Kattengrit aan pootje

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kaas
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 okt 2010 17:26

Kattengrit aan pootje

Bericht door Kaas »

In de kattenbak gebruik ik klontvormend kattengrid. Vannacht is de kat op de bak geweest en blijkbaar heeft hij met zijn pootje in het van de urine natte kattengrid gestaan. Nu zitten er best wel wat klontjes aan zijn pootje vast. Ik heb het geprobeerd wat schoon te maken, maar hij vindt het nooit fijn als je aan zijn pootjes zit.

Kan dit kwaad en hebben jullie katten dit ook wel eens van het kattengrid dat jullie gebruiken?
Billy - 01.04.1994
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kattengrit aan pootje

Bericht door nellebel »

ik gebruik ook klontvormens grit, nooit problemen mee, dus kan je helaas niet helpen. heeft je kat lang haar? dan klont het misschien wat makkelijker tussen haar teentje,s dan zou je ander grit kunnen proberen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Kaas
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 okt 2010 17:26

Re: Kattengrit aan pootje

Bericht door Kaas »

Nee, hij heeft niet heel lang haar. Ben ondertussen op zoek naar ander grit! Ben al wat topics aan het lezen :)
Billy - 01.04.1994
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Kattengrit aan pootje

Bericht door Peet »

Hier ook nooit last van.
Mijn ervaring is dat het even goed zoeken is naar grit wat je echt bevalt. Heb er verschillende geprobeerd en blijf nu bij dezelfde.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Typmiep
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 aug 2011 22:48
Locatie: Assen

Re: Kattengrit aan pootje

Bericht door Typmiep »

Daar hebben de dames bij mij ook geen last van.
Ze smijten het alleen bij het wegsprinten door de kamer.
Maar zit niet aan de pootjes.
Toch eens andere grit proberen?
Groetjes Sonja
Pootje van Simba

"Als je de mens hebt leren kennen, dan leer je de dieren waarderen!"
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattengrit aan pootje

Bericht door castratenkoor »

ik heb ook klontvprmend en de korrels die blijven hangen vliegen gewoon in het rond als ze eruit springen. Hier blijft nooit echt wat hangen aan de poten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kattengrit aan pootje

Bericht door Ilone »

Zou het niet gewoon een ongelukje zijn geweest? Misstapje zeg maar? Wil niet zeggen dat de kat nu elke dag in een nat klompje urine gaat staan ;)
Misschien even aankijken voor je op ander grit overgaat?
Ik heb overigens ook klontvormend grit, maar nooit geen last behalve rondvliegende korrels door het graven of uit de bak spurten ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
zoetje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2011 15:38
Locatie: brugge

Re: Kattengrit aan pootje

Bericht door zoetje »

Hallo,
ik gebruik nu al een tijdje biologisch afbreekbare korrels en ben daar erg content van. Ten eerste hangt het nooit aan de poten omdat het geperste houtkorrels zijn (groter dan gewone korrels), ten 2de ruikt het veel minder en ten 3de is het beter voor het milieu!
groetjes zoetje, zazoe, astro en zizi
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kattengrit aan pootje

Bericht door nellebel »

hahaha hier ook altijd sprint als ze uit de bak komt. gelukkig geen grit dat meevliegt. maar flippie piest dan ook tegen de rand en drolletjes legt ze voorin de bak. ze plast en poept op verschillende bakken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattengrit aan pootje

Bericht door Adriana »

is het formaat van je kattenbak groot en vooral lang genoeg? voordat ze gaan zitten gaan ze doorgaans heen en weer en wat naar achteren, maar als daar weinig ruimte is dan plassen ze een poot nat en dan plakt daar al snel wat grit aan..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kaas
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 okt 2010 17:26

Re: Kattengrit aan pootje

Bericht door Kaas »

Ja de kattenbak is volgens mij groot genoeg. Ik had vandaag de kap er even af en bekeken hoe hij er op gaat. Hij loopt naar binnen en gaat eigenlijk voor de ingang zijn behoefte zitten dan. Dan loopt hij verder naar achter, draait zich om en komt er weer uit. En bij dat uitstappen kan hij dan wel makkelijk in het verse stukje gaan staan.

We hadden ook veel last van uitloop met het kattengrit dat we hadden en het bleef best wel 'zompig', de klonten droogden niet echt snel in. Dus we hebben nu een ander soort gekocht en we gaan even kijken hoe dit ons bevalt.
Billy - 01.04.1994
Gebruikersavatar
Kaas
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 okt 2010 17:26

Re: Kattengrit aan pootje

Bericht door Kaas »

Ondertussen is het kattengrit wat aan zijn pootje zat er gelukkig vanaf. We zijn overgestapt naar een ander soort grit wat erg prettig werkt, droogt goed op en geen uitloop.

Helaas kan Billy niet zo goed tegen dat grit, want hij begint ervan te niezen. We zijn er zo goed als zeker van dat het geen niesziekte is ofzo, want het begon toen we het nieuwe grit zijn gaan gebruiken, hij eet en drinkt zoals normaal, geen snot en/of waterende oogjes en even actief (voor zover 17 jarige katten dat zijn ;-) ) zoals normaal. We zetten onze zoektocht dus nog even voort!
Billy - 01.04.1994
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kattengrit aan pootje

Bericht door Mirjam86 »

Kan hoor, niezen van grit. Gebeurde hier ook!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Plaats reactie