Oudere kat die constant gromt

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
ChicaDiva
Kitten

Oudere kat die constant gromt

Bericht door ChicaDiva »

Hallo,

wij hebben een kat van 2 jaar, en toen ze 1,5 was hebben we een kitten genomen, we dachten een leuk vriendje voor haar, Toen ging het eerst echt helemaal niet goed (dit is wel normaal) en na 2 weken begonnen ze met elkaar tespelen, maar dit duurde niet lang ongeveer 3 weken, de oudere kat die begon steeds teblazen en tegrommen, en we kwamen er achter dat ze koorts had (we zijn naar de dierenarts geweest) ze had pilletjes gehad, en nu gaat het weer goed. alleen het grommen en blazen houd maar niet op constant als ze binnen is gromt ze en blaast, ook zelfs naar ons (mij en mijn vriend) Ik denk dat het door de andere kat komt, maar wij willen ze absoluut allebij niet kwijt, en het grommen is ook naar ons, en soms haalt ze zelfs uit naar mij, ik weet niet wat ik er mee moet doen, en hoe ik dit kan oplossen
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze vraag.

Groetjes
Anne
Tijger
Tijger

Re: Oudere kat die constant gromt

Bericht door Anne »

;-) Ik dacht door het onderwerp dat het echt om een oudere kat zou gaan maar twee jaar is nog vrij jong :grin:
Ik zou haar eens goed laten chekken bij de da, ze zit duidelijk niet lekker in haar vel.
Het kan zijn dat ze een solokat is, dat is een kat die niet met meerdere katten kan samen leven,
maar je schrijft dat ze in het begin wel samen hebben gespeeld.
Het lijkt mij dat ze ziek is of continu pijn heeft, even goed laten nakijken bij de da en bloed laten prikken
Gromde ze eerst nooit naar jullie?
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
ChicaDiva
Kitten

Bericht door ChicaDiva »

Hey, ja sorry 1 a 2 jaar is nog best jong inderdaad ;),
Maar eerste gromde ze nooit naar ons, het was nooit echt een knuffelkat ofzo, maar lag wel altijd bij ons op bed, of naast je op de bank, nu niet meer, de dierenarts zei dat alles in orde was na de koorts, maar als dit zo aanhoud was ik van plan om naar de dierenarts tegaan, maar dacht misschien heeft iemand nog wel tips
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

In dat geval zou je je da op de hoogte kunnen stellen van zijn gedrag ( veel grommen) maar misschien heb je dat al gedaan?
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Het lijkt een beetje op mijn verhaal, misschien ben je daar iets mee?
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 61&t=20423

Bij ons is het opgelost door de jongste een vriendje te geven zodat die twee elkaar hadden. Dat ging al na een week beter dan het ooit voorheen (8 maand) gedaan had. Echt een aanrader! En volgens mij de oplossing die het meeste kans op slagen geeft.
Gewoon proberen aan elkaar te laten wennen, kan je blijven proberen, maar ik geef het niet veel kans...
Je moet wel zowiezo je oudste poes minstens een maandje binnen houden, anders lukt het nooit.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie