Anti vlooienspray

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Martinez
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2011 12:00

Anti vlooienspray

Bericht door Martinez »

Is het nodig voor onze Noortje die niet buiten komt om anti vlooienspray te gebruiken ?
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Anti vlooienspray

Bericht door pearlsofpassion »

Spray heeft geen zin als er geen vlooien zijn.
Het dood enkel de aanwezige vlooien, werkt niet preventief.
Dus zeker: nee.

Een pipet zou je kunnen overwegen, dat werkt een maand lang, maar ik zou het ook niet doen als ze niet buiten komt. Haal het gewoon in huis (van bij de DA) zodat je onmiddelijk kan ingrijpen als je toch vlooien zou krijgen.

In dat geval kan een spray helpen om de omgeving te behandelen. Maar als je er op tijd bij bent en maar 1 kat hebt, is een pipet wel voldoende.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne_Zwarts
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 jul 2009 21:02
Locatie: Zwolle

Re: Anti vlooienspray

Bericht door Anne_Zwarts »

In principe als de kat niet buiten komt, of in aanraking komt met andere dieren, is een anti-vlooienmiddel niet nodig. Als jij zelf in aanraking bent gekomen met een hond of kat die vlooien bleek te hebben, dan is het wel verstandig om ze ertegen te behandelen. Maar verder heeft het weinig nut.
Mijn katten zijn tot zo ongeveer een half jaar allebei behandeld met vlooiendruppels omdat ze onder de vlooien zaten, en daarna eigenlijk niet meer. Ik heb ook helemaal nergens last van gehad sindsdien.
Duffy (12-10-2009)
Sollie (10-08-2011)

Voor altijd in onze gedachten:
Romy - 2 jaar (28-05-2009 - 12-04-2012)


Ons fotoalbum!
Plaats reactie