Gebroken nageltje en de verzorging ervan

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Wemper83
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:03

Gebroken nageltje en de verzorging ervan

Bericht door Wemper83 »

Zoals een aantal van jullie weten hebben wij sinds vorige week een nieuwe poes in huis. Gaat best redelijk samen met de kater die we al hadden. Ze zitten elkaar nog regelmatig achter na, af en toe wat bange koppies en blazen en slaan naar elkaar. Maar gelukkig komt de nieuwe poes, Nina, lekker op schoot zitten en spint al na 1 of twee kopjes geven.

Vannacht waren ze aan het dollen en vanochtend zag ik in de gang een bloedspoortje. Nou heeft Nina dus een gebroken nageltje aan haar linker achterpoot, ze kon er gewoon mee doorlopen en heeft er volgens mij niet heel erg veel last van. Mijn vraag is: kan ik het pootje een beetje schoonspoelen met lauwe water en een klein beetje soda of zout erin opgelost? Ben dit al meerdere malen tegen gekomen en wil haar pootje zo schoon mogelijk houden. Bloed was al wel opgedroogd maar wondje was nog een klein beetje open. Nageltje steekt een klein beetje omhoog. Ik hoor graag tips. Wil het namelijk eerst aankijken: kijken of ze het zelf schoonlikt en of het dik wordt of dat ze er slechter door gaat lopen.

Alvast bedankt voor de reacties!!
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: Gebroken nageltje en de verzorging ervan

Bericht door Femmel »

Wij hebben dit ook gehad met een kater die net bij ons was, hij had ineens door dat hij naar buiten kon maar raakte volkomen in paniek door de buitenren. Hij hing dus op 2 meter hoogte ondersteboven in de ren. :shock: Bij het neerkomen op de spullen die we hadden weggezet, stoel op tafel enzo brak hij ook een nageltje.

Ik heb het afgeknipt bij de breuk en verder niets aan gedaan. Wel in de gaten gehouden of hij er last van kreeg maar het is gewoon genezen.
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Plaats reactie