Krolsheid/paargedrag

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
moon276
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2011 21:23

Krolsheid/paargedrag

Bericht door moon276 »

Hallo mede-poezenliefhebbers, onze poes is nu sinds 3 dagen krols. Onze kater is een paar keer achter haar aan gegaan om het maar zo te zeggen ;-) ;-) maar nu is zij na 3 dagen nog steeds krols. Ik heb ooit gehoord dat als een dekking gelukt is dat de krolsheid dan eigenlijk direkt verdwijnt.
Maar zij is nog echt wel krols hoor. Wat moet ik hier van denken?

Ik moet er ook nog even bij vermelden dat de kater 2 dagen achter haar aan ging, maar sinds vandaag toont hij geen enkele interesse meer ookal "staat" zij voor hem. Is dat normaal?
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door Ilone »

Geen idee. Ik hou me niet bezig met dekken.
Als ik een kitten wil, dan ga ik liever naar het asiel.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door ayla »

Denk dat je je vraag niet op het juiste forum plaatst.... Meeste leden hier zijn niet zo van de nestjes....
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
KittyG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 jun 2011 22:32

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door KittyG »

exact: er worden al zoveel (ongewenste) kittens&katten gedumpt. Ik pleit voor verplichte castratie voorhet merendeel van de poezen&katers op de leeftijd van 5 maanden.
moon276
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2011 21:23

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door moon276 »

Okay nou duidelijk, jammer. Ook ik heb asielkatten gehad. jammer dat er zo wordt veroordeeld. Als er veel vraag is naar pleegzorg dan zeggen we toch ook niet dat mensen dan maar geen kinderen moeten krijgen? Nou ja ieder z'n eigen mening/visie. Wij hebben de ruimte, de tijd en het geduld voor een nest, maar ik zoek wel een forum op waar ik mijn vraag wel normaal kan stellen.

KittyG: wie zegt dat ik mijn kittens zou dumpen? Jakkes wat een veroordelingen hier. Nou ja ik heb het al wel bekeken hier. Have a nice day!
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door Zuri »

Pfff moet het nou elke keer zo gaan hier...?

Inderdaad zijn we hier geen fan van nestjes en daarom vind ik de reactie van Ilone en Ayla heel netjes en duidelijk (vooral de opmerking van Ilone vind ik heel passend en gevat :eclap: ).
Vervolgens gooit KittyG (ook een redelijk nieuw lid) er een sneer in die inderdaad niet gepast is en is de vraagsteller vervolgens helemaal gepikeerd en stelt dat er direct veroordeeld wordt door iedereen op dit forum.

Ik word hier een beetje moe van elke keer (want dit is slechts een voorbeeld). Door nieuwe leden om de oren te gooien dat het fokken van nestjes een misdaad is, kunnen we het probleem niet oplossen. Ook vind ik het zonde dat dezelfde discussie keer op keer wordt gevoerd op dit forum en vervolgens iedereen gepikeerd en gefrustreerd is. Is het niet veel beter om hier geen energie meer in te steken met z'n allen? Als er nu gewoon 1 iemand netjes verwoord dat wij hier inderdaad geen fan zijn van nestjes en we er dus ook geen kennis van hebben en niet kunnen adviseren, dan is het toch klaar?

Sorry, dit moest me even van het hart :oops:

@moon276; het is niet dat het hele forum je veroordeeld, maar wij houden er iets andere mening op na. En daardoor kunnen we je niet adviseren. Dat kan toch? Hopelijk zien we je nog weer eens terug, want het is wel heel gezellig en er is veel informatie te vinden. Jij ook een fijne dag. :grin:
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door Anne »

Moon je reactie naar Kitty vindt ik erg overdreven, als je graag het slachtoffer wilt uithangen kun je dat beter inderdaad ergens anders doen.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door MarjanR »

Ik vind de reactie van Kitty ook echt niet gepast en weet niet hoe ik zou reageren als ik zo'n reactie op mijn vraag zou krijgen.

Voor de rest sta ik VOLLEDIG achter wat Zuri geschreven heeft *Thanks ;) *
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door Zuri »

Dankjewel Marjan. Ik was het gewoon een beetje zat aan het worden. Elke keer hetzelfde liedje en het lost helemaal niets op. Deze lezer zal hier inderdaad niet meer kijken en dus ook niets leren van alle andere informatie die hier te vinden is (bijvoorbeeld over ontvlooien, inenten, goede voeding, welke leeftijd de kittens wegmogen bij hun moeder, etc.). En dat is jammer. Want daar hadden we misschien nog wel in bij kunnen sturen. Het irriteert me dat dit soort topics steeds in een modder-gooi-festijn veranderen en ik kan me ook niet voorstellen dat iemand hier een fijn gevoel over heeft...

En nu hou ik m'n mond :esilenced:
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door Umimeis »

Misschien zouden we met z'n allen maar niet meer op dit soort onderwerpen moeten reageren.

En ik ga op m'n handen zitten.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door Ilone »

We kunnen gewoon op 'dit soort' topics reageren hoor.
Alleen zou het fijn zijn als dat eens op een rustigere toon ging...

Dank je Zuri, voor je reactie.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door castratenkoor »

Zuri schreef:Dankjewel Marjan. Ik was het gewoon een beetje zat aan het worden. Elke keer hetzelfde liedje en het lost helemaal niets op. Deze lezer zal hier inderdaad niet meer kijken en dus ook niets leren van alle andere informatie die hier te vinden is (bijvoorbeeld over ontvlooien, inenten, goede voeding, welke leeftijd de kittens wegmogen bij hun moeder, etc.). En dat is jammer. Want daar hadden we misschien nog wel in bij kunnen sturen. Het irriteert me dat dit soort topics steeds in een modder-gooi-festijn veranderen en ik kan me ook niet voorstellen dat iemand hier een fijn gevoel over heeft...

En nu hou ik m'n mond :esilenced:
Als we reclame gaan zitten maken over hoe leuk een nest kittens is, brengen we misschien mensen met nu vrouwelijke kittens op heel foute gedachte.
Hartstikke leuk, met de gedachte ach een keertje.......
Maar tel eens op hoeveel extra kittens dat geeft op jaarbasis.

Ook ik sla de meeste van dit soort pret-nest-topics over .
Ik schrik er wel steeds van echter........
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door MarjanR »

Nou dan reageer inderdaad dan maar niet.
Dat beter dan een kattige reactie.
Die mensen gaan weg van het forum en krijgen zonodig NOG een nestje.
Terwijl als ze blijven kun je het proberen te sturen, mensen tot een ander inzicht brengen.

Zo zie ik dat dan weer
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door Zuri »

Zo zie ik het ook Marjan!

En Dinie; je kopieert mijn reactie en hebt het vervolgens over reclame maken voor nestjes op de site. Ik heb nergens gezegd dat ik nestjes wil promoten hoor! Ik ben daar net zo op tegen! Alleen denk ik niet dat dit de manier is om het probleem op te lossen. Dit forum kan wel een rol spelen in voorlichting van mensen om te zorgen dat kittens niet onder de vlooien met 7 weken op marktplaats staan. En nog belangrijker; dat het niet nog een keer gebeurd!
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
Renee en Shampoo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 okt 2010 11:19
Contacteer:

Re: Krolsheid/paargedrag

Bericht door Renee en Shampoo »

Kijk eens op mijn website; http://nestkittens.webklik.nl
Dan begrijp je misschien beter de reacties hier..

En dit filmpje. :icon_shifty:
http://www.youtube.com/watch?v=CMzW3LIk ... r_embedded
Voor hulp aan zwerfkatten; http://zwerfkatten.webklik.nl
Plaats reactie