Mijn kat slaapt ontzettend veel

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Tomkoud88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 nov 2011 17:20

Mijn kat slaapt ontzettend veel

Bericht door Tomkoud88 »

Hallo allemaal,

Een tijdje terug zat ik met een poes die niet wilde eten, met in het begin wat dwang voeren is ze daar weer van hersteld en zit ze nu weer op haar oude gewicht.

Alleen is me nu iets anders opgevallen wat ik raar vind.

Ze is veel luier heb ik het idee ( slaapt +- 20 uur van de dag, komt minder aandacht vragen etc)
soms heeft ze van die momentjes dat ze wel even komt knuffelen etc maar wel veel minder.

Mijn andere kat die nooit wat heeft is verder momenteel ook erg lui met dezelfde symptomen.

Ligt dit aan het weer of wat zou hier een oorzaak van kunnen zijn

Gr
Tom
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn kat slaapt ontzettend veel.

Bericht door Anne »

Hoe oud is je poes dan? Was ze eerst wel actiever?
Heb je enig idee waarom ze eerst niet wilde eten en nu wel weer?
Ben je met haar naar de da geweest, zo ja, wat voor onderzoeken zijn er verricht?
Is er verder nog iets veranderd in huis? 1 persoon weg of 1 huisdier weg? Interrieur veranderd misschien? Haar lievelingsplek veranderd?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Tomkoud88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 nov 2011 17:20

Re: Mijn kat slaapt ontzettend veel.

Bericht door Tomkoud88 »

ze is na de DA geweest alle onderzoeken zijn toe verricht. was niets mis

Verder is er in huis wel het een en het andere veranderd aangezien mijn zus sinds kort weg is.

Ze gedraagt zich verder wel vrij normaal slaapt alleen erg veel.

Gr
Tom
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Mijn kat slaapt ontzettend veel.

Bericht door Robijn »

Ik weet niet hoe de band was tussen de katten en je zus, maar misschien missen ze haar toch een beetje...?
Of vervelen ze zich wat meer omdat er nu een persoon minder thuis komt/is, en er dus ook minder aandacht naar hen gaat...?
Misschien moeten ze even wennen aan de nieuwe dagelijkse routines nu er een persoon minder is in het huishouden..
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Cerna

Re: Mijn kat slaapt ontzettend veel.

Bericht door Cerna »

Hoi Tom, fijn dat je kat nu weer goed eet. Ik denk dat het inderdaad te maken heeft gehad met het vertrek van je zus.

Ze zeggen dat katten geen winterslaap houden, maar wanneer ik zo om me heen kijk, dan wens ik dat toch te betwijfelen: vijf slaapkoppen!
Dus niets om je ongerust over te maken, het is gewoon de tijd van het jaar. Buiten is op dit moment geen lol aan en wat moet je binnen doen, tenzij je een kitten bent? Juist: slapen!
Soms zou ik willen ruilen! :lol:
Tomkoud88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 nov 2011 17:20

Re: Mijn kat slaapt ontzettend veel.

Bericht door Tomkoud88 »

Hallo allemaal,

Ben nu helemaal de kluts kwijt. ze begint ook weer slechter te eten (krijgt sinds eergisteren ook geen pilletjes tegen eetlust meer) zou het kunnen zijn dat ze depressief is ofzo omdat een van haar maatjes(mijn zus) weg is. is me opgevallen dat ze bijna altijd in haar kamer ligt te slapen en niet echt meer aandacht komt vragen.

Kan een kat depressief zijn en zoja wat moet je er aan doen.

Ik blijf haar gewoon bijvoeren en indien ze bijna niets eet dwangvoer ik nu gewoon wat bij.

Snap er niet van met 11 jaar kan een kat echt niet op zijn.

ik ga maandag zowieso naar de DA want ik weet het ook niet meer.

Help?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn kat slaapt ontzettend veel.

Bericht door Anne »

Het is goed dat je met haar naar de da gaat, alleen hij of zij kan uit tests opmaken of dit een depressie is of dat het iets te maken heeft met heimwee.
Sterkte met alles!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Tomkoud88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 nov 2011 17:20

Ik kan jullie hulp nu echt goed gebruiken

Bericht door Tomkoud88 »

Zoals misschien bekend heb ik de laatste maand nogal wat problemen met mijn 11 jaar oude poes.

Ze wilde eerst niet eten, maar met een pep middeltje en een beetje bij dwangvoeren leek dat opgelost.

Nu heeft ze sinds donderdag toen we met de kuur pepmiddel op zijn gehouden wil ze weer niet eten en slaapt ze ontzettend veel.

Ook lijkt ze helemaal depressief te zijn ( familielid uit huis vertrokken) ze speelt niet, slaapt veel en lijkt ook niet echt aandacht te willen hebben.

ze krijgt nu nog astronautenpasta 1x daags en ik dwang voer haar een blikje met voer.

verder is ze niets meer afgevallen.

Wat kan ik doen om haar uit deze put te trekken want ik ben ten einde raad?

minoes zoals ze heet was tot voor 1,5 maand een poes die altijd speelde je overal achterna liep, de hele dag door liep te zingen en ik kan het niet geloven dat een kat zo snel kan aftakelen

Mvg
Tom
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ik kan jullie hulp nu echt goed gebruiken

Bericht door Adriana »

het kan zijn dat ze rouwt om iets geliefds? katten hebben die emoties ook.
wat goed van je dat ze dwangvoert en haar drinken in de gaten houdt.
ze is gelukkig niet afgevallen maar trekt zich terug. wat gaf je haar als pepmiddeltje en is jullie relatie wel goed? lees een paar topics over rouwprocessen, kijk eens bij Nero/Oscar, daar gebeurt missch iets dergelijks met Oscar, die haar maatje Nero onlangs nog heeft lopen zoeken..
en verder denk ik met de factor tijd dat ze wel bijtrekt.
als je denkt dat ze erg veel last van stress heeft dan zou je voorzichtig wat Telizen of Destress of Zylkène kunnen proberen.. ff rechtsboven zoeken naar ervaringen.. pse
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Ik kan jullie hulp nu echt goed gebruiken

Bericht door Nyncke »

Als het verdriet of rouw is, zou je haar met Reiki kunnen behandelen.
Heb een paard met liefdesverdriet behandeld, die is enorm opgeknapt.
Als het vn lichamelijk is, zou ik toch maar met haar naar de da gaan.

Ik zal haar in ieder geval in mijn Reikidoosje doen dan krijgt daarvan iedere dag Reiki toegestuurd.
Tomkoud88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 nov 2011 17:20

Re: Ik kan jullie hulp nu echt goed gebruiken

Bericht door Tomkoud88 »

onze relatie is nog goed denk ik, ze ligt momenteel op mijn schoot op een kussen.
komt vooral duf over eigenlijk. ze kreeg Diazepam dat werkte vrij goed had ik het idee.
verder gaat het dwang voeren best makkelijk over een 70 gr doe ik gemiddeld 5 a 10 min incl paar pauzes

vind het gewoon beetje raar dat ze binnen een paar dagen eigenlijk down is geworden.

gr
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Ik kan jullie hulp nu echt goed gebruiken

Bericht door jennli »

Hoop dat het vooral tijd is dat ze nodig heeft om weer happy te worden. Kan soms best lang duren.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Ik kan jullie hulp nu echt goed gebruiken

Bericht door Spookysil »

Kijkt ze nog helder uit haar oogjes? Is het familielid wel weer eens terug in huis gekomen? Zo ja, hoe reageert ze daarop?
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Ik kan jullie hulp nu echt goed gebruiken

Bericht door nellebel »

diazepam maakt haar ook suf en ik weet dat het bij mensen ook juist depressie in de hand kan werken (werk zelf in de psychiatrie).
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5263
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Ik kan jullie hulp nu echt goed gebruiken

Bericht door Synemios »

Tomkoud, diazepam kan zoals Nellebel zegt depressies erger maken en ook versuffend werken.
Ik zou daar toch mee stoppen/afbouwen.
Valeriaan kan helpen, veel liefde, aandacht en geduld, en Adriana heeft ook wat betere middeltjes genoemd die je zou kunnen proberen.
Het is heel moeilijk om te zien dat je kat niet happy is, Oscar van mij is ook in de rouw sinds zijn vriendinnetje Nero weggevallen is, dat is niet raar, ook katten kunnen down zijn en rouwen om een mens of dier dat er ineens niet meer is.
Is er al gekeken of er medisch gezien iets aan de hand is?

Edit: Wat ik trouwens ook nog gedaan heb is in het hele huis bakjes met eten en drinken neer zetten, ik merkte dat hij dan wel beter at en dronk.
Oscar at en dronk nog wel hoor, maar minder dan hij daarvoor deed en dit werkte voor hem heel goed.
En ik zie dat je al met de diazepam gestopt bent ;)
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie