Zwerfkatje tijdelijk opvangen of niet?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roxanne87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 aug 2011 13:25
Locatie: Geleen

Zwerfkatje tijdelijk opvangen of niet?

Bericht door Roxanne87 »

Hallo,

Sinds mijn eigen kat vermist is staat er eten bij ons voor de deur, 3 dagen geleden en gisteren trok dat een klein schlidpad poesje aan. Ik schrok de eerste keer omdat ik dacht dat het mijn kat was ( het was donker :oops: ) toen ik zachtjes de voordeur openmaakte zag ik Lappie ( poes klinkt ook zo suf).
Zo broodmager als ze is stopte ze met sardientjes smikkelen om mijn eens flink wat kopjes te geven. Was toch al erg snel vertederd door dit kleine magertje scharminkeltje. Half uurtje met haar zitten kroelen in de voordeur, ze hoorde de hond in de woonkamer en liep zo de gang op. Daarna toch weggestuurd.

Gisteren zat ze weer voor de deur en liet zich ook horen. Weer naar buiten, flink knuffelen met die kleine want ze lijkt er zo van te houden. Ook nu liep ze weer de gang in. Ik heb echter nog 1 kat thuis en ben vreselijk bang dat Lappie iets onder de leden heeft waardoor mijn poes ook zien kan worden
Asiel gebelt en als ik haar kan vangen mag ik haar brengen en eventueel na quarantaine/inenten/chippen en steriliseren weer ophalen voor 95 euro.

Nu is mijn vraag of ik het kan maken ten op zichte van Ayla om een vreemde kat tot zaterdag in huis op te nemen. Gezien haar magerheid denk ik dat ze al even op straar doolt maar haar ogen/oren/neusje en vacht zien er goed uit.
Als we haar tijdelijk opvangen hebben wij echter maar 1 ruimte hiervoor ( klein 1 persoons appartement) en dat is de badkamer. Is het beter voor de poes om haar daar 3 dagen te zetten ( met de nodige knuffelmomenten) en dan zaterdag naar het asiel te brengen, of laat ik haar op straat.

Heb zo weinig ervaring met katten dat ik het niet weet maar ben al zo bezorgd om dit vreemde lieve wezentje.

En ter verduidelijking: naar mijn eigen poes ben ik nog hard op ''zoek'', ze zit achterom op de parkeerplaats in de struiken en durft niet te komen dus dadelijk gaat de vangkooi op.

Wat lijkt jullie wijsheid en het beste voor dat lieve beest ?
Spike (10) herder via asiel,Ayla (2) htk tijger via zwerfkattensticht, Snooki (1) htk zwart met wit net terug na 10 dagen ontsnapt te zijn :D
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: [SPOED] Zwerfkatje tijdelijk opvangen of niet ?

Bericht door jennli »

Opvangen in huis is veiliger dan op straat laten lopen. Dacht eigenlijk dat je de vangkooi vandaag al neergezet zou hebben ;)

Lief dat je je wilt ontfermen over het katje. Zou alleen niet wachten tot zaterdag met haar naar het asiel te brengen. Mocht ze toch van iemand zijn, kunnen ze meteen de chip checken en haar meteen ontvlooien vervolgens ontwormen.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Roxanne87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 aug 2011 13:25
Locatie: Geleen

Re: [SPOED] Zwerfkatje tijdelijk opvangen of niet ?

Bericht door Roxanne87 »

Kan helaas niet eerder vanwege mijn werktijden :( rotasiel is alleen open tussen 11 en 16.00, kan wel 's avonds langs bij arts om haar chip te checken dus dat gaat dan ook meteen gebeuren.

En de vangkooi heb ik vanmiddag gehaalt en staat nu op, heb echt kriebels in mijn buik maar probeer ook niet teveel te hopen, heb het even moeilijk joh !
Spike (10) herder via asiel,Ayla (2) htk tijger via zwerfkattensticht, Snooki (1) htk zwart met wit net terug na 10 dagen ontsnapt te zijn :D
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: [SPOED] Zwerfkatje tijdelijk opvangen of niet ?

Bericht door Catfish »

Ik hoop dat Snooki snel weer thyuis komt! Misschien een idee om hem/haar binnen te houden...

Maar over dat zwervertje, ik zou haar ook naar binnen halen en snel op een chip laten checken.
Als het asiel dat allemala wil dioen voor dat geld zou ik het zeker doen.
Wie weet heb je er straks drie... ;-)
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Roxanne87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 aug 2011 13:25
Locatie: Geleen

Re: [SPOED] Zwerfkatje tijdelijk opvangen of niet ?

Bericht door Roxanne87 »

Snooki komt hierna echt niet meer buiten hoor ! Niks voor mij die onrust poeh, en ik mis haar zo erg alleen een wekker is niet voldoende om wakker te worden daar heb ik mijn Snooks bij nodig haha.

En ja erg fijn dat het asiel zo coulant reageerde. Hahaha ik zei altijd alleen een hond en misschien heb ik dalijk wel 3 katten erbij :grin:
Spike (10) herder via asiel,Ayla (2) htk tijger via zwerfkattensticht, Snooki (1) htk zwart met wit net terug na 10 dagen ontsnapt te zijn :D
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: [SPOED] Zwerfkatje tijdelijk opvangen of niet ?

Bericht door jennli »

Goed van je hoor! Daarna inderdaad lekker binnenhouden.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Roxanne87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 aug 2011 13:25
Locatie: Geleen

Re: [SPOED] Zwerfkatje tijdelijk opvangen of niet ?

Bericht door Roxanne87 »

Absoluut en over 3 maanden verhuizen we en krijgen we een grote tuin en de poezels een mooie kattenren !
Spike (10) herder via asiel,Ayla (2) htk tijger via zwerfkattensticht, Snooki (1) htk zwart met wit net terug na 10 dagen ontsnapt te zijn :D
Plaats reactie