Kitten trekt behang van de muur als we niet thuis zijn

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Gurtjuh
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2011 17:56

Kitten trekt behang van de muur als we niet thuis zijn

Bericht door Gurtjuh »

Onze kitten is bezig al het behang van de muur te trekken als we niet thuis zijn. Het is niet gewoon krabben, want er liggen gewoon grote stukken op de grond en geen sporen van krabben. Nu heb ik al geurtjes geprobeerd, maar helpt niks. Aluminiumfolie is geen optie, want ze doet het door het hele huis en kiest steeds een nieuwe plek. Straffen gaat dus ook niet, want ze doet het echt alleen als wij niet thuis zijn. Verder gebruikt ze van dag 1 al de krabpaal, dus daar ligt het ook niet aan en heeft genoeg speeltjes door het hele huis waarmee ze speelt.

Wat kan dit gedrag inhouden en wat is er tegen te doen? Hopelijk kan iemand me helpen voordat we het hele huis opnieuw moeten behangen.
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kitten trekt behang van de muur als we niet thuis zijn

Bericht door Mirjam86 »

Je zou op de plek waar ze vaak krabt een krabplankje kunnen hangen, misschien dat ze zich dan daartoe beperkt.. Op meubels schijnt dubbelzijdig tape te helpen, maar ik zie niet voor me hoe dat op het behang zou moeten...
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gurtjuh
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2011 17:56

Re: Kitten trekt behang van de muur als we niet thuis zijn

Bericht door Gurtjuh »

Ze doet het dus niet steeds op dezelfde plek. Na een paar keer is ze uitgekeken op een plek en dan gaat ze op zoek naar een nieuw plekje. De meubels laat ze verder met rust (gelukkig), maar lijkt net of dat ze wil laten zien dat ze het niet leuk vindt dat we niet thuis zijn.
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kitten trekt behang van de muur als we niet thuis zijn

Bericht door Mirjam86 »

Misschien dat de eenzaamheid en verveling te verdrijven zijn met een maatje?
Ik weet niet of je er voor open staat, maar veel van dit soort 'vandaaltjes' stoppen met hun gedrag als ze een kattenvriendje krijgen.
Onze dames zijn ook met twee en hebben nog nooit sloopgedrag vertoond.

En als alle keep-off sprays niet helpen, er wel genoeg krabmogelijkheden zijn en je wil/kan er geen vriendje bijnemen dan zit er ben ik bang niets anders op dan verf op de muur ipv behang..
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten trekt behang van de muur als we niet thuis zijn

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum!
lees onze kittentopics door en je komt min of meer hetzelfde probleem een aantal malen tegen. en doorgaans is de oplossing een kattenmattje/leeftijdsgenootje. jouw kitten verveelt zich te pletter en mensen kunnen niet in die behoefte voorzien. ook veel beter voor zijn ontwikkeling, een maatje corrigeert op de katse manier en laat voorbeeldgedrag zien. dat is waar kittens van leren. en afleren.
rechtsboven zit een zoekfunctie: 'solokittens'..., want je bent niet de enige met dit probleem..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5489
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten trekt behang van de muur als we niet thuis zijn

Bericht door nellebel »

haha adraina, ik zag kattenmatje, ik denk wat voor matjes zijn dat dan, maar je bedoelt kattenmaatje. hahaha
denk ook dat dat de oplossing is, of behang eruit. als ze dat eenmaal hebben ontdekt en er hangt een stukje los. oeps.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gurtjuh
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2011 17:56

Re: Kitten trekt behang van de muur als we niet thuis zijn

Bericht door Gurtjuh »

Dat was ik nog vergeten te vertellen, maar we hebben nog een tweede oudere kat, wat nu inmiddels helemaal goed gaat. Stoeien en spelen genoeg met elkaar. Andere topics heb ik al doorgelezen en trucjes geprobeerd, maar schijnt dus niet te helpen. Iemand zei al tegen mij...neem een bench. Maar dat vind ik zielig, zeker om daar nu nog mee te beginnen...maar misschien de enige oplossing?!

Verder is het namelijk echt een schatje. Lekker actief, speels en ondeugend en begint al goed te luisteren, maar ja dus niet als wij weg zijn...
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kitten trekt behang van de muur als we niet thuis zijn

Bericht door MarjanR »

Hmmmm, dat is ook waarom ik geen behang neem in m'n nieuwe huis.
Ik heb het nooit gehad, alleen een paar jaar geleden toch maar weer behang.
Want ik had al wat oudere katten en die deden dat niet.
Nu heb ik een kleine bengel van 1,5 en die haalt netjes het behang van de muur.
Hoewel, ze doet het alleen naast het raam dus de gordijnen hangen er netjes voor :lol:

Ik weet niet hoe jehet kunt afleren.
Je zou ballonnen kunnen ophangen (jaaaaaaaaaa, overal).
Is gezellig?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5489
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten trekt behang van de muur als we niet thuis zijn

Bericht door nellebel »

ik heb wel eens gehoord met een halve citroen over je behang strijken. geen idee of het werkt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kitten trekt behang van de muur als we niet thuis zijn

Bericht door MarjanR »

Zal dat geen vlekken maken dan?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5489
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten trekt behang van de muur als we niet thuis zijn

Bericht door nellebel »

geen idee marjan. ik weet dat wij vroeger als kind zijnde al stiekum op onze slaapkamer het behang van de muur plukte. dat kon mijn moeder ons niet afleren, dus vrees dat je het een kat helemaal niet kunt afleren. hier ook geen behang.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kitten trekt behang van de muur als we niet thuis zijn

Bericht door Admin »

Of het succesvol af te leren is, dat ben ik in al die jaren als kattenbaasje nog nooit tegengekomen. Als ze het doen als ze volwassen zijn, lijkt het bijna onmogelijk om het af te leren. Dat is de reden waarom we thuis geen muren met behang meer hebben, maar gestuct en met daaroverheen rollputz (een soort harde korrelverf). Daar gaat geen nagel doorheen en ze krabben er ook nietaan, want daar is geen lol aan voor ze.

Sommige katten doen het niet en andere wel. Grootste kans dat ze het niet meer zullen doen is als je voldoende krabpalen, -matten en -plankjes in huis maakt op verschillende plekken (voornamelijk naast deuren, trappen en waar hun mandjes staan).
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gurtjuh
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2011 17:56

Re: Kitten trekt behang van de muur als we niet thuis zijn

Bericht door Gurtjuh »

Dan ga ik dat proberen...morgen wat krabspulletjes erbij halen :)
Plaats reactie