Klontvormend kattenzand

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Klontvormend kattenzand

Bericht door Adriana »

ik heb klontvormend grit, voldoende bakken en bij mij wordt niks ondergegraven.

stinkende ontlasting heeft vooral met het voer te maken en daar zou ik rapido wat aan veranderen want stinkende ontlasting is op den duur niet gezond.

ik weet niet wat je met verschonen bedoelt. ik gooi hier pas na anderhalve maand korrels weg en zeef de bakken twee maal per etmaal. je ruikt niks en katzels vinden het prima..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9348
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Klontvormend kattenzand

Bericht door castratenkoor »

kzin schreef:Goed punt. Nee natuurlijk niet, maar ik verschoon ook niet onmiddelijk de bak als de kat er op is geweest. Daarvoor verwacht ik dat ze het zelf ondergraven (hebben ze ook altijd gedaan). Als ik dan thuis kom kan ik het verschonen.
Bij klonterend moet ik (bij mijn katten) wel elke keer onmiddelijk de bak verschonen, en zelfs dat is bijna te laat. Ze graven gewoon niet meer bij een klonterend middel.
Het is niet zo dat ik een viezerik ben die slechts eenmaal per week zijn kattenbak verschoont. :-|
Ik zou meermalen per dag de poepjes en plasjes eruit filteren, met een schep of een zeef.
Het is echt niet nodig steeds de hele bak leeg te kieperen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Klontvormend kattenzand

Bericht door nellebel »

je moet gewoon kiezen welk grit het beste bij jou en je katten past. ik kies vol klonterend, maar jij vind anders grit misschien fijner.
enne...mijn guusje en gijs komen soms even melden dat ze gepoept hebben. dan kan ik hem gelijk schoonmaken, die mutsen. dan blijven ze om je heen draaien en naar achter rennen en weer terug komen. dan weet ik al hoe laat het is. als ik thuis ben haal ik het er dan ook meteen uit.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie