Mijn kater (Simo is 2 jaar) en sinds gisteren heb ik een kitten erbij gehaald( Jasmin) van 3 maanden. Simo was buiten nog, toen ik jasmin binnen had losgelaten. Hij kwam naar binnen en liep gelijk naar haar toe, maar jasmin was bang voor hem. Simo is wel voor haar gaan liggen, toen begon jasmin te blazen en simo schrok daarvan en begon terug te blazen.
Ik heb me stem opgeheven en simo geroepen dat het niet mocht.

Hij vond dat niet leuk en ging elke keer naar zijn kattenbak, waarin jasmin was geweest. Hij vond het helemaal niks om zijn kattebak en eten te delen. Normaal als andere katten weleens binnen kwamen, deed hij helemaal niets en vond hij het niet erg. Hij deelde alles, ik vond dat altijd heel gek.

Ik heb nu sindskort de luik altijd dicht, heb dat bewust gedaan. Maar vlucht

hij naar boven en durfde niet meer naar beneden te komen. Elke keer als ik 'm pak en naar beneden met hem loop, raakt hij helemaal in paniek. Jasmin loopt dan wel onze kant op als ze simo hoort. Zij wil wel met hem spelen. Voor mij is ze dan wel bang. Maar hij wil echter niks van haar en begint te blazen en rare geluiden te maken. Ik heb de kattebak schoongemaak en kattegrind in gedaan en naar boven gebracht en zijn eigen eten ook. Voor jasmin heb ik dat ook beneden gedaan. Simo heb ik bij mij laten slapen, maar normaal vind hij het geweldig bij mij op bed. Ik stuur hem altijd met moeite naar beneden. Maar gisteren mocht hij eindelijk een keer wel bij me slapen, wilde hij niet. Hij heeft zich eerst verstopt onder het bed en is later in mijn kast gaan slapen. Geeft hij daarmee aan dat hij boos is? Vanochtend durfde hij weer niet naar beneden te komen en is net 1 keer geweest om alle hoekjes in de woonkamer en keuken te ruiken. Tot hij haar zag liggen en begon weer te blazen. Zo liep hij weer weg en jasmin keek heel zielig naar hem. Simo is het gewend om buiten te spelen, maar ik heb 'm gisteren en vandaag niet meer naar buiten laten gaan. Ik was bang dat hij straks niet meer thuis komt. Of ben ik nou van alles in mijn hoofd aan het halen. Hij vind het geweldig buiten en moet ik 'm nou wel buiten laten spelen? Hoe lang moet ik 'm boven laten zitten? Ik heb nu alle deuren boven dicht gedaan en toch blijft hij boven op de gang zitten. Wat raden jullie me aan? Alvast bedankt