We hebben ze nog geen week in huis en nu al zijn ze ziek.
Toen ik ze afgelopen maandag uit het asiel haalde, kreeg ik de mededeling dat ze wat spuugden omdat er een virus heerste, het weekend voor die maandag. Die zaterdag zijn we nog gaan kijken en was er niks aan de hand. Wel zat er een kat boven het hok van die van ons te kokhalzen. dus dat kon maar zo.
Als het na 2-3 dagen niet over was moesten we aan de bel trekken en contact met het asiel opnemen. Bij 1 was het spugen na 2 dagen over, maar zat wel te niezen en kreeg een loopneus. De andere begon ineens woensdag flink te hoesten en leek zowat te stikken. Ik vertrouwde het boeltje niet en inmiddels zijn we naar de dierenarts geweest(afgelopen zaterdag) en blijken ze alle twee bronchitis te hebben. Ieder hebben ze 2 injecties gehad en nu moeten we ze neusdruppels gaan geven.
Het asiel heeft ons toen ook laten weten dat ze overgewicht hadden en we kregen seniorvoer mee. Er was schijnbaar geen dieetplan nodig(heb ik nog naar gevraagd) .
Wat een domper zo zeg

In het contract van het asiel hoeven we binnen 14 dagen de dierenartskosten niet te betalen; 60 euro per kat voor het asiel en al wat daar boven komt is voor onze rekening.
Nu werd verteld(DA) dat de katten tabletten moesten hebben, maar daar het hele slechte eters zijn hebben we gekozen (hadden we wel keuze dan?) voor injecties(ze kregen er ieder 2) en deze moesten wij dus wel gedeeltelijk betalen

Ook kregen we het dringende verzoek om de katten op dieetvoer te zetten en ze moeten dus onder controle blijven vanwege verhoogd risico.
Tja, wat doe je dan? Grote zak dieetvoer dus mee, zacht voer voor als het droge voer niet wil, o ja en ook nog neusdruppels voor beide katten die we 5x per dag 10 dagen lang moeten geven.
De ene kat eet gelukkig wat, maar de andere sinds gisteren niet(drinkt gelukkig wel) en trekt zich terug.
Willen jullie wel geloven dat ik hier flink pijn van in de buik heb.
We hebben bewust voor oudere katten gekozen, maar wel altijd tegen elkaar gezegd dat we niet gelijk met kwakkelaars willen beginnen en hebben dan ook heel zorgvuldig voor deze katten gekozen. We hebben hier ook geruime tijd voor uitgetrokken. En nu dit!!!!
we hadden het ons wel even anders voor gesteld.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt.