Nog een kitten?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
maylamira
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2011 15:27

Nog een kitten?

Bericht door maylamira »

Hallo,
Ik heb sinds de zomervakantie een kitten gekocht(lila). ze is vaak alleen omdat me ouders werken en ik op school zit. dus ik zit te denken of ik nog een kitten moet nemen, zodat ze iemand heeft om mee te spelen. Maar is dit wel handig een kitten uit een ander nest?

Groetjes Maijla
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Nog een kitten?

Bericht door Peet »

Ik zou gelijk aanraden om een vriendje te zoeken voor jou Lili. Zeker als ze veel alleen is. Ze hebben dan immers altijd elkaar.
Dat het uit verschillende nesten is maakt niet uit hoor.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nog een kitten?

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ook een vriendjes voor haar halen. Veel beter voor beide kittens samen tijd doorbrengen, de wereld ontdekken, spelen en groot worden. Wel op tijd castreren, met 6 maanden.

Niet schrikken als de katjes de eerste paar dag grommen en blazen. Dat komt vanzelf goed ze kennen elkaar niet en vertrouwen elkaar nog niet. Evene wennen aan elkaar.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nog een kitten?

Bericht door nellebel »

ja eentje bijhalen, dubbel plezier voor jou en je katje wordt er erg gelukkig van.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Nog een kitten?

Bericht door Mirjam86 »

Ja hoor, mijn kittens komen ook niet uit hetzelfde nest.
Toen ze hier samen kwamen was het 2 dagen blazen. Dat vonden wij erg spannend: gaat dat nog goed komen?
Maar het is de beste beslissing die we ooit genomen hebben. De dames zijn dikke vriendinnetjes en doen alles samen. En ze zijn nooit alleen!
Ook hebben ze van elkaar geleerd dat ze tijdens het stoeien hun nagels niet moeten gebruiken e.d.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Plaats reactie