Hoi, ik heb een vraag over kattenvoeding.
Ons poes, Milo, krijgt elke ochtend een half bakje natvoer (dat is zo'n bakje van 5cmx5cm) en daarnaast krijgt ze brokken wanneer haar bak leeg is. Eerste hadden we twee poezen maar ééntje is plotseling verdwenen. Nu eet Milo in haar eentje evenveel als toen Mischa er nog was. Dit lijkt me teveel. Hoeveel is normaal voor een kat om te eten?
alvast bedankt
Hoeveel voer is normaal?
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Hoeveel voer is normaal?
Daar is niet zo een twee drie antwoord op te geven, het ene voer is het andere niet.
Zo'n tinnetje is meestal 100 gram, ik zou 's ochtend 1/3 deel geven en dan 's avonds nog 1/3 en de volgende morgen het laatste deel.
Hoeveel brokken je ernaast geeft is erg afhankelijk van hoe actief de kat is en wel soort brokken.
Van de een hebben ze veel meer nodig dat van de ander.
Ik zou zowel brok als natvoer een goed merk geven, geen supermarkt voer.
Van de betere merken hebben ze vaak minder per dag nodig, dan ben je in verhouding nog goedkoper uit ook.
Zo'n tinnetje is meestal 100 gram, ik zou 's ochtend 1/3 deel geven en dan 's avonds nog 1/3 en de volgende morgen het laatste deel.
Hoeveel brokken je ernaast geeft is erg afhankelijk van hoe actief de kat is en wel soort brokken.
Van de een hebben ze veel meer nodig dat van de ander.
Ik zou zowel brok als natvoer een goed merk geven, geen supermarkt voer.
Van de betere merken hebben ze vaak minder per dag nodig, dan ben je in verhouding nog goedkoper uit ook.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
-
- Kitten
Bedankt voor je antwoord.
De poezen kregen altijd whiskas en ik ben daarna over gegaan op een supermarkt merk omdat ze wel erg veel aten van dat voer. Maar ik zal een gaan kijken wat er op de zaken staat.
Wat raden jullie aan voor een poes die niet meer buiten komt en nu binnen veel slaapt?
Milo ging wel altijd naar buiten maar in Mei kwam onze eerste kat Gijs niet meer terug en aantal weken geleden kwam Mischa in eens niet meer thuis. Daarnaast zijn er nog andere katten verdwenen in de buurt dus wij verdenken iemand ervan dat die katten wat aan doet. Daarom mag ze niet meer buiten.
De poezen kregen altijd whiskas en ik ben daarna over gegaan op een supermarkt merk omdat ze wel erg veel aten van dat voer. Maar ik zal een gaan kijken wat er op de zaken staat.
Wat raden jullie aan voor een poes die niet meer buiten komt en nu binnen veel slaapt?
Milo ging wel altijd naar buiten maar in Mei kwam onze eerste kat Gijs niet meer terug en aantal weken geleden kwam Mischa in eens niet meer thuis. Daarnaast zijn er nog andere katten verdwenen in de buurt dus wij verdenken iemand ervan dat die katten wat aan doet. Daarom mag ze niet meer buiten.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Daar zijn niet zomaar antwoorden pasklaar voor te geven. Nogmaals, ga over op goed voer en hou je aan de hoeveelheden die op de verpakking aangegeven worden. Whiskas valt onder de cathegorie minder goed. Kijk eens rond op Zooplus bij de A-merken.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda