Doof

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
niekjuh3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 nov 2009 22:19

Doof

Bericht door niekjuh3 »

Heey

Mijn poes Katja van 15 jaar,lijkt doof te worden. :eeh:
Althans ze reageert niet meer op haar naam en als ik met mijn tong klik zeg maar reageert ze ook nie!
Ook is ze de laatste tijd erg knuffelig en wilt ze alleen maar bij me zitten,gelukkig rent ze af en toe nog wel door het huis en daagd soms de andere 2 uit.
Maar moet je het nog laten testen of het wel zo is?
Het lijkt wel of ze reageert als ik hard in mijn handen klapt.(en soms ook niet)
Voor de rest eet en drinkt ze wel goed,maar af en toe begint ze in ene hard te miauwen(ook snachts)lijkt net op janken.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Doof

Bericht door Ilone »

Ze is 15, zou goed kunnen hoor.
Is al een aardige leeftijd.
Als ze ouder worden kunnen ze inderdaad gedragsveranderingen vertonen.
Maar als ik lees dat ze 's nachts (hard) begint te mauwen denk ik eerder aan (beginnende) dementie.
Wij hebben ook een kat gehad (toevallig ook Katja ;) ) die op den duur het gehoor begon te verliezen en dement werd. Die vertoonde dezelfde symptomen.
Ik weet niet of ze dit net als bij mensen vast kunnen stellen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
niekjuh3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 nov 2009 22:19

Re: Doof

Bericht door niekjuh3 »

Ja ook toevallig,en zeker al een heel leeftijd.
Ze is enorm aanhankelijk geworden,ik hoef maar te gaan zitten en ze hangt al lekker lang uit op me schoot of op mijn armen zo als nu als ik achter de comp zit als ze maar bij me kan zitten.
Zo mauwd ze 1 tot 3/4 dagen achter elkaar snachts best hard en zo is het paar nachten stil en soms is het maar 1 nacht.
Denk inderdaad dat ze weinig kunnen doen,ik kijk het nog aan,wie weet heeft ze pijn of vuil in der oortje waar je doof van kan worden kheb echt geen idee.

Kopstoot terug van
Katja 15-05'96
Kawa 01-06'02
Caya 06-07-09
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Doof

Bericht door Adriana »

zoek even op cholodin (rechtsboven) hier op het forum. dat kan soms aardig helpen bij onrustige, wat oudere katten.
en verder zou ik toch even met je dierenarts overleggen, want het kan ook nog met haar schildklier te maken hebben..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie