Aan mijn haren likken

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Arjan van den Berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 sep 2009 14:47
Locatie: Zevenaar

Aan mijn haren likken

Bericht door Arjan van den Berg »

Hoi allemaal,

Weer even een tijdje geleden dat ik hier wat schreef op het forum.Hoop dat het met jullie en de katten-en poezen allemaal prima gaat!
Hier met mij en poes Chanel ook alles goed.
Heb een vraagje, als ik onder de douche uit kom en op de bank ga liggen dan springt Chanel op de leuning van de bank en legt haar pootjes op mijn hoofd en begint mijn haren te likken.Wat houdt dit precies in als Chanel dat doet bij mij?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

Liefs Arjan en Chanel
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5505
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Aan mijn haren likken

Bericht door nellebel »

dat deed onze nellie ook altijd bij mijn man. iedere avond als hij thuiskwma moest ze eerst zijn haren likken, alsof hij eerst schoongemaakt moest worden voordat hij in huis mocht zijn hahaha
waarom het ook is, het zal goed en lief bedoeld zijn. en mijn man gebruikt het nu als smoesje waarom hij wat dunnetjes is geworden bovenop (komt door de kat)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9389
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Aan mijn haren likken

Bericht door castratenkoor »

Onze katten deden dat vooral bij de kinderen als ze gezwommen hadden, chloorwater vinden ze aantrekkelijk.
Maar meer katten doen dat haren likken, is een vorm van affectie/genegenheid lijkt me.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Aan mijn haren likken

Bericht door Adriana »

haren wassen en onder de douche vandaan komen betekent voor een kat: jij ruikt niet meer naar mij en die zal onmiddellijk gaan stempelen en zijn/haar luchtje weer 'aanbrengen'.

waarom ze haren 'eten' weet ik ook eigenlijk niet, Maks deed het maar is er gelukkig mee gestopt.
eerst dacht ik '?zout? --luchtje..? ' maar hij nam een streng dwars in zijn bek en begon te trekken.
dat heeft heel wat 'auws' opgeleverd en 'nééejs..!

ze hebben hier pakketjes met op elkaar gebonden staartveren van duif of eend en daar doen ze het ook mee. met de ene poot vasthouden en dan in de bek en trekken.
? tanden poetsen? jachtinstinct en plukken?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Aan mijn haren likken

Bericht door Dafpoetser »

Tommie doet het ook. Ik zie het als een vorm van "zorg" van de kat naar het baasje toe. Genegenheid, en vooral "lekker wassen". De kat laat zien dat je bij 'm hoort, en dat je van hem bent!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
manon3

Re: Aan mijn haren likken

Bericht door manon3 »

Onze poes doet het ook, als ik in bed lig likt ze aan mijn haren en ook aan mijn armen, benen enz.
Als ik achter de pc zit komt ze naast me liggen en begint m'n arm en hand te wassen.
Vroeger deed ze dat niet zoveel maar nu krijg ik dagelijks een wasbeurt.
Ik laat haar maar want ik vind het zo lief en schattig als ze dat doet. :grin:
jumper

Re: Aan mijn haren likken

Bericht door jumper »

Ik maakte me er ook al zorgen over, maar dacht dan maar dat ze het deed om me "te wassen"
xAnnikax

Re: Aan mijn haren likken

Bericht door xAnnikax »

Simba doet dat ook bij mijn vriend. Bij mij nooit. Maar hij doet het altijd. Niet alleen als mijn vriend net onder de douche uitkomt.
Ik vind het wel schattig eerlijk gezegd. Ziet er zo liefkozend uit! :-)
Gebruikersavatar
zoetje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2011 15:38
Locatie: brugge

Re: Aan mijn haren likken

Bericht door zoetje »

Hallo,
Onze Zazou wast ons ook zowel mijn zoontje, mijn man als mijzelf! Soms zelfs midden in de nacht. En zowel onze hand, armen, tenen en benen. we hebben meerdere kattjes dus er is concurrentie in het huis. Denk dat ze het liefst wil gezien worden en zo ons naar haar doet ruiken.
groetjes
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Aan mijn haren likken

Bericht door ayla »

Garfield doet dit ook, liefst bij kort haar, mijn lange haar vind hij maar vervelend ;)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Aan mijn haren likken

Bericht door BillyJean »

dacht toen ik het las: wat grappig , nog nooit van gehoord...
tot ik vannacht van Bowie eens onder handen werd genomen.....
alle haren weer lekker fris en fruitig
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Poezenstudent
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 aug 2010 09:17

Re: Aan mijn haren likken

Bericht door Poezenstudent »

Dafpoetser schreef:Tommie doet het ook. Ik zie het als een vorm van "zorg" van de kat naar het baasje toe. Genegenheid, en vooral "lekker wassen". De kat laat zien dat je bij 'm hoort, en dat je van hem bent!
Dat is een goed teken dan dat mijn nieuwe poes dat bij mij doet. Dan ziet ze mij al een beetje als baasje. Ze doet het als ik in bed lig. Gaat ze achter me op mijn kussen liggen en begint mijn haren te likken.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Aan mijn haren likken

Bericht door jennli »

Jagger "kamt" mijn haren ook regelmatig. Ik heb best wel lang haar en Jagger vindt het blijkbaar prettig om met zijn nageltjes, wel heel voorzichtig mijn haar te kammen en likt al spinnend mijn haar. Hij doet dit met name als hij me voorzichtig wakker wil maken.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Arjan van den Berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 sep 2009 14:47
Locatie: Zevenaar

Re: Aan mijn haren likken

Bericht door Arjan van den Berg »

Bedankt allemaal lieverds, late reactie haha!Maar ik zit weer even door mijn berichten heen te spitten.
Chanel is echt een geval apart...super lief voor mij, ach ja af-en toe een keer blazen als ik haar van mijn schoot wil hebben maar mevr is erg eigenwijs.Laatst toen het zo vroor lag mevr onder het dekbed tegen me aan te trappelen, heel schattig.Als ik naar de keuken loop dan hup! sjokt ze achter me aan.Net een treintje, ga ik op de bank zitten floep! Op mijn schoot.Super lieve poes maar echt een eigen willetje.Wil ik achter de laptop en mevr ligt op mijn stoel, dan heb ik ze er niet snel vanaf haha! Zijn poezen iets meer temperament voller dan een kater?
Gebruikersavatar
Arjan van den Berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 sep 2009 14:47
Locatie: Zevenaar

Re: Aan mijn haren likken

Bericht door Arjan van den Berg »

Nog een kleine toevoeging trouwens.In hoeverre hebben katten je stemming door/in de gaten?
Ben heel eerlijk, heb zo af-en toe een dipje, maar dan merk ik dat Chanel het in de gaten heeft.
Plaats reactie