Blaasoperatie

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
patriciaenmicky
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 dec 2011 23:59

Blaasoperatie

Bericht door patriciaenmicky »

Hallo Allemaal,

Misschien kunnen jullie mij helpen, onze lieve Kat micky, gecastreerde kater, van 11 jaar, heeft 3 weken geleden ons erg laten schrikken :cry: Hij plaste opeens bloed, ik na dokter, die zeiden na onderzoek blaasgruis, dus medicijnen mee gekregen en speciaal voer, paar dagen erna werd bloed in urine alleen maar erger inplaats van beter :cry: ik dacht moet proberen urine op te vangen om te laten onderzoeken, maar goed zijn broertje Rambo loopt hier ook dus dat gaat moeilijk, ik micky in keuken gedaan met een lege kattenbak zonder grint, moest toch even wat, merkte s'avonds pas dat ie meer bloedde als anders, lukt dit niet dacht ik haal ik speciaal grint op wat niet opneemt, volgende ochtend gelukkig toch op lege bak geplast dus kon alles in een potje doen :grin: ik ermee na dierenarts, gelijk laten onderzoeken, ontstekingswaarde was erg hoog, dus foto laten maken, er zat een tumor aan de blaaswand :shock: :cry:
dan zakt even de wereld onder je vandaan, je wilt je vriendje nog niet missen heb ze al vanaf 4 weken oud :cry: Rambo zou niet zonder zijn broertje kunnen :cry: besloten toch maar te opereren, in de hoop dat tumor compleet verwijdert kon worden, wat was dat een zenuwachtige middag pffff, telefoon tumor was compleet verwijdert was gelukt en zoals het eruit zag nu schoon kon micky s'avonds weer ophalen :grin: werd nog wel opgestuurd na lab en daar kwam na paar dagen uitslag van. Micky weer opgehaald arme schat had wel een katheter maar goed dat was niet anders even, hij was totaal niet fit, maar logisch na narcose.
maar dag erna nog niet, eten wou ie niet drinken wou ie niet, ik met spuitjes water geven, en toen begon ie zelf weer te drinken, ik dacht goed genoeg maar dag 3 bleek toch te weinig, hij lag er maar levenloos bij, ik dierenarts weer gebeld was op een zondagmiddag direct komen, bloed testen, bleek micky uitgedroogd te zijn, terwijl hij toch weer goed dronk vond ik, micky moest blijven aan infuus, goed dag erna micky duidelijk weer opgeknapt, en weer levendig, at weer en dronk goed, gelukkig eindelijk kon micky weer na huis dat mocht ook die avond zei hij maar toen kreeg ik einde vd middag telefoon micky had weer terugslag en weer levenloos, weer bloed testen echo's, bleek dat de blaas lekte :shock: arme micky gelijk weer geopereerd :cry: hierna heeft ie nog 3 dagen aan infuus gelegen die schat :cry:

Nu komt mijn vraag, na deze operatie is me kat incontinent, nu hebben ze me verteld kat kan lekken na de operatie blaas moet weer groeien, spieren moeten weer aansterken, na een week lekte hij nog net zo erg als na de operatie, ik weer gebeld, maar was normaal kwam vanzelf wel goed, week 2 lekte nog steeds zo erg als na de operatie, weer gebeld moest echt geduld hebben, wel nieuwe foto gemaakt ivm ook controle, blaas was alweer flink gegroeid op de echo :grin: nu week 3, lekt nog steeds :cry: hoelang kan zoiets duren??? zal dat wel weer goed komen??? arts zegt van wel, maar ik begin eraan te twijfelen, arm beest, zit zich hele dagen schoon te likken beestje stinkt na urine, was hem wel met een washandje, maar ja katten zijn geen fan van water, hij stinkt uit zijn mond na urine van schoonlikken, hele huis elke dag onder de urine, me bankstel, stoelen, vloer, tafel, en ik ben geen persoon die me kat opsluit, ben allang blij dat ie overleefd heeft, en hij mag van mij lopen waar ie wil lopen, maar ja wel lastig, nu zitten we met vuilniszakken op de bank dat urine niet in de bank kan, en handdoeken over de vuilniszakken, en die elke dag wassen vuilniszakken op de eetstoelen en handdoeken erover, enz enz, ik blijf wassen :cry: micky wil ook graag bij me liggen op me buik als ik op de bank lig, ja 5 minuten dan zit ik onder de urine incl me kleren, lastig voor ons, en zielig voor hem.

Zal het wel weer goed komen met me schat????????????????
Hier onze micky :grin:
Afbeelding

en hier samen met zijn broertje rambo
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Blaas operatie

Bericht door Adriana »

welkom op het forum en wat ben jij een lieve en bezorgde poezenmamma!
wat een vreselijke situatie met kattenurine overal. ..
wij kunnen ook niet in de toekomst kijken en ik kan me een probleem dat op het jouwe lijkt op het forum niet herinneren.
wat je kunt doen is een mailtje sturen naar univ van Utrecht en/of univ van Gent om te vragen of zij ervaring hebben en wat de vooruitzichten zijn... ze antwoorden doorgaans snel en hebben natuurlijk veel meer kennis over het mogelijke herstel van een dergelijke operatie..

http://www.uu.nl/faculty/veterinarymedi ... fault.aspx
in het linkermenu en ook rechtsboven aan de pagina staat het woordje 'contact' en daar kun je je vraag stellen met een korte omschrijving.

http://www.ugent.be/di/nl/departments?ugentid=DI10
onder aan de pagina staat rechts 'feedback', daar kun je je vraag stellen met een korte omschrijving

mijn ervaring met beide universiteiten is dat ze hun best voor je doen om mee te denken en vrij snel een reactie geven..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Blaas operatie

Bericht door nellebel »

laat hij soms complete plassen lopen of blijt hij conitnue wat druppelen?
als hij complete plassen laat lopen, misschien op vaste tijden op de bak zetten?
zijn het conitnue druppels zou je een rompertje kunnen overwegen, als je stevig badstof pakt, kan het wat hebben voor het doorlekt, maar ja, ook niet echt ideaal.
Hoop dat het snel verbeterd. zie je nog helemaal geen verschil met begin van de operatie?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Blaas operatie

Bericht door ayla »

Wat een narigheid maar wat een lieve foto's :verliefd:

Ik zat ook te denken aan een rompertje met soort van luiertje erin. Weet niet of zoiets bestaat.
Verder zou ik zeker contact opnemen met de universiteiten, wellicht hebben zij tips/trucs.

Veel sterkte met je mooie rooie man!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: Blaas operatie

Bericht door margali »

Hele goeie tip van Adriana. Dit is geen routine-geval. Ook ik ben dit nooit tegengekomen. Hopelijk kunnen ze in Utrecht nog iets zinnigs zeggen. Ik proef uit je bericht je grote liefde voor je katjes. Ze boffen met jou, en ik hoop van harte dat dit nog gaat verbeteren. Heel veel sterkte en ik zal voor jullie duimen.
patriciaenmicky
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 dec 2011 23:59

Re: Blaas operatie

Bericht door patriciaenmicky »

wat een lieve berichten allemaal :grin: bedankt :grin:
Micky blijft gewoon druppelen continu, dus geen hele plassen, maar ja lig ie kwartier op de bank ligt er in elk geval wel genoeg :???: ook lekt ie nog steeds zo erg als na de operatie :cry:

ik zal zeker even die instantie gaan mailen bedankt :grin:

ik zat ook al aan een rompertje te denken me moeder heeft zo broekje voor haar honden als ze loops zijn met een inlegkruisje, misschien accepteerd hij zoiets voor in huis, hij mag ook graag buiten spelen maar goed als hij na binnen wil mag hij na binnen, ben net zo portier op deze dagen met kou en regen hihihi, eruit erin eruit erin :-P
ik zal eens even gaan mailen hou jullie op de hoogte!!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Blaas operatie

Bericht door Anne »

Heel veel beterschap en sterkte
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
patriciaenmicky
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 dec 2011 23:59

Re: Blaasoperatie

Bericht door patriciaenmicky »

ik heb gisteren berichtjes gestuurd na die instanties die hierboven staan is even afwachten dus op antwoord hou jullie op de hoogte.

fijn weekend allemaal!!
Cerna

Re: Blaasoperatie

Bericht door Cerna »

Misschien is een katerbroek iets voor hem? (http://www.katerbroekjes.nl) Die worden gebruikt bij open katers (dwz fokkaters die nog niet gecastreerd zijn) zodat ze toch gewoon in huis kunnen rondlopen zonder dat je hele huis naar kattenpies gaat ruiken ivm sproeien.
Afbeelding

Maar wat een akelig probleem! Ik hoop voor jou en ook voor Mickey dat er snel een oplossing komt. Wat een lief stel broers!
patriciaenmicky
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 dec 2011 23:59

Re: Blaasoperatie

Bericht door patriciaenmicky »

super bedankt voor die link van kattenbroekje :grin: ik had zo broekje aan gedaan voor een hond, maar die was veelste klein hihihi, mijn kat is namelijk veel groter dan de jack russel van me moeder :-P dus dat broekje pastte niet, kan ik zoiets proberen ga gelijk kijken op die website.

Ja is echte broederliefde hoor, ze zijn altijd zo lief met elkaar, elke avond liggen ze in elkaars armen te slapen, en als ze na buiten gaan altijd met hun beide, en bij elkaar, en komen ze ook samen weer tegelijkertijd thuis :grin:
patriciaenmicky
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 dec 2011 23:59

Re: Blaasoperatie

Bericht door patriciaenmicky »

Ik heb nog geen antwoord gehad van de instantie's van hierboven heb toch maar even mijn dierenarts gebeld, micky heeft nu een kuurtje die de sluitspier aansterkt, dit moet gaan helpen :grin:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Blaasoperatie

Bericht door Adriana »

hopelijk verbetert dat middel de werking van de sluitspier.
en wat betreft je informatiemails.. het zijn beide onderwijsinstellingen en wat dacht je van kerstvakantie?
zal dus wel nieuwjaar worden, denk ik..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Blaasoperatie

Bericht door Anne »

Hopelijk gaat het werken, hier draaien mijn duimen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie