In tegenstelling tot wat Adriana zegt heb ik wel een katje met een oepsie nestje gehad van 4.
Ik en m'n partner werkten beide ongeveer 40 (soms meer) uur per week, en guess what? Het is allemaal goed gegaan.
Gelukkig maar, want als het fout gaat met de beestjes (zoals bijv. niet meer eten) dan zul je moeten bijvoederen etc. Dus daar gaan wel wat vrije uurtjes inzitten.
Maar ga daar niet direct van uit.
In principe doet moeder poes alles zelf.
Geef moederpoes onbeperkt eten (kitten brokjes schijnt goed te zijn ivm de hoeveelheid krachtvoer die erin zit. Het is niet niets zwangeren en dan nog zogen. Dus ze kan het goed gebruiken).
En vraag advies in bij de dierenarts voor het werpen.
Zeker bij 5 kittens zul je op een gegeven moment (na 3) de nageboorte weghalen
Ze eet die op, en ze zou misselijk kunnen worden. En dan wordt zo'n bevalling nóg zwaarder.
Je kunt er niet vanuit gaan dat ze zal werpen waar jullie bij zijn, maar is dat wel zo dan is dat alleen maar mooi want dan kun je helpen en bij complicaties direct hulp inschakelen.
Ruimte heeft jou beestje nu niet nodig, en de kittens straks ook niet.
Ik hoop dat je goede huisjes kunt vinden voor de kittens straks, en dan direct poes steriliseren.
Jammer dat jullie een zwangere kat in huis hebben gekocht.
Balen, want via het asiel had jullie dit niet gebeurd. Maar ja, daar denk je niet aan natuurlijk.
Je ziet zo'n lief koppie en je bent om

(volgende keer wel gewoon via het asiel? Die broodfokkers of hobbisten willen we liever kwijt... nu snap je waarom)
Succes en sterkte met het vinden van mandjes voor de kittens straks