Ja, uiteindelijk wel, maar eigenlijk veel te laat. Alles is wel prima in orde gekomen. Er wordt niet bij elkaar gelegen (tenzij heel uitzonderlijk als Kleintje er al ligt en slaapt), maar er worden wel likjes uitgedeeld. Grenzen afzetten is ook nog steeds nodig omdat Luis Kleintje's hoogste rang in twijfel trekt en dan moet ze op haar strepen gaan staan. Dat gaat gepaard met meppen maar in haar geval ook grommen en soms blazen omdat ze niet leuk vind als hij zo dominant doet. Er zijn perioden van weken dat dat heel erg kan zijn met achternazitten en krijsen en al. Maar meestal valt dat wel mee.
Meppen doet ze wel steeds zonder nagels (heeft ze ook altijd zo gedaan), dus heel erg aggressief is het niet. Ze stelt gewoon haar grens, en als ze er alsnog overheen gaan, gaat ze in hun nek hangen om ze te dwingen.
Maar daar heb ik dus heel erg veel tijd en moeite in gestoken. Ze kwam echt van ver als het ging over vertrouwen, zowel in zichzelf, in mij en vooral in andere katten.
Hier staat het hele verhaal (of toch, tot het redelijk ging, de rest kan je in mijn album zien) als het je interesseert.
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 61&t=20423
Ik denk trouwens dat het bij deze kater van de topicstarter (want daar reageerde je eigenlijk toch op, niet?) wel goed zou moeten komen omdat hij in het asiel opgegroeid is. Ik weet er verdere specificaties niet van, maar de meeste asielen houden kittens toch met meerdere bij elkaar en hij heeft daar blijkbaar minstens een half jaar gezeten (als ik goed kan rekenen). Dan heeft hij zijn sociale opvoeding gehad.
Als hij apart zat (want er zijn ook onmensen die dat doen

), dan wordt het twijfelachtig... Dan heeft hij sociaal wel een heel slechte start gehad...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)