Wie weet waar je een speen voor de kat kan halen?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Harrie2011
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2011 14:45

Wie weet waar je een speen voor de kat kan halen?

Bericht door Harrie2011 »

Ik heb een vraagje, mijn lieve kat Harrie sabbeld echt als een gek, als je thuis bent en hij krijgt de kans doet hij het.
Nu vroeg ik mij af, kan ik niet ergens een speentje voor hem kopen. Af en toe komt het namelijk niet uit dat hij komt sabbelen, maar hij is niet te stoppen.

Ik heb al van alles geprobeerd, doekjes e.d. Maar hij blijft bezig.

Ik hoor t wel.[/color]
snoetje nimbo
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2011 12:00

Re: Wie weet waar je een speen voor de kat/poes kan halen?

Bericht door snoetje nimbo »

beste een papflesje kan je altijd in een dierenwinkel gaan halen wij hebben thuis ook een poes die een hele tijd zabert wat wij doen als we dit zien is een tikje op haar neusje geven en nu begint ze het door te hebben dat ze niet mag sabbelen
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Wie weet waar je een speen voor de kat kan halen?

Bericht door Admin »

Sabbelen en trappelen is gewoon kattengedrag. De ene doet het meer dan de ander. Het is ook geen gedrag dat je moet bestraffen met een tikje op de neus omdat het kat-eigen is. Een speen zal niet helpen omdat een kat dat gedrag vertoont wanneer hij/zij dat voelt. Mocht de kat aan een speen gaan sabbelen (wat ik eerlijk gezegd betwijfel) dan hou je dat gedrag daarmee alleen maar in stand.

Wat is er eigenlijk zo erg aan het sabbelen? Als hij het bij je op schoot doet of aan je kleren, dan hoef je hem toch alleen maar op de grond te zetten?

Lees ook het grote topic over sabbelen, en trappelen op http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =25&t=1703
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Plaats reactie