Eerst ging het eten altijd heel goed maar sinds kort haalt ze met haar potje het eten uit haar bakje en speelt er dan mee en dan pas eet ze het op. Maar omdat ze er mee speelt komt het ook wellis in haar waterbakje terecht en vist ze het er uit. Daardoor is heel mn grond nat en dus een lekkere kliederboel. Heeft iemand tips hoe ik dit afleer of een trucje. Is mn bakje te groot of moet ik een timervoederbak nemen? Of ligt het gewoon aan mn kitten. Want die ander doet het helemaal niet.
Alvast super bedankt.!
Mijn kitten speelt met haar eten en eet het dan pas op
Re: Mijn kitten speelt met haar eten en eet het dan pas op.
Hier drijven er ook regelmatig brokjes in het waterbakje hoor.
Afleren lijkt me erg moeilijk, en misschien ook wel onnodig.
Je kan de bakjes samen op een dienblad neerzetten, of het waterbakje een eindje uit de buurt van het voerbakje...
Hier doet overigens ook maar één van de twee het. Ze kan ook als ze een snoepje krijgt er eerst mee door de woonkamer vliegen en hem dan pas opeten.
Afleren lijkt me erg moeilijk, en misschien ook wel onnodig.
Je kan de bakjes samen op een dienblad neerzetten, of het waterbakje een eindje uit de buurt van het voerbakje...
Hier doet overigens ook maar één van de twee het. Ze kan ook als ze een snoepje krijgt er eerst mee door de woonkamer vliegen en hem dan pas opeten.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Devi*
een echte kat die eerst haar prooi wil vangen en doden (lastig met een brokje wat nooit echt heeft geleefd, maar goede poging van haar).
onze flippie vond brokjes gesopt in water heeeeerlijk. dus die had meestal bakjes droge brokjes staan en bakje water met wat brokjes en dan nog gewoon vers water (verwend? nee hoor)
de brokjes staan bij ons in de berging, dus even dweiltje erdoor, klaar.
NAtvoer krijgen ze op de voetenbank (flink poef) en dan gooien ze ook regelmatig iets erlangs omdat ze het met de klauwtjes willen pakken. doekje erover klaar. denk dat dat minder frustraties oproept als proberen iets af te leren. voor beide partijen
onze flippie vond brokjes gesopt in water heeeeerlijk. dus die had meestal bakjes droge brokjes staan en bakje water met wat brokjes en dan nog gewoon vers water (verwend? nee hoor)
de brokjes staan bij ons in de berging, dus even dweiltje erdoor, klaar.
NAtvoer krijgen ze op de voetenbank (flink poef) en dan gooien ze ook regelmatig iets erlangs omdat ze het met de klauwtjes willen pakken. doekje erover klaar. denk dat dat minder frustraties oproept als proberen iets af te leren. voor beide partijen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
welkomYvonne212 schreef:Of ligt het gewoon aan mn kitten. Want die ander doet het helemaal niet.

goeie klimboom, genoeg om te spelen/verstoppen en stoffer en blik en een sopdoekje.. schouders ophalen, even aandweilen/soppen/vegen en ook weer opgelost..
nee, afleren zou ik niet aan beginnen want als dat al zou lukken, dan bedenken ze morgen weer iets anders.. boekenplanken leegvegen, plantjes uit de balkonbakken rukken en vertrappelen, ondersteboven onder de bank door sjezen (kratsch/kratsch aan de bekleding), bovenop het scherm van de pc klimmen, het toetsenbord uitbroeden, en zo voorts
je hebt kittens en geen dooie dienders en als dat laatste het geval is.. dan zijn ze niet in orde hihi

Felix hier valt eerst aan op zijn eten. Na een paar brokjes gaat hij hengelen, alsof hij zijn eigen eten steelt 
Ik stimuleer dit zelf ook af en toe, heb een voederbal en verstop de brokjes soms. Wat een lol hebben ze hiermee! ze blijven er actief mee en krijgen zo wat beweging!
Ik zou het laten gebeuren, en gewoonweg water verversen nadat ze uit gegeten zijn.

Ik stimuleer dit zelf ook af en toe, heb een voederbal en verstop de brokjes soms. Wat een lol hebben ze hiermee! ze blijven er actief mee en krijgen zo wat beweging!
Ik zou het laten gebeuren, en gewoonweg water verversen nadat ze uit gegeten zijn.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!