Rood/witte kat gevonden

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
nimfee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:46

Rood/witte kat gevonden

Bericht door nimfee »

Hallo,

Sinds enkele weken loopt hier in de straat (en rondom) een vermagerde rood met witte kat. Hij heeft een zwarte (vlooien)band om. Geen idee van wie hij is, ik heb hem nog nooit ieder gezien.

Geslacht of leeftijd is ook niet bekend, meestal loopt hij weg. Al zocht hij laatst wel toenadering, als je hem/haar heel voorzichtig benaderd.

Amivedi nam niet op, die ga ik zo weer opnieuw bellen en ik heb hem al opgegeven bij zwerfkatten rijnmond.

Groetjes Danielle
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Rood/witte kat gevonden

Bericht door Ilone »

Waar is "hier in de straat"? ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
nimfee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:46

Re: Rood/witte kat gevonden

Bericht door nimfee »

Wat stom... Vergeet ik dat er nog bij te zetten... Het is in het dorpje Dirksland.

Ow bah... Ik lees net in een ander topic over katten die gewoon worden achtergelaten als de 'baasjes' gaan verhuizen om doodleuk in hun nieuwe huis een kitten te nemen.. Ik heb het echt te doen met de kat en ik wil hem dolgraag helpen. Alleen heel erg jammer dat ik heb geen huis kan bieden, mijn vader heeft het totaal niet op katten. Bij mijn moeder hebben we al een kat, die echt niet te houden is met andere katten.

Ik wil hem zo graag helpen! Maar geld heb ik ook niet echt... Al mijn geld gaat al zo'n beetje op aan mijn eigen dieren (cavia's en konijnen) en dan doel ik op dierenarts kosten, wat al een duur grapje is.

Bah ik voel me zo rot he, dit arme beestje verdient het helemaal niet. Ik ga vanavond maar even een rondje lopen en kijken of ik hem zie, kijken of ik hem kan lokken met eten. Morgen ochtend moet ik sowieso naar de dierenarts met mijn cavia, dan vraag ik gelijk of ze iets kunnen doen en hoeveel het evt. zou kosten als ik hem bv zou vangen en langs zou gaan.
Laatst gewijzigd door nimfee op 03 okt 2011 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Cerna

Re: Rood/witte kat gevonden

Bericht door Cerna »

Dirksland-Leiden is wel een hele afstand en er zijn meer rood-witte katten. Esther is al twee weken haar Aslan kwijt, een rood-witte kater. Het zal hem wel niet zijn, maar kijk svp even bij de link in het topic http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 52&t=24548 of de kat er op lijkt.
Je weet maar nooit.
Esther87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:23

Re: Rood/witte kat gevonden

Bericht door Esther87 »

Aslan (had) geen halsband om toen hij is ontsnapt. Hij is klein en is helemaal wit van onder, rood/oranje van boven. + hij heeft op zijn achterpoot wel wat oranje. Ik zou zeggen kijk even in mijn topic en daar staan fotos:). http://amivedi.nl/DierDetail.aspx?MeldingId=706528.

Misschien kan je proberen een foto van de kat te maken en hem in huis te lokken?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Rood/witte kat gevonden

Bericht door Anne »

Ik zou deze kat aanmelden bij amivedi als je dat nog niet hebt gedaan, marktplaats bij gevonden en vermiste dieren, dierenbescherming of ambulance en ga goed de flyers na als die al in jullie dorp hangen. Eventuele dierenartsen posten ook nog weleens met vermiste dieren.
Misschien kun je een voerbakje en water buiten zetten?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
nimfee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:46

Re: Rood/witte kat gevonden

Bericht door nimfee »

Amivedi heb ik gebeld maar ik kreeg een verwijsnummer, daar is nog niet opgenomen dus daar bel ik morgenochtend even naar. Dan bel ik ook direct naar de DB/DA. Sowieso ben ik morgen bij de dierenarts voor een afspraak, ik wilde al navragen wat zij kunnen doen voor dit beestje. Dan ga ik ook andere dierenartsen even bellen en ja MP is ook een goed idee ja!

Gelukkig kom ik wel veel buiten met de hond dus flyers kom ik wel eens tegen.

Ik ga nu even een voerbakje zoeken, die ik heb in overvloed. Ik heb allene geen kattenvoer, wel hondenbrokken... Morgen kan ik ook wel gelijk langs mijn moeder, daar liggen wel kattenbrokken.

http://i55.tinypic.com/168ahc8.jpg
http://i52.tinypic.com/2ryh5av.jpg
http://i54.tinypic.com/aney4h.jpg
http://i55.tinypic.com/dwieb.jpg

Dit is de kat. Hij is best wel mager, niet extreem, maar gezond is het niet. Zijn pootjes zijn ook wat viezig. Wel houd hij van kroelen, hij begint te spinnen en te melken (op de grond). 't Is echt een lief beestje.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Rood/witte kat gevonden

Bericht door Kattenbella »

Het is Aslan niet. Ik heb de foto's goed bekeken naast elkaar. De suitjes lijken wel op elkaar, maar Aslan heeft geen rode pootjes/teentjes.
Ik hoop dat dit katje weer thuiskomt en Aslan snel gevonden wordt!!!!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
nimfee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:46

Re: Rood/witte kat gevonden

Bericht door nimfee »

Die voetjes zijn vuiligheid... volgens mij moet dat allemaal wit zijn. Want het ziet er niet uit als een kleur maar echt viezigheid. Stom dat ik hem niet vanmiddag tegenkwam, met zonlicht kan ik toch betere foto's maken.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Rood/witte kat gevonden

Bericht door Kattenbella »

dat makt het heel anders. Op de foto's lijkt het alsof hij rode pootjes heeft, maar als het niet zo is. Ik hoop dat het je lukt overdag foto's te maken.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
nimfee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:46

Re: Rood/witte kat gevonden

Bericht door nimfee »

Ik heb inmiddels gebeld naar zwerfkattenrijnmond... Kreeg wel een raar gevoel er van, alsof ik ze een beetje aan het lastig vallen was. Maar ze vertelde in ieder geval dat het genoteerd staat, dat ze gaan kijken wanneer ze kunnen kijken naar de kat. Ik moet zelf dan nog rond vragen in het dorp of mensen deze kat kennen en of hij een baasje heeft of niet. Goed, ik heb pfeiffer dus zo veel energie heb ik ook weer niet en ik ben net een beetje beter geworden. De mevrouw raadde MP wel heel erg af omdat mensen dan zeggen dat het hun kat is, terwijl ze een gratis kat willen.
Ze vertelde ook van misschien is hij wel ziek... Sorry, maar dan zou hij er niet zo verlept bij lopen denk ik dan.

Zo weer amivedi bellen om hem op te geven en foto's door te geven.
Cerna

Re: Rood/witte kat gevonden

Bericht door Cerna »

Wat fijn dat je je zo inzet voor deze stakkerd. Ik hoop dat zijn baasje snel gevonden wordt.
Ze vertelde ook van misschien is hij wel ziek... Sorry, maar dan zou hij er niet zo verlept bij lopen denk ik dan.
Een kat met nierfalen ziet er verlept uit en is mager, dus ja, hij kan zeker wel ziek zijn. Hebben ze bij de opvang niets gezegd over vangen en ter controle naar de dierenarts? Ik neem aan dat ze daar wel een potje voor hebben.
Wanneer hij echt ziek is, moet er toch ingegrepen worden!
nimfee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:46

Re: Rood/witte kat gevonden

Bericht door nimfee »

Ja dat ziek zijn, bedoelde ze mee dat hij bv een ziekte heeft en dat het normaal is dat hij er zo uit ziet. Of dat hij oud is. Maar ik weet niet hoor, ik heb net met mijn eigen kat liggen kroelen op de bank en die was toch echt ene heel stuk voller! Deze is van schouder tot aan staart gewoon bot wat je voelt... En die vieze pootjes dus.

Die zwerfkattenopvang, de mevrouw zei wel dat ze ging kijken wanneer ze langs konden gaan om die kat te zoeken en te controleren. Maar omdat ze het erg druk hebben kon dat niet nu meteen. Naja die vrouw klonk gewoon wat geprikkeld leek het wel. Ik kan die kat gewoonweg niet vangen omdat mijn vader dat absoluut niet wilt hebben... En geen idee waar ik de kat anders naartoe moet brengen. Ja in de schuur bij mijn moeder, maar of ze dat wilt? Dat is dus het hele probleem, ik wil dit beestje zo graag helpen maar niemand wilt mij 'helpen'.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Rood/witte kat gevonden

Bericht door Anne »

Jammer dat ze jou dat gevoel gaven...Jij doet zoveel moeite en dan is het fijn als mensen met je meedenken!!
Nog even over marktplaats advertenties, vraag mensen naar een foto van hun kat wanneer ze claimen dat het hun kat is die daar rond loopt te zwerven.. :roll:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Rood/witte kat gevonden

Bericht door nellebel »

jammer dat ik steeds meer verhalen hier tegenkom van mensen die katten willen helpen, maar door de instanties in de steek gelaten worden. tja wat moet je met zo'n opmerking we gaan wel een keer kijken als we tijd hebben. bah.
fijn dat jij je bekommerd om de kat. miscshien gewoon vangen e nbij het asiel neerzetten (of de dierenarts) dan zulle nze wel moeten.
verzin maar wat, zeg maar dat hij bij jou in de tuin lag.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie