Een nieuw kitten, samen met een hond en een konijn

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Ozlie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2011 12:43

Een nieuw kitten, samen met een hond en een konijn

Bericht door Ozlie »

Hallo Allemaal!

Eerst en vooral,tof dak deze site gevonden heb.:-)

Vraag:Ik heb een 4-jarige hond,die heel speels is en nogal zenuwachtig.
Nu heeft mijn buurvrouw haar kat 3 kittens gekregen,waarvan er 1 mij heel erg aanspreekt.
Ik hou van dieren en ze zou niets tekort komen bij mij,maar ik vroeg mij wel af hoe ik dat mijn hond kan laten aanvaarden.Ze is nogal jaloers ingesteld als het op mij aankomt,en heb een beetje schrik dat ze er niet goed gaat op reageren.
Kan iemand mij hiermee helpen?

Groetjes Ozlie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Een nieuw kitten, samen met een hond en een konijn

Bericht door castratenkoor »

Is voor een outsider moeilijk in te schatten, de ene hond is de andere niet. Jij kent je hond zelf het beste. Niet iedere hond wenst met een kat te leven en 4 jaar is een beetje oud om nog te leren met katten om te gaan. Het kan goed gaan het kan fout gaan. Onvoorspelbaar......
Is er niemand waar je je hond naartoe kunt nemen met een kat, om te kijken hoe de hond reageert?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Een nieuw kitten, samen met een hond en een konijn

Bericht door Anne »

Weet je, jij als hondenbaasje bepaalt hoe de hond met de kitten omgaat, en als je denkt dat je dat niet in de hand hebt zou ik er zowiezo niet aan beginnen!! Een kitten komt namelijk overal, vooral als ze het huis nog moeten verkennen en als je er niet altijd bij bent en het niet vertrouwt blijft het wel een gok...Dan is 1 hap voldoende!!

Als je toch besluit een kitten te nemen is het voor het kitten veel leuker om een soortgenootje te hebben, dus een twede kitten!! lees je eens in zou ik zeggen ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie