Poes drachtig

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
patricia82
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:42

Poes drachtig

Bericht door patricia82 »

hallo ik heb een vraagje ik heb een noorse bos kat die drachtig is nu zit ze op 59 dagen maar nu voel ik niet zoveel beweging meer als eerder ik voel wel wat maar zijn niet zo heel druk meer heeft iemand hier ervaring in is die normaail de laaste dagen
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: poes drachtig

Bericht door ayla »

bij twijfel zou ik altijd de DA inschakelen.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
inky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 30 okt 2011 16:02
Locatie: Veenhuizen
Contacteer:

Re: poes drachtig

Bericht door inky »

Het zou kunnen dat de kleintjes even slapen, of dat ze niet zoveel ruimte meer hebben om flink te spartelen waardoor jij het niet meer goed kunt voelen. Overleg maar even met je DA hoe je hiermee om moet gaan zo voor het weekend, die kan je het beste uitleggen wanneer je moet bellen en wat normaal is.
Groetjes,
Ingrid, Miep, Bamse, Sjakie & Abby
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: poes drachtig

Bericht door mittenslief »

de kleintjes hebben inderdaad niet meer zoveel ruimte meer de laatste dagen als je een schopje of iets voelt is wel goed had mijn kat ook de laatste dagen, ze zijn waarschijnlijk ook aan het indalen veel sucses met de
bevalling als dit je eerste nestje is zal ik me maar ff goed inlezen wat er allemaal kan en gaat gebeuren
en zorg dat jezelf voorbereid ben, mijn kat worp ze wel maar snapte het verder niet echt dus moest ik de navelstrengetjes afbinden en doorknippen en ze droogwrijven en aanleggen ook moet je nu al het
buikje van je noorse boskat een beetje kaal scheren zodat de kleintjes (die nog zo hulpeloos zijn) de tepels goed kunnen vinden
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
patricia82
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:42

Re: Poes drachtig

Bericht door patricia82 »

hoi bedankt voor jullie antwoord ik kan de da elke moment bellen ik heb hem in gelicht ik heb ook een kennis die veel ervaring heeft mocht de bevaling beginnen dan roep ik haar erbij en wil zij wel helpen ze is vandaag 60 dagen en ze is vanmorgen onrustig ze mauwd en vliegt onder de bank dus even een beetje in de gaten houden en is al in een kwartier tijd 3 x op de kattenbak geweest je kan wel de tepels wat zien onder de buik de haren zijn rond op de tepels weg maar ik denk dat ik de meeste haar nog even weg haal als dat mag van haar want je mag bijna niet aan de buik komen want dan bijt ze je ik hou jullie op de hoogte maar ik denk dat ze niet veel jongen heeft want extrem dik is ze niet ik verwacht zelf 2
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Poes drachtig

Bericht door jennli »

Succes en hou ons op de hoogte ;)
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poes drachtig

Bericht door castratenkoor »

Patricia82, mijn advies is: als je verantwoord wilt fokken en je hebt zelf weinig of geen ervaring, je te laten begeleiden door een goede katten-fokker ipv, als de poes al bijna moet bevallen, lukraak vragen afschieten op een algemeen kattenforum, in de hoop dat daar een zinnig antwoord uit komt.

Goed begeleiding is veel belangrijker, tijdens het hele proces!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
patricia82
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:42

Re: Poes drachtig

Bericht door patricia82 »

nou het was niet de bedoeling dat ik met haar ging fokken ik zal je vertellen hoe het is gegaan
mijn buurman had deze poes maar bij hem in huis is het zo druk hij heeft zelf nog 7 honden er lopen 5 katten nu wou die poes niet eten daar was zwaar vermagerd en ze stond in de avond altijd bij mij voor de deur dus ik gaf haar te eten en ik bracht haar daarna weer terug naar haar baasje de honden daar zatten steets achter haar aan te vangen dus ze had geen rust dus toen heb ik aan geboden haar in huis te nemen hier eet ze goed en is ze een stuk rustiger maar de dag dat ik haar kreeg is ze dus gedekt dus dat is het verhaal
patricia82
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:42

Re: Poes drachtig

Bericht door patricia82 »

en ik lees nu heel veel er over zodat als goed gaat verlopen maar ja niet als staat op internet dus is het dan raar dat ik hier wat vraag ??? en wou er ook laten helpen als deze geboren zijn
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes drachtig

Bericht door Adriana »

patricia, dit is een heel erg overzichtelijk verhaal van hoe de zorg voor de kittens er na de geboorte uitziet met entingsschema en gewichten en allerlei uitleg.
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... enuit.html

neem aan dat je voor de bevalling alle info op een rijtje hebt?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
patricia82
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:42

Re: Poes drachtig

Bericht door patricia82 »

dankje wel
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Poes drachtig

Bericht door Anne »

Laat je haar helpen na de bevalling en de kittens ook die zij voortbrengt? Heb je al enige huisjes gevonden voor de kittens?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
patricia82
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:42

Re: Poes drachtig

Bericht door patricia82 »

hoi ja ik laat haar helpen en de kittens heb ik een huis voor dus die krijgen alemaal een plaatsje dus nu is het gewoon afwachten hoeveel eruit komen en of ze alemaal een poesje kunnen krijgen ze is vandaag precies 9 weken dus even afwachten nu waneer ze gaat beginnen laat haar niet zo lang meer aleen
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Poes drachtig

Bericht door Mirjam86 »

Lijkt me een lastige situatie hoor. Neem je een poes over, moet je meteen een bevalling voorbereiden.
Hopelijk verloopt alles soepel, maar zorg voor de zekerheid dat je een DA/kittenopvang kan bereiken wanneer er iets mis gaat. Fijn dat je kennis je bij wil staan.
Veel succes! En laat je weten hoe het is gegaan?
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
patricia82
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:42

Re: Poes drachtig

Bericht door patricia82 »

ja ik laat het weten hoe het verloopt het is nu gewoon afwachten waneer ze begint ze maiuw nu veel en wil telkens bij mij op schoot ik voel de kleintjes nog goed bewegen ik hou er deze dagen goed in de gaten en zodra het begint dan ligt ik de andere in zo dat ik hulp heb ik heb de spulletjes klaar liggen en de werp kist staat ook klaar dus van mij mag het komen
Plaats reactie