Krabpaal

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Krabpaal

Bericht door fabieke »

Dag allemaal, Enkele jaren geleden is Pussycat overleden, zij werd 21,5 jaar en ging elke morgen en avond een uurtje buiten. Inmiddels woon ik op een 2e verdieping en ga binnenkort een poes adopteren van enkele jaren oud. Daar Pussycat veel buitenging had ik geen krabpaal nodig. Nu de nieuwkomer binnenkort op een appartement met balkon gaat vertoeven ga ik me een krabpaal - krabton ? aanschaffen. Kan iemand mij wat advies geven aub want er is zoveel op de markt en ik hoor graag jullie ervaringen met aangekocht krabmateriaal. Ik woon in België. Erg bedankt en groetjes, Fabieke
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
inky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 30 okt 2011 16:02
Locatie: Veenhuizen
Contacteer:

Re: krabpaal

Bericht door inky »

Mijn krabtoren zie ik nooit in winkels staan, die heb ik via een fokker gekocht dus die kan ik je niet zo gemakkelijk aanprijzen.
Maar ik denk dat je er goed aan doet in ieder geval een hoge te kopen, katten zitten meestal graag hoog, genieten van het uitzicht. Daarnaast heeft ze dan niet alleen iets om aan te krabben, maar ook iets voor een stukje beweging.
Groetjes,
Ingrid, Miep, Bamse, Sjakie & Abby
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: krabpaal

Bericht door fabieke »

Oh, dat is snel, Ingrid, bedankt voor het advies. Ik denk ook dat het een hoge moet zijn zodat zij wat beweging heeft en een mooi overzicht van de omgevind. Groetjes ! Fabieke
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Cerna

Re: krabpaal

Bericht door Cerna »

Kijk op: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =35&t=5672

Ik zweer bij krabpalen van Catwalk-Kratzbaum (verkrijgbaar via internet). Duur, maar wel 5 jaar garantie en zééér degelijk en duurzaam. En je kunt zelf je ontwerp maken en alle onderdelen zijn apart te vervangen. Binnen 10 minuten staat je paal op zijn plek.
Mijn paal staat op: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=660
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: krabpaal

Bericht door pearlsofpassion »

Het is inderdaad te zien wat je wil.
Een duurzaam ding dat heel wat kost, of om de zoveel tijd een nieuw modelletje voor lagere prijs.
Als je bij Zooplus gaat kijken, kan je er vinden met heel wat korting die van prijs goed meevallen, maar het zijn krabpalen die afhankelijk van de katten een jaar tot aantal jaren meegaan.

Als je geen jonge katten hebt die er met hun volle gewicht op in springen, zal hij wel enkele jaren meegaan. Als je wel voor erg jonge katten gaat, ben je misschien beter met een die minstens houten stammen heeft. Ook dat dan je bij Zooplus vinden. De prijs is dan nog steeds een stuk lager dan die van Annet en hij gaat ook een tijdje mee, maar ik heb er geen ervaring mee.

Via eigen ervaringen en ervaringen op het forum is de krabton Diogenes (of zoiets) bij Zooplus heel erg aan te bevelen. Zeker de XXL is super. En gaat goed lang mee. Ze liggen graag bovenop en voor een raam is dat leuk, zeker in het zonnetje. ;-)

Op een gewone krabpaal zou ik een hangmatje (zo'n rond ligkuiltje, geen echt hangmat die aan touwen is opgehangen) aanbevelen. Dat vinden vele katten leuk om in te liggen. En niet te kleine ligplankjes, want dat durft ook al eens problemen geven.
In jouw geval is een telescoopkrabpaal (dus tot aan het plafond) met een hoog plakje of hangmatje vast wel leuk om de boel in het oog te houden. ;-)
Katten houden ook van hoogtes en zo benut je de ruimte die je hebt goed. Actieve katten kunnend dan van beneden tot bovenin crossen en weer terug op een vrij kleine ruimte. :-)
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op 05 nov 2011 16:28, 3 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: krabpaal

Bericht door fabieke »

Hello Annet, ik ben als vrouw helemaal geen klusser en zoek feitelijk een kant en klaar pakket dat stevig is en dat ik op korte tijd kan in elkaar steken. Bedankt in ieder geval !
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: krabpaal

Bericht door fabieke »

Ik denk dat ik voor de grote krabton ga van Zooplus. Bedankt iedereen.
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: krabpaal

Bericht door Adriana »

de Diogenes-krabtonnen van Zooplus kun je altijd onderdeel van een krabpaal tot aan het plafond laten zijn. in mijn fotoalbum heb ik de kleine Diogenes op een tafeltje om hem op te hogen. toen was er nog geen XXL en katten willen languit met uitgestrekte poten in een boom of krabton hangen om hun spieren goed te kunnen strekken en uitrekken.
dus is de XXL denk ik in jouw geval een prima keuze (met zolderkamertje..!)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: krabpaal

Bericht door ayla »

Hier is vooral belangrijk krabplekken op meerdere locaties in de kamer. Nu 2 niet zo grote krabpalen staan.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Cerna

Re: krabpaal

Bericht door Cerna »

fabieke schreef:Hello Annet, ik ben als vrouw helemaal geen klusser en zoek feitelijk een kant en klaar pakket dat stevig is en dat ik op korte tijd kan in elkaar steken. Bedankt in ieder geval !
Klusser hoef je niet te zijn hoor. Wanneer je als kind een blokkentoren kon bouwen, kun je dit ook :lol: Het is een kwestie van elementen op elkaar zetten en aandraaien. Kind kan de was doen.

Ja, ik ga liever voor wat duurder maar duurzamer. Niet gebouwd in een of ander Derde Wereldland door onderbetaalde werknemers wat dan na een jaar weer stuk is en voor onnodig extra afval zorgt.
Deze palen zijn duurder omdat de kwaliteit beter is, maar ook omdat Duitse werknemers nu eenmaal een hoger uurloon hebben.
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: krabpaal

Bericht door fabieke »

Dag Annet, laat antwoordje wegens avondje uit naar een optreden. Wat de krabpaal betreft. Ik heb een huurappartement met een mooi plafond. Ik kan overal geen gaten boren of een krabpaal aan het plafond bevestigen want dan gaat de huisbaas protesteren. Maar jij hebt echt mooie dingen staan of van plan te kopen.
Bedankt allemaal voor de reactie. Slaapwel, Fabieke
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Cerna

Re: krabpaal

Bericht door Cerna »

Goedemorgen! Het lijkt alsof ik je deze krabpaal wil opdringen, maar dat is niet zo, hoor :lol:

Alleen nog een kleine reactie (voor het geval iemand anders zou overwegen bij deze firma te kopen. En nee, ik heb geen aandelen, ben alleen razend enthousiast over de kwaliteit en uitvoering): bij deze krabpaal hoef je geen gaten te boren en het "molentje" (kweet niet hoe ik het moet noemen) draai je vast aan het plafond en laat geen enkele beschadiging achter want bovenop zit een soort zacht rubber.
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: krabpaal

Bericht door fabieke »

Hello Annet, Oh dat wist ik niet. Ik ga alles rustig overwegen want overhaaste beslissingen zijn niet goed. Ik heb toch mijn oog laten vallen op de twee krabtonnen van Zooplus de XXL en de gewone, ik zou ze allebei nemen want ik kan ze verplaatsen, ze passen perfect voor het vensterraam en de reacties van de aankopers zijn zeer positief. Ik ga dit weekend de poes halen en het is fijn wanneer ze op het platform van de krabton in het zonnetje kan liggen voor de raam en ook de rest van de krabton kan gebruiken. Erg bedankt in ieder geval. Ik zal regelmatig op de site zijn om het hele verhaal te vertellen van het halen en het wennen van de nieuweling. Groetjes, Fabieke
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: krabpaal

Bericht door pearlsofpassion »

Krabpalen hoef je inderdaad niet met gaten in het plafond te bevestigen.
Gewoon aandraaien en dan klemt hij zich vast.

2 krabtonnen zou ik niet doen. Dan eerder een krabton en een krab- en klimmeubel. Tot aan het plafond of gewoon tot de hoogte van de vensterbank zodat je hem ook nog kan verplaatsen, dat kies je zelf, maar 2 krabtonnen is 2 keer hetzelfde en dat zou ik zelf niet kiezen. Hoe meer afwisseling hoe beter natuurlijk en krabtonnen zijn heel leuk om aan uit te strekken en in te kruipen of bovenop te zonnen, maar klimmen is daar niet echt bij, en heel hoog zitten ook niet. Ook krabben sommige katten liever aan een paal dan aan een plat vlak, sommigen ook liever horizontaal dan verticaal, dat is wat uitproberen. Maar hoe meer verschillende mogelijkheden hoe leuker dus. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: krabpaal

Bericht door fabieke »

Valerie, ik ga jouw goede raad in gedachten houden ! Bedankt, Fabieke
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Plaats reactie