Tijger en Dingo vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
TijgerenDingo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 okt 2011 22:52

Tijger en Dingo vermist

Bericht door TijgerenDingo »

Wij hebben nu sinds enkele weken (4) een jong katje erbij. Mijn oudste katten die ik al had leken het kleine ding geaccepteerd te hebben. Het was af en toe nog even blazen en vangen, maar uit elkaars etensbak eten en elkaars melk opdrinken werd zondermeer geaccepteerd. Ook mijn 2 oudere katten hadden onderling weleens wat.
NU is sinds 23-09 Tijger vermist. (3 weken naar de komst van Jiba ons nieuwe katertje) Een grote rood met witte kater, een week later 29-09 is ook Dingo weggelopen. Ze hebben een kattenluik waar ze altijd in en uit konden wanneer ze maar wilden. Dus ze zijn gewend om buiten te lopen.
We hebben al vanalles geprobeerd, rammelen met voerbakjes, flyers opgehangen (die ook alweer verwijderd zijn door mensen, schijnbaar snappen ze niet dat je gehecht bent aan je beesten en ze ontzettend graag weer thuis wilt hebben) opgegeven bij Amived alle asielen uit de buurt geinformeerd en de dierenambulance ingelicht. In al deze tijd hebben we 1 telefoontje gehad van iemand die dacht 1 van onze katten in huis te hebben. Dit bleek helaas niet zo te zijn.
Mijn 2 katten zijn beiden zo verschillend. Tijger is een kat die ontzettend graag aangehaald wil worden, alles wel goed vind en altijd luid miauwend laat weten dat hij er is. Ik kan me indenken dat iemand hem zielig vond en in huis genomen heeft, Dingo daarentegen is een schuw katertje die eigenlijk alleen nog bij mij komt en verder voor alles en iedereen bang is. Daarom is het ook dubbelop zo vreemd dat hij ook weg is. Onze Tijger is 4 jr en Dingo 2 jr. Ook nog niet de leeftijd dat je je in kunt denken dat ze een plekje zullen zoeken om te sterven.

Ik denk niet dat jullie mij verder kunnnen helpen, maar moest gewoon even mijn verhaal kwijt, de onzekerheid en leegte die ze achterlaten is echt onbeschrijflijk!

Ik mis ze zo ontzettend maar weet niet wat ik verder nog moet doen om ze te vinden
Al hadden we maar een aanwijzing, dat ze nog leven, of misschien wel dood zijn. Maar dan ben je van de onzekerheid af hoef ik mezelf niet elke avond weer in slaap te huilen omdat ik ze zo mis. En niet elke avond zo gefocust te zijn of ik het kattenluikje hoor rammelen....

Ik weet niet of hier misschien mensen uit Raalte op de site actief zijn. Maar mocht je een grote forse rode kater zien met een rood onderlipje en 2 rode vlekjes aan beide kanten van zijn neus. Of misschien een geheel zwart iel katertje die van zijn neus tot aan zijn voetzooltjes alles zwart heeft alleen een witte vlek op zijn borst en in zijn lies een witte vlek heeft. Laat het dan alsjeblieft weten!

Iedereen die dit leest, in ieder geval bedankt voor de moeite die je neemt.

Chantal
TijgerenDingo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 okt 2011 22:52

Re: Tijger en Dingo vermist.

Bericht door TijgerenDingo »

Nog even een extra vermelding die misschien niet geheel onbelangrijk zijn. Mijn beide katers zijn gechipt en gecastreerd, maar dragen geen van beiden een halsband of vlooienband.
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Tijger en Dingo vermist.

Bericht door Mirjam86 »

Heb je misschien een foto? Ik woon zelf niet in Raalte, maar ken er wel mensen die ik kan vragen naar ze uit te kijken..
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Tijger en Dingo vermist

Bericht door nellebel »

wat erg zeg, allebei weggelopen. hoop dat ze toch snel weer thuis komen of gevonden worden.
is je chip geregistreerd? anders heeft een chip weinig zin. dus dan nog snel registreren.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
TijgerenDingo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 okt 2011 22:52

Re: Tijger en Dingo vermist

Bericht door TijgerenDingo »

Bedankt voor jullie reactie, zal proberen of ik hier foto's bij kan voegen... even uitvogelen hoe of wat ;)
De chips zijn beiden geregistreerd. Dus dat zit in ieder geval goed. Kreeg gisteravond zelfs een telefoontje uit Zwolle. IEmand had een kat gezien die ontzettend op Tijger leek. Helaas kon ze er niet bijblijven en tegen de tijd dat ik er was, was hij natuurlijk al weer weg...
We wachtten het maar weer af... we houden nog steeds goede hoop! (never give up!)
TijgerenDingo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 okt 2011 22:52

Re: Tijger en Dingo vermist

Bericht door TijgerenDingo »

Afbeelding [imghttp://94.100.121.184/977850001-977900000/977890001-977890100/977890031_16_akrQ.jpeg][/img]
Dit is Tijger.
TijgerenDingo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 okt 2011 22:52

Re: Tijger en Dingo vermist

Bericht door TijgerenDingo »

Afbeelding

En dit is Dingo
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Tijger en Dingo vermist

Bericht door Anne »

Tijger lijkt wel een beetje op de rood witte kat die laatst is gevonden, staat hier ook, heb je dat al gezien?
Heel veel sterkte met dit alles, wat verschrikkelijk, twee lieverdjes tegelijk weg :cry:
Er zit toch geen kattenhater bij jullie in de buurt hopelijk?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Tijger en Dingo vermist

Bericht door pearlsofpassion »

Tijger lijkt vrij hard op mijn Luis... :shock:
Maar hij is het niet. ;-)

Die gevonden kater behoorde geloof ik aan iemand uit de buurt toe. Hij was gewoon al erg oud en daardoor wat mager.

Ik hoop dat ze gevonden worden, maar 2 katten die kort na elkaar verdwijnen, dat klinkt niet erg hoopvol. :-(
Voor de toekomst je tuin afzetten?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
TijgerenDingo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 okt 2011 22:52

Re: Tijger en Dingo vermist

Bericht door TijgerenDingo »

Vandaag verschrikkelijk nieuws gehad, in zoverre dat er dus een kattenhater hier in de buurt zit. Ben bij zijn buurvrouw geweest die nu al 4 katten kwijt is. Heb alleen geen echt bewijs, maar ga morgen wel naar de politie om dit aan te geven.
Van mijn katten nog geen enkel spoor, maar na vandaag beginnen we het ergste te vrezen. Verschrikkelijk toch, dat mensen dit onschuldige dieren aandoen. Dieren die zeer geliefd zijn bij hun baasje!! Kan echt wel janken! (al doe ik dat al elke avond)
Het is alleen al zo verschrikkkelijk dat je geen zekerheid hebt... heb nog liever dat iemand me opbelt dat ze dood zijn, dat ik die zekerheid heb als deze onzekerheid.. :'(
TijgerenDingo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 okt 2011 22:52

Re: Tijger en Dingo vermist

Bericht door TijgerenDingo »

[quote="Anne"]Tijger lijkt wel een beetje op de rood witte kat die laatst is gevonden, staat hier ook, heb je dat al gezien?
quote]
Die kat heeft alleen een vlooienbandje om, en die van mij hebben geen van beiden een bandje om.
Al zegt een bandje tegenwoordig ook al niks meer..
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Tijger en Dingo vermist

Bericht door Mirjam86 »

Oh wat verschrikkelijk om dat te horen!
Ik hoop van harte dat Tijger en Dingo nog ergens rondzwerven of iemand helemaal ingepakt hebben en daar thuis zitten.
Hou je je andere katje binnen nu je dit nieuws hebt gehoord?
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
TijgerenDingo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 okt 2011 22:52

Re: Tijger en Dingo vermist

Bericht door TijgerenDingo »

Heey Mirjam,
Tijger is een echte inpakker... dus die zou echt nog wel bij iemand anders thuis kunnen zitten, Dingo daartegenover is een bang en schuw katertje. Hij kwam alleen nog bij mij en zelfs niet meer bij mijn vriend. Dus ergens hoop ik dat hij door z'n eigen bangigheid nog gered wordt.
De kleine blijft ABSOLUUT binnen, hoe graag hij ook naar buiten wil. Alleen nog onder toezicht achter het huis..en misschien ooit maar iets van een tuigje ofzo...dat ik met hem moet lopen als hij niet te houden is...
(eenmaal de buitenlucht geproefd zijn ze vaak verkocht heh ;-) )
Maargoed...we blijven nog steeds hoop houden. De buurvrouw van de kattenhater zij overigens wel dat ze mijn Tijger al in geen 2 maand bij haar gezien had. En hij is ''pas'' 3 weken weg...Hoopvol?! JA!
we zullen het zien, hou jullie in ieder geval op de hoogte, en bedankt voor het lezen!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Tijger en Dingo vermist

Bericht door Anne »

Heel veel sterkte met deze verschrikkelijke onzekerheid...Ik duim ervoor dat je gauw wat meer weet over je lieverds
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
TijgerenDingo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 okt 2011 22:52

Re: Tijger en Dingo vermist

Bericht door TijgerenDingo »

Afbeelding

Heb hier nog een andere foto van Tijger, misschien dat iemand hier nog iets mee kan? Van Dingo heb ik helaas geen betere foto's. Je denkt altijd maar dat je nog tijd zat hebt om ze te maken.. :-(
Plaats reactie