Stijve achterpoten

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Stijve achterpoten

Bericht door marline91 »

hallo

ik heb een week geleden een kat gekocht, tuurlijk ben ik trots.. en wil ik haar houden..
alleen ze loopt wat stijf met haar achterpoten, ze is bijna 2 jaar oud,
is dat ook schadelijk? of is er ook wat aan te doen.. volgens mij heeft ze er geen last van, ze heeft wel wat overgewicht, daar werk ik ook aan.

ooit heb ik eens gezien op tv, dat een kat ook stijve achterpoten had en ze die kat met een tuigje in bad gedaan hadden, zodat ze ging zwemmen, en daarna haar achterpoten beter gebruikte..
nou weet ik zelf niet of dat eigelijk wel zo handig is om te doen, dus ik doe het ook niet, tot iemand mij dat advieseert..

maar als iemand het zo misschien een schatting kan maken of het schadelijk is of niet, en wat er aan de hand kan zijn, zou het makkelijk zijn, bij het asiel zeiden ze er niks over dus misschien is het wel een beetje omdat ze wat overgewicht heeft.

groetjes
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Stijve achterpoten.

Bericht door MarjanR »

Er zijn veel katten met stijve achterpoten.
Dit heeft met banden te maken die een heftige klap te verwerken hebben gekregen door van iets hoogs af te springen of te vallen.
Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken, en ook niet proberen je kat te laten zwemmen in bad. Dat is iets voor gevorderden en vaak vindt de kat dat niet eens leuk.

Tenzij jij denkt dat je kat er last van heeft zou ik er niets mee doen.
Heeft de kat er zichtbaar last van zou ik eens advies in winnen bij de dierenarts/fysioloog/orthopeed.
Nooit zelf gaan rommelen ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Stijve achterpoten.

Bericht door castratenkoor »

Doet me denken aan een kat die te weinig lichaamsbeweiging heeft gehad. Heeft ze misschien in een erg kleine ruimte geleefd? Als ze bij jou wel genoeg te doen heeft, lekker rennen en klimmen, wordt het op den duur misschien wel wat beter.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: Stijve achterpoten.

Bericht door margali »

Mocht ooit blijken dat er meer aan de hand is dan zou je eens contact kunnen opnemen met Dorit Aharon. Hier is haar site: http://www.kreupeldier.nl/ en ze is geweldig. Ze werkt ook met katten.
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Stijve achterpoten.

Bericht door BillyJean »

Hoi Manja
Fayline loopt ook met van die rare stijve pootjes, maar als ik haar dan weer later zie rennen, dan denk ik niet dat ze er last van heeft
Zelf maak ik me er geen zorgen om
Maar als je het toch niet lekker zit, zou je het altijd bij de DA kunnen navragen...
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Stijve achterpoten.

Bericht door marline91 »

oke bedankt voor jullie reacties!
ze rent nog wel lekker rond, dus denk ik ook wel dat het meevalt.. maar ik dacht, navragen kan geen kwaad. bedankt
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Stijve achterpoten.

Bericht door pearlsofpassion »

Kan misschien ook van het overgewicht komen.
Cuzco is ook te dik, heeft een buikje hangen en die loopt zo wat vreemd met zijn achterpootjes gestrekt. Het lijkt wel of hij om zijn buik heen probeert te lopen omdat die wat in de weg zit. En ik denk ook dat het zoiets is. Hij vliegt me ook geregeld om de oren dus lopen gaat prima. ;-)
Misschien dat het beter gaat als ze wat gewicht kwijt is?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie