecht is voor een kat. Weet echt niet hoe ik daar aan ben gekomen.
Ik geef het hem wel regelmatig hij heeft er nog nooit diaree van gekregen.
Een fontijn zo kopen vind ik echt te duur omdat ik niet weet hoe ze er op gaan reageren. En adriana ik ga nog maar eens kijken in je foto album hoe je het in elkaar heb gezet. Wie weet als de ander tips niet blijken te werken ga ik ook eens een poging wagen. Want zo handig en creatief als jij ben ik niet.
- Chiquita98
- Tijger
Bij mij zijn ze ook gek op regenwater! Water bij de brokjes daar halen ze hun neus voor op helaas. Bij nat voer doe ik ook regelmatig water bij. Dat slurpen ze heerlijk op.
Succes met Sproet
Succes met Sproet
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
daar komen we linksom of rechtsom wel uit hoor! het enige dat je echt nodig hebt is een pompje van 2Watt (dierenwinkel met aquariumafdeling) en ik heb zat slang en zo over van het experiment ..pinguin schreef:Wie weet als de ander tips niet blijken te werken ga ik ook eens een poging wagen. Want zo handig en creatief als jij ben ik niet.
heb nu gisteravond brokjes in water gegeven en dat bakje was helemaal leeg gemaakt door sproet. De rest ga ik nog uit proberen
- Chiquita98
- Tijger
Kijk wat goed van Sproet
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
Ben vrolijk verder aan het proberen. Heb vandaag bij de visboer een klein beetje visafval op gehaald en heb dit gekookt. En de vis die ik er vanaf kreeg zo gegeven. Het water laten afkoelen en gegeven. Sproet vond het heerlijk maar snabbel vond het niks. het water dan.
Pinguin, wat leuk om te horen dat je mijn tip hebt uitgeprobeerd en dat Sproet het lekker vindt, al had ik het dan wel over tonijn.
Visafval ophalen,waarom ben ik zelf nooit op dat idee gekomen?
Jouw idee is nog beter dan mijn tonijnwater-tip,haha.
Jammer dat Snabbel het niet lekker vond.

Visafval ophalen,waarom ben ik zelf nooit op dat idee gekomen?
Jouw idee is nog beter dan mijn tonijnwater-tip,haha.
Jammer dat Snabbel het niet lekker vond.