Kater 13 maanden en Poes 7 jaar

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Koenders
Kitten

Kater 13 maanden en Poes 7 jaar

Bericht door Koenders »

Beste iedereen,

Ruim een half jaar geleden hebben wij een lief katertje bij ons in huis genomen, als gezelschap voor onze lieve binnenpoes. Het katertje is nu 13 maanden (is gecastreerd) en de poes is 7 jaar. In het begin ging het redelijk goed, de poes was wel wat bang voor het katertje maar dat was andersom ook. Alletwee zijn goed zindelijk, echter sinds een paar weken vinden wij op het dekentje welke op zolder op de zitzak ligt een beetje urine!
Wij weten niet wie van de twee dit doet. Wij denken en de DA denken dat het het katertje is om de zitzak een lekker ligplekje van de poes is. De dierenarts denkt dat het een gedragsprobleem is. Het gebeurde daarvoor nooit, het is eigenlijk pas sinds we zwanger zijn en ze kattekruit eten. De poes reageert door erg aanhankelijk te zijn richting mijn vrouw en snort constant bij haar zwangere buik. De DA adviseerde om de etensbakjes dichter bij de zitzak de te zetten en de dekels van de kattenbakken te halen, echter wij weten dat de poes dan niet op de bak(kan) gaat.

Het katertje luister helaas nog niet goed, wel al ietsje beter. Echter een plantenspuit helpt niet, want dat vind hij heerlijk! Water is zijn ding denken wij. Hij wordt ook al wat minder stout en dingen stuk makerig, maar hij rent nog wel soms als een dolle door het huis en daar kan de poes niet zo goed tegen, we hopen echt tegen de tijd dat Christel bevallen is
dat hij wat rustiger is.

Het katertje pakt eigenlijk alle plaatsen af en 'bepaalt' min of meer of Poes op de kattenbak mag en of Poes mag eten. Gelukkig mag ze dat maar niet altijd.
Het gekke is dat de kater banger voor de poes lijkt dan andersom. De poes begon net wat minder bang te worden en mijn vrouw net als vroeger achterna te lopen. Het gekke is ze kunnen wel met zijn tweetjes tegelijk aan het kattenkruidplantje
eten en als de vrouw in de keuken is zitten ze ook alletwee in de keuken, zonder mot te hebben. Echt mot tot bloedens toe en rondvliegende haren hebben we nog niet gehad, het gekke is als wij op vakantie zijn en er is oppas hebben ze nauwelijks tot geen mot. Ze blijven ook er nieuwsgierig naar elkaar, en als de kater de poes kwijt is gaat hij mauwen en
dat doet de poes andersom ook.

Zitten de poes en het katerjeeen spelletje met ons te spelen? Want de verdeling die ze gemaakt hebben is de poes voor de vrouw en het katertje voor mij.

Ik hoop eigenlijk datiemand ons kan helpen om het katertje ietsje rustiger te krijgen en de poes wat minder schrikachtig, want mijn vrouw is nu vanwege de zwangerschap extra gevoelig. Wij hebben het idee dat ze elkaar eigenlijk wel leuk vinden. In ieder geval vindt het katertje de poes wel erg intressant.

Felliway en bachdruppeltjes hebben we al geprobeerd en werken averechts.

Bedankt voor jullie tips.
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Kater 13 maanden en Poes 7 jaar

Bericht door pearlsofpassion »

Ik kan het eerlijk gezegd niet helemaal volgen, je hele verhaal...
Tis te zeggen, ik kan er niet uit opmaken wat de oorzaak van het probleem is en wie nu wat doet.
Je zegt dat de kater bepaald of de poes op de bak mag of niet (dominantiegedrag), maar dat hij banger lijkt dan zij.... Dat is vreemd. Waaruit maak je dat dan op?
Misschien kan je wat beter beschrijven wat er gebeurt als ze 'mot' hebben? Blazen, grommen, meppen of echt aanvallen met krijsen? wie begint, hoe reageert de ander, wat is de aanleiding, hoe reageren jullie, enz...

Heb je al wat topics in de sectie 'acceptatie tussen katten' gelezen? Daar kan je vast zaken herkennen en op jouw situatie toepassen. Maar uit je verhaal kan ik het niet zomaar uithalen.
Je kan dan ook lezen waar je op moet letten zodat je beter je katten kan gaan begrijpen. Ik weet niet of je weet hoe dominantie bij katten werkt? Dat is wel iets handigs om eerst te gaan opzoeken zodat je weet hoe katten zich onderling gedragen en hen beter kan beoordelen.

Ik zou er zeker niet vanuit gaan dat het de kater is die wildplast, integendeel!!
Als het een ligplekje van de poes is, zou ik haar eerder verdenken. Temeer omdat je zegt dat ze soms niet op de bak mag van hem.
Hoeveel bakken heb je staan? In den regel geldt een bak meer dan het aantal katten. 3 dus. Maar als je problemen ondervind, kan er eentje bij plaatsen ook nooit kwaad. Ik zou dan ook eerder een bak dicht bij de plasplek plaatsen dan de etensbakjes.
Bakken hebben trouwens ook invloed in de dominantiestrijd. Dus als die er woedt, is een extra bak ook geen overbodige luxe!!
Je spreekt van een DA, heb je dan plasjes laten controleren? Plassen op zachte en aangename plekjes, is een aanwijzing voor blaasontsteking. Zeker als het steeds maar een paar druppels zijn, zou dat wel eens kunnen. Ook blaasgruis zou kunnen.
Merk je dat 1 van beide vaker op de bak gaat dan voorheen?
Ik zou het toch eens laten controleren. Blaasontsteking merk je bij een kat vaak helemaal niets van, maar ondertussen lopen ze er wel meer rond.

Verder vind ik niet dat je moet proberen de kater rustiger te krijgen. Dat is niet eerlijk! Je moet hem gewoon zichzelf laten zijn. Hij is een jonge kat en hoort wild en vrolijk te zijn. Hij hoort zich uit te leven en te spelen.
Heeft de poes eigenlijk ooit met hem willen spelen? Indien niet kan je daar al een oorzaak van je probleem vinden. Kittens willen spelen met soortgenootjes, en als die dat niet willen leidt dat tot 'gedragsproblemen'. Al vind ik dat dan geen juiste term, want de kitten reageert gewoon heel normaal voor die situatie waar hij zich in bevindt. En dat is niet zijn fout.
Het kan gaan van alternatieven zoeken om zijn energie op los te laten, tot frustraties afreageren op diegene die hem afwijst (poes dus). Het lijkt bij jullie dus nog mee te vallen.
Maar hem rustiger krijgen, daar doe ik niet aan mee hoor. Probeer hem daarentegen tegemoet te komen. Zoveel mogelijk met hem te spelen, zoveel mogelijk uitdagingen bieden en hem goed in zijn vel laten zitten. Geef hem de ruimte om zich uit te leven, ook in de hoogte (katten houden van hoogte en zeker van op een paar tellen helemaal tot aan het plafond in de krabpaal te klimmen). Daar zal je veel meer mee bereiken.
En het feit dat hij door het huis crost, daar zal je moeten tegen kunnen. Dat heb je nu eenmaal met een jonge kat, en dat hoort zo bij gezonde katten. De meeste katten hebben dat nog wel een heel aantal jaar, dagelijks.

Verder kan ik er met deze info niet veel over zeggen...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Koenders
Kitten

Bericht door Koenders »

Hi Pearl,
Bedankt voor je reactie. Ik zal het proberen te verduidelijken.

Katertje lijkt banger voor Poes want zodra Poes naar Katertje blaast rent het Katertje weg, echter de Poes ook en gaan ze alletwee bijvoorbeeld onder bed zitten.
Als de poes zit te eten of op de bak zit rent het katertje er op af, de poes blaast dan maar rent wel weg.
Met mot bedoel ik dat het katertje er bij gaat zitten en de poes dan gaat blazen en meppen maar zonder krijsen etc. de poes begint, wij hebben het katertje nog nooit zien slaan of blazen richting de poes. De aanleiding is ons inziens dat het katertje te dichtbij komt of gewoon een te snelle beweging maakt waarvan de poes schrikt.
Ik heb op diverse fora gelezen over acceptatie van katten onderling, maar men spreekt elkaar tegen. Ik heb zelf het idee dat het eigenlijk iedere dag opnieuw begint. Ik ken best wel wat mensen met 2 katten, waarbij er regelmatig harder onderling geknokt wordt etc. En die zeggen juist dat die 2 van ons zo lief zijn.
De DA meldde dat de kans het grootste is dat het het katertje is die wildplast, echter het gekke is dat dat dan maar op 1 plaats gebeurd, terwijl ik zelf het idee had wat jij ook suggereert dat het weldegelijk de poes kan zijn. Wij hebben 2 bakken staan die ze alletwee gebruiken, ze gaan het liefste in dezelfde bak. De plasjes zijn nog niet gecontroleerd, dat was volgens de DA nog niet nodig omdat het plassen niet iedere dag gebeurd en steeds opdezelfde plek. Hopelijk is het geen blaasgruis.
Mbt het katertjes rustiger krijgen kan ik me helemaal vinden in je redenatie. Het is zo dat mijn vrouw de poes veel in bescherming neemt. Ik vind het zelf ook lastig om dat NIET te doen. Ik speel veel met het katertje en knuffel ook veel met hem. Met de poes knuffel ik natuurlijk ook veel, maar die heeft eigenlijk nooit echt veel gespeeld, af en toe is achter speeltjes aanrennen maar niet zoals het katertje achter alles aanrennen en springen. Wat overigens erg mooi en aandoenlijk is.
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Tja, dan vrees ik dat je poes waarschijnlijk geen andere katten gewend is en ook niet accepteerd.
Of doen ze wel leuke zaken samen? Samen liggen? Elkaar likjes geven? Soms tikkertje spelen?

Ik herken het wel van mijn situatie vroeger. Alleen was die een stuk erger.
Hier kan je alles eens lezen.
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 61&t=20423

Wij hebben het dus opgelost door er een speelkameraadje voor de jongste bij te halen en dan met de oudste aan het werk te gaan. De oudste moet namelijk vertrouwen krijgen in de jongste.

Je oudste is wel degelijk de bange, de jongste gaat alleen nog steeds lopen omdat hij geen klop wil krijgen. Dat zal niet zo blijven. Een van de volgende maanden begint hij terug te meppen! En dan is het afwachten wat je poes zal doen...
Ik begrijp dat je vrouw het voor haar wil opnemen, maar eigenlijk helpt ze haar daar niet mee. Ze is eigenlijk zelf het probleem, niet de kater. Die kan er niets aan doen, al vertoont hij lichtjes dominant gedrag. Maar ook dat kan je hem niet kwalijk nemen als zij steeds zo overreageert.
Je zou met haar moeten gaan werken en haar belonen als ze niet blaast als hij in de buurt is. Nooit straffen, geen van beide. Haar vertrouwen doen krijgen, en dat zal je vrouw moeten doen aangezien ze met haar de sterkste band heeft.
Ik heb het al een aantal keren heel uitgebreid beschreven in topics over acceptatie (spijt me, heb er de fut niet voor om dat telkens opnieuw te doen), ik zal eens kijken of ik er eentje terugvind. ;-)

Edit: in dit topic staat een heel uitgebreide uitleg van mij : http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 61&t=22347 en er staat een link naar nog een ander topic waar ik ook een lange uiteenzetting gedaan heb.
Je kan er ook tips van anderen vinden.
Het zal niet allemaal op jou van toepassing zijn, maar je kan er vast wel een heel aantal tips in vinden die je kunnen helpen.
Op internet zijn er inderdaad ook veel tips te vinden als opsluiten in een kleine kamer of hetzelfde parfumeren of weet ik veel wat nog allemaal, maar daar doen ze hier allemaal niet aan. (geloof me, ik heb het ook eerst allemaal geprobeerd voor ik hier eens goede tips kreeg en het werd alleen maar erger).
We houden de kat in zijn waarde en proberen niets af te dwingen. Daar maak je je dier niet gelukkig mee, daar bereik je alleen je eigen zin mee (geen ruzie meer) als dat zelfs al werkt.
Wij willen de dieren goed in hun vel laten zitten, en dan moet je bij de dieren beginnen en niet bij je eigen wensen. ;-)
Lees maar eens!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Koenders
Kitten

Bericht door Koenders »

Hi Pearl,
Bedankt. Toen wij onze poes uit het asiel gingen halen, zat ze daar al heel erg lang maar ze zou wel goed met andere katten moeten kunnen omgaan. Ze gaan bijvoorbeeld wel tegelijk met ons 's-avonds slapen, op de zelfde kamer. Dan ligt hij in een mandje en zij op een zacht dekentje op de grond en dan gaat hij haar NIET vervelen. Zij verveelt hem sowieso niet. Ze zitten ook vaak op dezelfde bank, de poes op schoot en de kater op de leuning. Tegelijk kattekruit eten van dezelfde plant. Likjes gegeven gebeurde in het begin wel, dan likte de poes het katertje maar daarna meteen een mep er achter aan.
Borstelen doen ze ook tegelijk er tijd, zelfde borstel en dan om de beurt eventjes borsten.
Belangrijk om te weten is dat het ons bij de poes ook een jaar heeft geduurd voordat we haar konden aaien. Dus dit zal ook nog wel even duren.
Ik denk zelf ook dat het probleem bij de Poes ligt, maar we moeten het leren om haar niet in bescherming te nemen. Maar dat is erg moeilijk want het katertje is erg alert op als de poes bijvoorbeeld de woonkamer in wilt dan rent hij er op af maar doet verders niks en dan rent zij weg. Of rent gauw de woonkamer is. Maar ze kunnen ook gewoon als de deurbel gaat tegelijk naastelkaar rustig weglopen. Dat maakt het zo lastig om te begrijpen wat er gaande is en het juiste oplossing te vinden in topics. Want net als mensen, is niet iedere kat hetzelfde.
Soms denk ik dat het katertje gewoon wil spelen, want alles wat beweegt vindt hij leuk. En misschien ook wel dat hij straks de dominante van de twee is, maar is dat een probleem?
Ik waardeer het erg dat je ondanks dat je geen fut hebt toch reageert.
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

ik denk dat jou katertje graag wil spelen en dat poes ervan schrikt. onze sjefke rende vroeger ook continue achter flippie aan. ik dacht ook eerst dat de een de ander niet op de bak wilde laten. maar het was met name dat er 1 wilde spelen.
vooral veel met het katertje spelen en uitdagingen voor hem zoeken, dan laat hij de poes misschien wat meer met rust.
is het urine of sproeit er een bij jullie (ze kunnen allebei sproeien).
als het urine is mischien toch even laten testen. heb ook een katertje geahd zonder klachten en die plaste soms op ons bed. niet altijd en ging verder ook gewoon op de bak. was wel een beginnende blaasontsteking.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

:-)
Ik wil natuurlijk wel reageren, maar de hele brief steeds opnieuw schrijven, is wat vermoeiend. :-)

Goed, wat ik nu denk is dat je katertje inderdaad gewoon wil spelen. Dat is ook heel normaal natuurlijk.
Ik kan niet opmaken wie dominant is van jullie twee katten, maar dat is eigenlijk (op dit moment) ook niet belangrijk. Het feit is dat ze bang van hem is, en dat hij haar af en toe wil vangen (dat zal wel spelen zijn).
Ik herken dat wel, en vast vind hij haar wel heel lief hoor! Maar hij mag dat niet tonen van haar en kan er niets mee...

Het grootste probleem zit hem dus in het feit dat je poes bang van hem is. En daarvoor kan je tips vinden in de link die ik hierboven gegeven heb. Het hele topic eigenlijk.
Je poes moet meer zelfvertrouwen krijgen. Zodat ze niet steeds gaat lopen. Daar komt het op neer.
Vreemd genoeg doe je dat niet door haar te beschermen voor de kater (want dan is ze helemaal in paniek als haar bescherming er niet is), maar door haar aan te moedigen voor zichzelf op te komen en haar veilig genoeg te laten voelen zodat ze dat durft.
Telkens ze niet blaast of gromt en zeker als ze niet wegloopt, zou ze uitvoerig beloont moeten worden. Heel consequent en zoveel mogelijk.
Meppen moet je niet aanmoedigen, maar ook zeker niet bestraffen, want het is eigenlijk wel wat je wil bereiken: dat ze haar grenzen aangeeft en niet over zich heen laat lopen. Voor zichzelf opkomen. Telkens ze mept en hij gaat lopen, maar ze zelf blijft, maakt ze een enorme stap voorwaards in haar zelfvertrouwen. En dat moeten we hebben!

Dus nooit bestraffen als ze iets fout doet (enkel stoppen met aaien, even wachten en dan verder aaien als ze stil is), maar steeds belonen als ze niets doet. Het is gemakkelijk om dat vanzelfsprekend te beschouwen, maar dat is het dus niet! En het moet steeds weer beloond worden, zolang ze onzeker is.
Hier beloon ik elk likje of elke neus-neus nog steeds. Het is een gewoonte geworden, maar Kleintje heeft het ook echt nodig!

Verder zou je moeten proberen om ervoor te zorgen dat de kater haar zoveel mogelijk gerust laat. Enkel zo kan ze vertrouwen opdoen.
Dat is niet eenvoudig! Hem aanspreken als hij achter haar aangaat, zal niet helpen want het is een drang om te spelen en ze loopt voor hem weg, wat aantrekt. Volgens kattentaal mag hij ook achter haar aangaan, en katten begrijpen het concept medelijden niet zo erg... :icon_shifty:
alleszins, hij zal het gevoel krijgen dat hij niet volgens de machtsverhoudingen mag reageren, dat hij achteruit gestoken wordt tov haar, dat hij zijn eigen gevoelens niet mag volgen enz.... Allemaal zaken die frustratie kunnen opwekken en onbegrip, frustratie die hij dan weer kan uitwerken op (in zijn ogen) de veroorzaker van dit alles: poes. En dat wil je zeker niet!
In mijn situatie indertijd was het duidelijk: er moest een speelkameraadje voor mijn katertje bij komen, anders zou het nooit lukken om voor elkaar te krijgen dat hij haar gerust zou laten. Zij was ook nog veeeel banger, en hij werd doodongelukkig doordat hij niet met haar kon spelen. Dat kon zo niet verder, dat was duidelijk. En toen Luis er was, werd Kleintje op slag met rust gelaten en op een maand tijd stonden we tussen hen verder dan we hadden kunnen dromen (dwz ze waren in dezelfde kamer zonder constant grommen, jij hebt nu al waar ik toen op hoopte, meer had ik nooit gehoopt, maar is er dus wel gekomen).
Bij jou, is het echter niet zo erg gesteld, en ik denk dat je er ook enkel met hun twee uit zou kunnen geraken. Moest je het zien zitten om een jonge kat bij te nemen, is dat wel voor elk van hun beide veeel leuker en het heeft ook op lange termijn (ivm dominantie's) het meeste succes op blijvend goede sfeer in huis.
Maar ik denk dus dat het ook beter moet kunnen met enkel je twee katten nu.
Ik zou proberen je kater zoveel mogelijk af te leiden, en veel met hem bezig te zijn, zodat hij poes niet echt nodig heeft.
Als hij achter haar aangaat, hem bij je lokken en belonen als hij bij je komt en haar laat. Echter niet straffend, maar gewoon iets leuk met hem gaan doen. Ook als hij naar je toe komt voor iets leuks, hem aandacht geven. Gewoon zoveel mogelijk zorgen dat hij niet aan poes denkt, en haar ook niet nodig heeft omdat hij zich verveelt. ;-)
Koenders
Kitten

Bericht door Koenders »

Hoi Nellebel,
Bedankt voor je reactie. Wij maken ons natuurlijk zorgen want we willen natuurlijk dat ze het allebei meer dan goed hebben van ons. Misschien denken wij te beschermend. ;-)
Het lijkt geen sproeien het is een klein beetje urine en het gekke is op moment dat dat gebeurd is word het dekentje door 1 van de twee dubbelgevouwen.
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Dat dubbelvouwen is het effect van het feit dat ze het wil begraven. Net als in de bak.
Ik denk serieus dat het je poes is dan. Die gewoon op dat moment niet op de bak durft. Ik zou een bak ernaast plaatsen, zodat ze niet ver hoeft te gaan.
Koenders
Kitten

Bericht door Koenders »

Thanks Pearl, we gaan er mee aan de gang. Dus eigenlijk kort gezegd: Poes niet te veel in bescherming nemen. Katerje afleiding geven, dus als hij Poes niet in woonkamer wilt hebben dan afleiding proberen te geven door met speeltje te rammelen of hem rustig te roepen. Poes zelf laten komen en beslissen wat wilt. Belonen bij goed en niet straffen bij fout.

De staat overigens op halve meter van betreffende dekentje.
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Ja, en poes uitvoerig belonen als ze het goed doet, dus eigenlijk niets doet! Heel belangrijk!
Haar vertrouwen in zichzelf laten krijgen en veel goede ervaringen laten opdoen met de kater in het zicht.
Het wordt wel duidelijk eens je bezig bent, dan zie je het effect heel snel. ;-)
Koenders
Kitten

Bericht door Koenders »

Het belonen en knuffelen werkt best goed. Het is natuurlijk nog wel mot geweest. Maar vanacht hebben ze keurig op dezelfde kamer geslapen. En vanmorgen vroeg liepen ze rustig langselkaar heen. Jammergenoeg ging het ietsje later weer mis. Maar we benaderen de beestjes positief. Ik heb bijvoorbeeld het katertjes nog nooit zo knuffelig meegemaakt, ik kreeg allemaal likje op mijn gezicht, het beestje liep gewoon te kwijlen hahaha. De poes doet het naar behoren goed, met vallen en opstaan. Wij hebben besloten om vrijdag naar de DA te gaan met de poes om te kijken of inderdaad blaasontsteking heeft etc.
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

en niet bang zijn, je kunt beter iets te voorzichtig en overbezorgd zijn, als te laks hoor. natuurlijk maak je je zorgen, is toch ook begrijpelijk.
voor een ander hebben we (lees: ik) altijd wel wijze raad, maar als hij mij dan overkomt schiet ik in de paniek. gelukkig zijn de anderen hier dan die mij weer geruststellen.

misschien als poes ziet hoe katertje reageert als jullie met hem spelen, word ze ook wat nieuwsgierig en komt ze nog wel een keer meedoen. nu schrikt ze zich iedere keer een hartverlamming als hij ineens op haar afvliegt.
veel succes en hopelijk is het snel opgelost.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Koenders
Kitten

Bericht door Koenders »

De poes is erg nieuwsgierig aan het kijken als we spelen met het katertje. De poes is nooit echt van het spelen geweest. Inderdaad denk ik dat de poes meer schrikt van de bewegingen van het katertje dan van het katertje zelf. Ze heeft namelijk nooit een dikke staart en haren overeind staan. Het katertje wel eens een dikke staart maar dan rente hij wat rond en speelt.
Vanmorgenvroeg heb ik zowel de poes als het katertje tegelijk kunnen aaien, de snuitjes waren maar zo'n 15 cm van elkaar af, alletwee spinnen en daarna ging het katertje ietsje verder zitten maar nog wel zodat ik er bij kon.
Koenders
Kitten

Bericht door Koenders »

Afgelopen vrijdag met de poes naar de DA geweest. Ze moest helaas de hele dag blijven, omdat ze maar niet wilde plassen. De DA wilde controleren of de poes misschien blaasontsteking had, dat heeft ze gelukkig niet. De conculsie van de DA was dat de poes last van stress heeft veroorzaakt door de vele veranderingen bij ons in huis. Oa. vrouw zwanger, katertje erbij, dozen om de babykamer in orde te maken, paar keer vakantie. De poes heeft nu medicijntjes en die lijken aan te slaan, langzaam laat ze zich wat meer zien en rent niet meer altijd bang weg en schrikt minder van de plotselingen bewegingen van het katertje. De poes durfde bijna al weer beneden te komen, echter bij poging 1 durfde ze toch niet en bij poging 2 liep ze de verkeerde kant op waardoor het katertje te veel tijd had om de poes achter na te zitten. Maar de poes blies en mauwde daarna niet zielig. We blijven geduld hebben, de poes heeft denk ik gewoon wat meer tijd nodig dan de gemiddelde poes.
Plaats reactie