Welk geslacht?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
silfje
Huiskat
Huiskat

Welk geslacht?

Bericht door silfje »

Pas op hier komt een konijnenverhaal :) Het is bedoeld als voorbeeld voor mijn kattenvraag

:!: ik heb 2 konijntjes. Bij konijnen gaat het koppelen bijna altijd goed als het een gecastreerde man en een vrouwtje is. Bij mannetjes onderling gaat het bijna altijd niet goed, en bij vrouwtjes onderling gaat het in de regel alleen goed als ze vanaf de geboorte samen zijn (en dan wil het in de puberteit soms toch nog veranderen) :!:

okee hier de kattenvraag: is er met katten ook een combinatie (man/vrouw, vrouw/vrouw, man/man die vaak wel en vaak niet goed gaat bij het koppelen, of zijn alle geslachten over het algemeen even sociaal en maakt het niet uit?

alvast bedankt voor de reactie (s) ik neem alle reacties mee in mijn keuze voor de aanschaf van het tweede katje.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: geslacht

Bericht door castratenkoor »

Het maakt voor de katjes niet uit. Maar het is in alle gevallen wel belangrijk ze jong te castreren. Als je een poes en een kater neemt voorkom je zo uiteraard een oepsnest. Katers ben je dan de hormonen mooi voor. Minder kans op dominant gedrag en sproeien. Poezen beter voor de eerste krolsheid. Een krolse poes kan ook gaan wildplassen en eet vaak een poos heel slecht, het is een aanslag op dr lijf.
Maar om een lang verhaal kort te maken, mits je ze met 6 maanden castreert maakt het geslacht niet uit bij een duo.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
silfje
Huiskat
Huiskat

Re: geslacht

Bericht door silfje »

bedankt voor het antwoord.
Plaats reactie