Kitten aan haar naam laten wennen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Djenin89

Kitten aan haar naam laten wennen

Bericht door Djenin89 »

Hoi allemaal!

Mijn allereerste post hier, spannend! Ik heb sinds enige tijd naast de oude kat van mijn vriend een kitten in huis. Nou wil ik haar graag aan haar naam laten wennen, en ik las dat je dat kunt doen door de naam te zeggen als de kitten miauwt. Maar: ze is niet zo spraakzaam! Hoe wen ik haar aan haar naam? Hoe lang duurt dat ongeveer?

De oudere kat die we hebben reageert gelijk als we haar naam roepen, maar de kitten blijft vrolijk de andere kant op staren.

Alvast bedankt!

Djen
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Kitten aan haar naam laten wennen

Bericht door pearlsofpassion »

Gewoon vaak zeggen als je contact met haar hebt.
Als je haar aait, als je naar haar kijkt, als ze terug naar je kijkt.
Gewoon hele verhalen naar haar afsteken en veel haar naam zeggen.

Als ik een kitten naar huis neem, zeg ik de hele weg de naam. Sommige kittens weten het dan al bij thuiskomst, anderen doen er een weekje over. Luis deed er hier nog wat langer over, geloof ik. Maar die had nog nooit een naam gehad, was 14 weken en kende het concept dus niet, en zat vooral met zijn hoofd overal anders. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

ach ik heb die van mij al 2 weken. soms reageren ze op hun naam, al twijfel ik hier wel over. meer dat ze reageren op mijn stem. daarentegen reageren ze wel heel sterk op het ritselend geluid van het snoepzakje?????hahaha
ik klets de hele dag tegen ze en blijf hun naam zeggen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Djenin89

Bericht door Djenin89 »

Hihi, ik ook hoor. Ik loop de hele dag met ze te kleppen, af en toe moet ik om mezelf lachen en ben ik blij dat m'n vriend het niet ziet, hihihi. Ik heb 't bij onze oudere kat wel eens geprobeerd,of ze echt op dr naam reageerde of op de klank/stem. Maar als ik een woord zeg wat qua klanken lijkt op d'r naam maar niet hetzelfde is, reageert ze niet! Als ik één keer haar naam roep kijkt ze gelijk of komt ze aangehuppeld. Lief toch.. ;-) Nu baby-lief nog!
Djenin89

Bericht door Djenin89 »

Oeh, en je hebt gelijk: het geluid van de snoepjes werkt altijd beter.. :)
Cerna

Bericht door Cerna »

Weet ik niet :eshifty:
Opeens herkennen ze hun naam. Ik roep ze voor het eten, ik praat tegen ze en noem daarbij hun naam. Ik doe niets bijzonders, maar toch weet Milka dat wanneer ik Noa roep, zij niet hoeft te komen. Katten zijn zooooo intelligent :lol:
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Oh nee, dat werkt hier dan weer niet.

Ze weten perfect hun eigen naam en zullen dan ook eerder opkijken en weten dat het tegen hen specifiek is. Maar als ik roep dan komen ze toch allemaal. Gewoon door de lokkende toon van het roepen. Bovendien zijn ze hier allemaal zo snel opgewonden, en als er eentje een verwachtingsvol miauwtje laat horen, komt de rest natuurlijk ook luid miauwend aangelopen... :roll:
Hoe vaak op een dag dat ik dat tegenkom terwijl er vaak zelfs helemaal niets is. Staan ze daar alledrie naar me op te kijken terwijl ik vb met een telefoon in mijn handen loop. Zielig hoor, dat ze dan niets krijgen...
Soms is dat wel lastig, dat ze alledrie komen als ik eentje roep, want dan lopen ze alledrie voor mijn voeten. Vooral als ik specifiek Cuzco moet hebben, want die is zo bescheiden en cijfert zich weg als de andere twee daar ook staan. Dus dan moet ik hem alsnog uit de groep halen... :-|

Ik weet dat Kleintje niet weet hoe de anderen heten, dat zijn gewoon woorden die ze vaak hoort en soms wel eens gelinkt zijn met iets leuks. Maar het verschil in reactie op haar eigen naam is wel duidelijk. Bij Luis zou ik denken dat hij wel weet wie Cuzco is, maar die steekt gewoon overal altijd zijn neus in, dus staat toch steeds op de eerste rij :lol:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

nellie en flippie kenden hun naam perfekt, die reageerden inderdaad ook niet op een andere naam (we hebben nellie in het begin een andere naam proberen te geven). sjefke reageerde op mijn stem en die keek vooral wat flippie deed.
guusje en gijs reageren nu nog alleen op snoepjes. gisteren dacht ik dat ze nee herkende, ze zat aan t LCD te krabben want ze wilde pakken wat ze op tv zag. maar ik denk dat ze meer opkeek van mijn stem. die muts is dol op tv, nadeel is dat ze er recht voor gaat zitten. niemand die meer wat ziet hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie