Dunne rooie kat

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Dunne rooie kat

Bericht door Lidaju »

Al een hele tijd loopt er een rooie kat bij ons in de buurt die erg dun is. Ik heb geprobeerd het beestje te naderen maar dan is hij snel weg! Ik heb het idee dat het een zwerver is. Nog niet zo lang geleden hebben ze hier een heleboel zwerfkatten gevangen, geholpen en weer terug gezet, en ik denk dat dit er eentje van is, maar ja zeker weten doe ik het natuurlijk niet. Nou heb ik achterin de tuin een beschut plekje waar ik hem eventueel zou kunnen bijvoeren, zou ik dat doen of niet?? hij is heel dun, maar ja, als hij wel van iemand is, dan gaat hij straks niet meer naar huis.
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Dunne rooie kat

Bericht door MarjanR »

Tja, als hij personeel heeft dan weet hij ze misschien niet te vinden??
Of er is een andere rede waarom hij zo mager is.

Kun je de organisatie die de groepscastratie heeft uitgevoerd niet contacten?
Eens vragen of ze die katten op een of andere manier geregisteerd hebben?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Anne_Zwarts
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 jul 2009 21:02
Locatie: Zwolle

Re: Dunne rooie kat

Bericht door Anne_Zwarts »

Als het een kat is die geholpen is bij die actie, zal het ze vast ook zijn opgevallen dat hij wel erg weinig vet op de botten heeft. En met deze lange herfst in het vooruitzicht, denk ik dat ze er wel op bedacht moeten zijn dat dat diertje misschien niet helemaal in orde is. Al die kou en regen voor een op straat levende kat is geen pretje lijkt me zo, en als je al zo dun bent...
Maar wie weet is hij geregistreerd en kunnen ze hem achterhalen. Het kan nooit kwaad om hier de dierenambulance/asiel over te bellen, misschien is er bij hun wel een melding gekomen al van een kat die aan deze omschrijving voldoet.

Ik raad aan om op het beschutte plekje dat je hebt een beetje voer neer te zetten, al moet je er dan wel rekening mee houden dat er een kans bestaat dat hij uiteindelijk bij jou wil komen wonen.
Duffy (12-10-2009)
Sollie (10-08-2011)

Voor altijd in onze gedachten:
Romy - 2 jaar (28-05-2009 - 12-04-2012)


Ons fotoalbum!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Dunne rooie kat

Bericht door pearlsofpassion »

Als je hem eten zou geven, kan je ook eens kijken of je redelijk bij hem in de buurt kan komen.
Een echt wilde kat, kan je dat niet, die blazen en grommen en lopen van het minste weg.
Een kat die niet wild is, laten ze niet helpen met zo'n zwerfkattensterilisatieprogramma. Katten die ze zo vangen, maar niet wild zijn, komen in het asiel terecht.
Dus als hij niet wild is, is het geen zwerfkat maar mss een verloren gelopen huiskat. En anders van iemand in de buurt, maar als hij echt te mager is, wordt er misschien niet zo goed voor gezorgd (zou ook een ziekte kunnen zijn natuurlijk, waar wel aan gewerkt wordt...).
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Dunne rooie kat

Bericht door Lidaju »

Heb na gevraagd en het is niet een kat van dat project, er schijnen er hier wel wat van te lopen in de buurt maar die zijn inderdaad niet benaderbaar!
Deze is wel benaderbaar, tot op zekere hoogte, binnen een straal van 2 meter gaat hij er vandoor. Hij is niet bij asiel of amivedi als vermist opgegeven, maar het asiel vertelde dat veel mensen die verhuizen gewoon hun katten achterlaten en dan nieuwe kittens nemen, echt té erg voor woorden toch??
Heb hem wat brokjes gegeven, eh hij at wel wat, maar niet heel veel.
Mijn oude kat was op het laatste ook heel dun door ziekte, maar die werd wel goed verzorgd, daarom ben ik wat terug houdend.
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Dunne rooie kat

Bericht door pearlsofpassion »

En niemand in de buurt weet van wie hij is?
Als hij pas op 2 meter gaat lopen, is hij wel mensen gewend, zoveel is duidelijk...

Dat vele mensen ze achterlaten, dat ken ik wel. Sommigen hebben nog het fatsoen om hen naar het asiel te brengen, maar ook daar vinden ze dat ongehoord natuurlijk...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Dunne rooie kat

Bericht door Mirjam86 »

Jeetje dat wist ik niet, dat mensen ze vaak achterlaten als ze gaan verhuizen.
Wat zijn sommige mensen toch #$*^^%^$^!
Gelukkig bestaan er ook mensen zoals Jolien die die arme katjes helpen!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Dunne rooie kat

Bericht door pearlsofpassion »

Mijn konijn Daphne is ook gewoon achtergelaten bij een verhuis. In haar hok.
De meeste mensen zouden haar gedumpt hebben in de natuur, wat wel nog erger was geweest, maar toch... Gewoon gevangen achtergelaten zonder eten of drinken!
Gelukkig kwamen de buren zoeken naar de kat die ze ook hadden achtergelaten....
En zo is mijn lieve, levendige meisje via de opvang bij mij terechtgekomen... Je kan niet geloven hoe dankbaar zo'n diertjes zijn.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9349
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Dunne rooie kat

Bericht door castratenkoor »

Ik heb dat inderdaad ook meermalen meegemaakt, maar dat zijn vaak mensen die sowieso al weinig naar de kat omkeken. En dan redeneren ze voor het gemak dat een kat zich aan de omgeving hecht........
ik zou zeggen, vraag dan in de buurt rond of iemand hem wil hebben.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne_Zwarts
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 jul 2009 21:02
Locatie: Zwolle

Re: Dunne rooie kat

Bericht door Anne_Zwarts »

Of mensen die hun kat wel laten chippen en registreren, maar vervolgens geen gehoor geven als de kat vermist en weer gevonden is!

Ik ben wel benieuwd naar wat uiteindelijk het verhaal is achter deze rode kat...
Duffy (12-10-2009)
Sollie (10-08-2011)

Voor altijd in onze gedachten:
Romy - 2 jaar (28-05-2009 - 12-04-2012)


Ons fotoalbum!
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Dunne rooie kat

Bericht door Lidaju »

Heb wel wat rond gevraagd, maar zijn zoveel huizen hier, kan niet overal aan gaan bellen om te vragen.
Heb hem net nog voorbij zien lopen hier, maar hij kwam de tuin niet in, mss vanavond wel weer als het rustiger is. Ik laat in ieder geval de schuur een stukje voor hem open en daar staan een paar brokjes voor als hij honger heeft
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Dunne rooie kat

Bericht door nellebel »

gelukkig zijn er ook nog goede mensen op deze wereld. complimenten jolien voor de moeite die je voor hem doet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne_Zwarts
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 jul 2009 21:02
Locatie: Zwolle

Re: Dunne rooie kat

Bericht door Anne_Zwarts »

Ik vraag me af: zijn er onlangs mensen verhuisd in jullie straat? Want misschien is die kat teruggelopen naar het oude huis en is hij nu dus verdwaald en angstig
Duffy (12-10-2009)
Sollie (10-08-2011)

Voor altijd in onze gedachten:
Romy - 2 jaar (28-05-2009 - 12-04-2012)


Ons fotoalbum!
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Dunne rooie kat

Bericht door MarjanR »

Misschien handiger dan aanbellen?
Folders ophangen en in brievenbussen gooien.

"is deze kat van U? Wilt u dan contact met mij opnemen?"

Wie weet krijg je contact met iemand die z'n kat al een tijdje kwijt is.
Of iemand die zich afvraagd wat jij met zijn kat moet... dat kan ook.
Ik zou het denk ik tóch doen (ik heb de tamtam ooit uitgestrooid in mijn sociaal gecontroleerde buurt, zo kwamen we erachter dat die "zwerfkat" die er niet goed uit zag, goed verzorgd werd. Maar dat het gewoon een zwemmer was. Niet bang voor water en dol op eendjes jagen. Hij wordt 1x in de week gedouched, maar good looking zal hij nooit worden.)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Dunne rooie kat

Bericht door Lidaju »

Ga ik eens even over nadenken, over folders. Is niet echt de allerbeste wijk waar ik woon, dus moet er even over denken hoe ik dat dan zou doen, wil niet dat deze buurt mijn telefoon nummer heeft.

Op dit moment zit de kat weer boven op de schutting hier, hij heeft hier net gegeten, en ik heb hem op de foto gezet:
Afbeelding
Ik mocht best dichtbij, tot op een meter schat ik, maar toen stak ik mn hand naar voren, en roetsj, weg was hij, en hij was duidelijk nog een echte hij, niet gecastreerd dus!
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Plaats reactie